کد خبر : 1186996 | 03 آذر 1393 ساعت 13:50 | 22.8K بازدید | 0 دیدگاه

یک توصیه پس از آخرین بازی بزرگ

ریسک شکست در دربی را بالا نبرید

فضای رسانه ای فوتبال ایران یک فضای احساسی است. بنابراین به طور طبیعی نتایج بازی های مهم، ممکن است به نتیجه گیری های غیرکارشناسانه ختم بشود.

ریسک شکست در دربی را بالا نبرید
به گزارش "ورزش سه" امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال در بدترین روزهای عمر مربیگری، حالا در شرایطی تیمش را برای بازی ذوب‌آهن آماده می‌ کند که هرگز در این سال ها شعارهای مخالف را در ورزشگاه به گوش نشنیده بود. اما او در یکی از ضعیف ترین دوران های کاری و در شرایطی که بازیکنان به نظر حرف شنوی گذشته را از او ندارند، حالا باید تمام تلاش خود را برای بازگشت به کار ببندند.

قلعه‌نویی اما در این روزها مشکل بزرگ دیگری را هم روی دوش خود حمل خواهد کرد. اینکه مخالفان او، فرصت خوبی برای زیر سوال بردن کارنامه مربیگری وی پیدا می‌ کنند. اگرچه قلعه‌نویی در این فصل و البته در فصل گذشته هرگز شمایی از آن مربی موفق و تهاجمی را نشان نداده و در دربی 79 نیز تیمش را برنده به زمین نفرستاد اما مصاحبه هایی مثل آنچه که سیاوش اکبرپور امروز انجام داده، نباید به جو قالب تبدیل بشوند.

جدا از اینکه بازیکن هرگز نمی‌ تواند مربی خود را بابت کنار گذاشتنش شماتت کند، موضوع مهم این است که باخت استقلال در دربی نباید اینقدر اهمیت پیدا کند که منجر به اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی بشود. در این صورت کاملا طبیعی است که با افزایش هزینه شکست در این مسابقه باز هم نمایش های تدافعی تبدیل به گزینه اول مربیان دربی خواهد شد.

این اتفاقی است که در مورد پرویز مظلومی هم رخ داده است، او با وجود 4 پیروزی متوالی در دربی بعد از یک شکست 3 ـ 2 چنان مورد حمله قرار گرفت که مجبور شد در پایان فصل با وجود کسب نایب قهرمانی از جمع آبی‌پوشان کنار برود.

یک شکست چیزی بیشتر از یک شکست نیست، پس باخت در این مسابقه (هر چند بزرگ) را آنقدر بعد ندهیم که نشود عواقب آن را جمع و جور کرد. در مورد قلعه‌نویی البته، نمایش او در نیمه دوم نیم فصل اول نیز به افزایش انتقادها کمک می‌ کند.

دیدگاه‌ها