کد خبر : 1172914 | 25 شهریور 1393 ساعت 12:21 | 20.7K بازدید | 0 دیدگاه

پانوچی: از هو شدن کاسیاس تعجب کردم

کریستین پانوچی، بازیکن سابق رئال و دستیار کاپلو در تیم ملی روسیه در مورد آخرین شرایط این تیم صحبت کرد.

پانوچی: از هو شدن کاسیاس تعجب کردم
به گزارش "ورزش سه"، مدافع سابق تیم ملی ایتالیا اظهار داشت: "در حال حاضر مفسر شبکه فاکس اسپورت در ایتالیا برای بازیهای بین المللی هستم. باید بازیهای لیگهای انگلیس و اسپانیا را مورد بررسی قرار بدهم. از سویی دستیار کاپلو در تیم ملی روسیه نیز هستم اما امیدوارم که هر چه زودتر مستقل شوم و خودم سرمربیگری را آغاز کنم.در سفرهایم روند تیمها را مشاهده می کنم. در روسیه مورد اعتماد کاپلو هستم و تمرینات را مدیریت می کنم. هیجان در آن جا برای میزبانی جام جهانی بالاست. 20 سال است که با کاپلو در ارتباط هستم و به من اعتماد دارد. از او خیلی ممنونم. در بسیاری از تیمهایش شاگرد او بودم و از من خواست که دستیارش شوم."

وی در مورد روند آماده سازی روسیه برای جام جهانی صحبت کرد و افزود:" آنها فهمیدند که با توجه به برگزاری جام جهانی باید تغییرات زیادی را تجربه کنند. تا سه سال دیگر این تغییرات نمود پیدا خواهد کرد. همه چیز آرام پیش می رود. اقتصاد در آن جا خوب است و استادیومها در مرحله ساخته شدن هستند."

پانوچی در ادامه گفت:" مربیگری در خون من است.کاپلو به من گفت که باید مربیگری را تجربه کنم چرا که شخصیت آن را دارم. مرا راضی کرد که به روسیه بروم و رشد کنم. پدرم به کار با بازیکنان تیمهای پایه علاقه دارد اما من ترجیح می دهم که سرمربی شوم. امیدوارم روزی سرمربی شوم. اگر بخواهم انتخاب کنم لیگهای ایتالیا و اسپانیا را ترجیح می دهم. کاپلو به من گفته است که اگر فرصت سرمربیگری برایم به وجود آمد به او اطلاع بدهم و اجازه جدایی من را صادر می کند. او به من آزادی عمل می دهد و خیلی کمکم می کند. مسلما شرایطم نسبت به دوران بازیگری خیلی فرق کرده است. روحیه و خونم همان است اما نحوه زندگی کردنم عوض شده است. "

وی در مورد هم نسلانش در رئال مثل ایلگنر، هیرو، روبرتو کارلوس، سیدورف، آلکورتا، ویکتور یا مورینتس که به مربیگری روی آوردند هم اظهار داشت:"تیمهای موفق همیشه بازیکنان باهوشی دارند. تیمی که هفتمین قهرمانی اروپا را برای رئال آورد بی نظیر و جدی بود. هیرو همه کاره است، سیدورف هوش بی نظیری در تفکراتش دارد، شخصیت های آلکورتا و ویکتور بی نظیر است..."

پیشکسوت ایتالیایی در مورد شرایط دربی مادرید و پیروزی اتلتیکو صحبت کرد و گفت:"رئال مادرید خوب بازی نکرد اما یک تیم باکیفیت و یک مربی باهوش در اختیار دارد و به همین علت نتایج خوب در راه هستند. نباید به آنچلوتی تردید کرد. به خوبی پیش می رود. او در کنفرانس مطبوعاتی هم آرام نشان داد. شخصیت او به شکلی است که فشارها را از روی بازیکنان بر می دارد. تیم او قهرمان اروپا شده و این شرایط را عوض می کند. البته به سیمئونه تبریک می گویم. در زمان بازیگری جنگنده و نیرومند نشان می داد و حالا این ویژگ یها را به تیم خود اضافه کرده و بی نظیر است. او کمی از نظر شخصیتی شبیه من است. فوتبال عوض شده است. باید جدی بازی کرد. فوتبال خیلی سریع تر شده است. به نظرم آنها می جنگند اما خطرناک بازی نمی کنند."

پانوچی در مورد جدایی ژابی آلونسو و دی ماریا بیان کرد:"هر چقدر کمتر به تیم قهرمان اروپا دست زده می شد بهتر بود اما سیاست باشگاه خرید و فروش ستارگان است .دی ماریا را فروختند و خامس را خریدند. رودریگز به زمان نیاز دارد تا با سبک رئال هماهنگ شود."

وی در مورد حضور هیرو روی نیمکت رئال گفت:" تجربه دارد اما باید به مرور با تمرینات و سبک کار آنچلویت آشنا شود. مهم است که تجربیات فوتبالی به مربیگری تزریق شود."

بازیکن اسبق رئال در مورد هو شدن کاسیاس بیان کرد:" برنابئو هیچ تغییری نکرده است. همیشه همین است. گاهی اختلاف وجود دارد. گاهی یک نفر هو می شود و این طبیعی است. من تعجب کردم. کاسیاس روی گل مقصر نبود. اما به نظرم او شخصیت لازم برای برگرداندن شرایط و تبدیل کردن سوتها به تشویق را دارد."

پانوچی در مورد تفاوت سبک های تیکی تاکا و ضدحمله گفت:" بستگی به شرایط دارد. در انگلیس بحث کردن مشکل است. در اسپانیا فرهنگ متفاوتی وجود دارد. باید بسته به شرایط تصمیم گرفت."

دیدگاه‌ها