کد خبر : 1181593 | 05 آبان 1393 ساعت 15:29 | 31.4K بازدید | 0 دیدگاه

بهمن هم تاریخ ساز بود

رکورد جالبی که ساروی‎ها شکستند

صنعت ساری با پیروزی برابر تیم پیکان به جمع 8 تیم برتر جام‌حذفی کشور راه یافت. صنعت، تنها تیم از دسته دوم کشور (سومین دسته لیگ) است که در این جمع قرار می‌گیرد.

رکورد جالبی که ساروی‎ها شکستند
به گزارش "ورزش سه"، قبلا تیم های دسته اولی (دسته دوم واقعی) حتی به فینال جام‌حذفی رسیده و قهرمان هم شده اند اما تا به حال یک تیم از این دسته، سابقه صعود به این مرحله را نداشته اند.

در سال های 65 و 67 تیم های گمنامی مثل خیبر خرم آباد و شاهین اهواز به فینال جام‌حذفی رسیده و حتی شاهین اهواز در این عرصه قهرمان هم شده است. اما در این سال ها لیگ نداشتیم تا متوجه شویم شاهین اهواز و خیبر در چه سطحی هستند اما در سال های مورد اشاره این تیم ها از دسته های پایین تر در جام‌حذفی موفق بوده اند.

1. بهمن: در سال 73، بهمن در دسته دوم کشور حضور داشت (دسته دوم واقعی)، آنها در فینال، برابر تیم فوتبال تراکتور برنده و قهرمان رقابت ها شدند. بهمن سال 74 دسته اولی شد.

2. استقلال اهواز: در سال 77، استقلال اهواز دسته دومی، به نیمه نهایی جام‌حذفی رسید. آنها در این مرحله به پرسپولیس باختند.

3. نوژن ساری: در جام‌حذفی 85 ـ 84 تیم دسته اولی (دسته دوم واقعی) نوژن ساری به نیمه نهایی آمد و در این مرحله به دنبال باخت به تیم پرسپولیس در ضربات پنالتی از دور رقابت ها کنار رفت.

4. گسترش فولادتبریز: در جام‌حذفی سال 89 ـ88 تیم دسته اولی گسترش فولاد تبریز به فینال جام‌حذفی کشور رسید. این تیم در فینال با نتیجه مجموع 5 ـ2 برابر پرسپولیس مغلوب شد و قهرمانی رقابت ها را به پرسپولیس بخشید، گسترش فولاد در آن سال، در مسابقات دسته اولی فعالیت می‌ کرد.

دیدگاه‌ها