کد خبر : 1169313 | 06 شهریور 1393 ساعت 15:15 | 33.6K بازدید | 0 دیدگاه

بازنشستگی آلمونیا به دلیل مشکل قلبی

مانوئل آلمونیا دروازه‌بان اسپانیایی سابق آرسنال به دلیل مشکل قلبی مجبور به کناره‌گیری از فوتبال شد.

بازنشستگی آلمونیا به دلیل مشکل قلبی
به گزارش "ورزش سه"، این دروازه‌بان ۳۷ ساله امیدوار بود دوران بازی خود را با کالیاری در سری آ ادامه بدهد، اما مشکل او در تست‌های پزشکی این باشگاه تشخیص داده شد و سپس با آزمایش‌های تکمیلی در مرکز تخصصی قلب پادوآ تایید شد. بیماری او که سابقه‌ی بازی در تیم‌های وست‌هام و واتفورد را نیز دارد منجر به افزایش ضخامت بافت قلب شده و بعضاً منجر به مرگ ناگهانی ورزشکاران می‌شود.

مرگ ناگهانی ورزشکاران جوان در سال‌های اخیر چندین بار دنیای ورزش را در بهت و حیرت فرو برده است که از آن جمله می‌توان به آنتونیو پوئرتا بازیکن سویا، میکلوش فهر مهاجم مجار، مارک ویوین فوئه ملی‌پوش کامرون، دنی خارکه کاپیتان اسپانیول و فیل اودانل کاپیتان مادرول اشاره کرد. حال باشگاه‌ها بررسی‌ها را بیشتر کرده‌اند و در زمین‌های فوتبال از الکتروشوک استفاده می‌کنند که این مورد منجر به نجات جان فابریس موآمبا در دیدار بولتون و تاتنهام در سال ۲۰۱۲ شده است.

آلمونیا که پس از ۲۰ سال بازی بازنشسته می‌شود در سال ۲۰۰۴ به عنوان ذخیره‌ی ینس لمان به آرسنال آمد و پس از اخراج او در بازی فینال لیگ قهرمانان اروپای ۲۰۰۶ جایگزین وی شد. او در فصل ۰۸-۲۰۰۷ به انتخاب اول آرسنال تبدیل شد و حتی نزدیک بود در آن مقطع به پیراهن شماره ۱ تیم ملی فوتبال انگلیس تحت هدایت فابیو کاپلو دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها