کد خبر : 1180037 | 28 مهر 1393 ساعت 12:18 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

درد دل‌ قهرمانان خراسانی اینچئون با استاندار

مراسم تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران بازیهای آسیایی اینچئون در استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

درد دل‌ قهرمانان خراسانی اینچئون با استاندار
مراسم تجلیل از قهرمانان خراسانی بازیهای آسیایی اینچئون شب گذشته در استانداری خراسان برگزار شد. در این مراسم که برخی از خانواده قهرمانان، روسای هیات‌ها و همچنین استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان استان حضور داشتند، هریک از قهرمانان نیز فرصت یافتند تا صحبت کرده و مشکلات ورزش خود را بیان کنند.

ظریف: 14 سال دور از والیبال مشهد بودم

فرهاد ظریف، ستاره والیبال ایران گفت: شاید درد دل دیگر ورزشکاران استان نیز مانند من باشد، من از سال 79 تا به امروز که به واسطه پیشنهاد باشگاه میزان به مشهد بازگشتم، در خارج از استان به فعالیت مشغول بودم، درست در زمانی که باید به ورزش شهرم کمک می‌کردم به دلیل آماده نبودن بستر مناسب، این فرصت از من و امثال من دریغ شد.

وی ادامه داد: امیدوارم به امر باشگاه‌داری و حضور در سطح اول ورزش کشور توجه ویژه‌ای شود. در رابطه با حضورم در تیم میزان نیز باید از مدیران این تیم تشکر کنم که شرایطی را فراهم کردند که بتوانم دوباره به والیبال شهرم برگردم. هم در رقابتهای جهانی لهستان و هم در بازی‌های آسیایی کره جنوبی، لحظه شماری می‌کردم که بتوانم به مشهد برگردم و برای والیبال این شهر به میدان بروم. 20 سال پیش نیز فخار، رییس کنونی هیات والیبال، مربی من بود.

آفاق: دوست دارم با تیم مشهدی قهرمان بسکتبال ایران شوم

حامد آفاق، بسکتبالیست باتجربه تیم ملی کشورمان نیز بیان کرد: بعد از اینکه 12،13 سال از حضورم در ترکیب تیم ملی می‌گذرد این نخستین باری است که چنین جلسه‌ای برای قهرمانان استان ترتیب داده شده‌است. درد دل من هم دقیقا مطابق گفته‌های فرهاد ظریف است و دوست دارم شرایط به شکلی فراهم شود که بتوانم در شهر خودم به ورزش بپردازم. این آرزوی من است که بتوانم قبل از اتمام دوران حرفه‌ای در تیمی از مشهد به بسکتبال بپردازم و قهرمان شوم.

قاسم‌پور: شعار‌های مسئولان اجرایی نشده‌ است

سکینه قاسم‌پور، نفر چهارم بازیهای آسیایی در رشته تیروکمان بیان کرد: آقایان ورزشکار دوست دارند در لیگ برتر برای شهر خود به میدان بروند، در صورتی که در بخش بانوان من تنها می‌خواهم شرایطی فراهم شود که با تیمی به میدان مسابقات بروم.

وی افزود: با اینکه در سال‌های گذشته جزو برترین نفرات کشور بوده‌ام اما سال گذشته حتی تیمی نداشتم که بخواهم در لیگ برتر شرکت کنم. همه ما شعارهای مسئولان را شنیده‌ایم اما متاسفانه شاهد اجرایی شدن آن نیز نبوده‌ایم. اسپانسرها مسلما به صرف دیده شدن به سمت ورزش بانوان نمی‌آیند و بحث اسپانسرینگ تنها در بخش آقایان خلاصه می‌شود.

قاسم پور تصریح کرد: حتی در همین استان خودمان نیز من از سال 2005 در تیم ملی بوده‌ام اما می‌بینیم که رزومه‌ام را از سال 2013 دارند! زمانی که چند سال پیش قهرمان مسابقات بین المللی شدم، حتی از طرف هیات تیر و کمان استان با من تماس نگرفتند تا یک تشکر ساده بکنند. در مسابقات جهانی سنگاپور، یک انگلیسی گفت شما مطرح ترین محجبه مسلمان هستی و می‌خواهیم از روی لباست برای ورزشکاران مسلمان انگلیس مدل برداری کنیم. ضمن اینکه باید از برگزارکنندگان این مراسم تشکر کنم زیرا این اولین بار است که وارد استانداری می‌شوم.

روزبه ارغوان: به استعدادیابی توجه کنیم

روزبه ارغوان، دیگر بازیکن تیم ملی بسکتبال نیز گفت: من هم مثل سایر دوستان علاقه دارم که شرایطی فراهم شود تا در خدمت شهر خودم باشم، متاسفانه به دلیل عدم وجود پایگاه‌های مناسب، استعدادم در این رشته دیر کشف شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل تقاضا می‌کنم که تیمی برای خراسان داشته‌ باشیم تا بتوانیم استعدادهای خوب خراسان را زود کشف کنیم، همانطور که می‌دانید استان خراسان استعدادهای زیادی دارد. در هر تیمی از لیگ برتر بسکتبال حداقل 1 مشهدی حضور دارد و چقدر خوب می‌شود که این افتخار برای شهر خودمان به وجود بیاید.

نسیمی‌شاد: استخر نیمه کاره تکمیل شود

آریا نسیمی‌شاد، جوان‌ترین ورزشکار کاروان کشورمان بود که موفق شد رکورد ملی شنای کشور را در این مسابقات جا به جا کند، نسیمی‌شاد تصریح کرد: من رکورددار 50، 100 و 200 متر قورباغه کشور در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان هستم، همانطور که می‌دانید شنا رشته پایه است و در المپیک و بازی‌های آسیایی در بخش زنان و مردان 120 مدال طلا توزیع می‌شود، به همین دلیل رشته‌ای بسیار پر اهمیت است.

وی اظهار کرد: امیدوارم در آینده توجه بیشتری به این رشته شود، متاسفانه تمام استخرهای سطح شهر در اختیار بخش خصوصی است و تنها یک استخر 33 متر است که در آن به تمرین می‌پردازیم، مسلما اگر استخر 50 متری که به حال خود رها شده تکمیل شود، می‌توانیم رکورد خود را بهبود بخشیم.

دانشور: بدون هیچ پشتوانه‌ای به طلا رسیدم

محمد دانشور که نخستین مدال طلای کاروان کشورمان را در رشته ای به دست آورد که اصلا سابقه نداشت در آن به مدال برسیم، گفت: رشته کایرن در دوچرخه سواری سرعتی است که نیاز به پیست دارد، تا 3 ماه قبل متاسفانه حتی مسئولان من را نمی‌شناختند.

وی افزود: 2 سال تنها در پیست ثامن تمرین کردم، پیستی که به هیچ وجه شرایط مناسبی نداشت. با هیچی تمرین کردم و به اینجا رسیدم، لازم می‌دانم به شما آقای استاندار بگویم که وقتی ورزشکاران این منطقه بدون هیچ پشتوانه‌ای با تلاش خود به چنین موفقیتی می‌رسند مطمئنا با در اختیار قرار گرفتن امکانات حتی رسیدن به سکوی المپیک و جهانی دور از دسترس نیست.

در پایان این مراسم هدایایی از سوی استانداری خراسان رضوی و نیز اداره کل ورزش و جوانان استان به قهرمانان خراسانی اهدا شد.

دیدگاه‌ها