کد خبر : 1185372 | 26 آبان 1393 ساعت 09:45 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

مقایسه فرهنگی اخراج دایی و ماتزاری

باشگاه پرسپولیس وقتی به خاطر کسب نتایج ضعیف توسط علی دایی تصمیم به اخراج این مربی گرفت بدون اطلاع به علی دایی و هم چنین برگزاری نشست با او خبر را رسانه ای کرد و این تصمیم زشت حواشی ای به دنبال داشت که حتما آن را دنبال کرده اید.

مقایسه فرهنگی اخراج دایی و ماتزاری
به گزارش «ورزش سه» اخراج مربیان بزرگ در باشگاه های بزرگ متدوال است اما تفاوت در نوع رفتارها کار را برای حرفه ای ها آسان کرده است. به طور مثال به تازگی باشگاه اینتر ماتزاری را از کار برکنار و مانچیینی را جذب کرده است بدون اینکه کشمکش بوجود بیاید و هر دو مربی به طور همزمان در تمرین باشگاه حضور یابند.

باشگاه اینتر ابتدا با ماتزاری صحبت کرد و با رعایت حق و حقوق طرف مقابل تصمیم خود را دیکته کرد و ساعاتی پیش از اعلام رسمی این خبر با انتشار بیاینه ای رسمی در سایت باشگاه زحمات بی اندازه ماتزاری را ارج نهاد. سپس با اعلام نام مانچینی به عنوان سرمربی جدید باشگاه جانشین ماتزاری مشخص شد.

در این بین فقط بازیکنان بعد از اینکه متوجه شدند دیگر ماتزاری در جمع آنها حضور نخواهد بود اشک ریختند. شاید به این دلیل که تصور می کردند می توانستند بهتر بازی کنند و مانع از اخراج این مربی شوند. به هر صورت این اتفاقی بود که رخ داده است.

این قیاس نابجایی نیست. اصلا و ابدا انتظار این نیست که پرسپولیس همانند اینتر فوتبال کند چون تفاوت در سرمایه انسانی و هم چنین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دو تیم مشهود است اما آیا پرسپولیس نمی توانست بعد از چهارده دوره حضور در لیگ برتر دست کم در اخراج مربی حرفه ای عمل کند؟

چطور باشگاه ها ما پول حرفه ای دریافت و هزینه می کنند اما رفتارهایشان باید آماتورگونه باشند؟

دیدگاه‌ها