کد خبر : 1187230 | 04 آذر 1393 ساعت 14:14 | 16.1K بازدید | 0 دیدگاه

نظمی: محرومیت سربازها خودزنی است

سردار نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی اعتقاد دارد به خاطر یکسری جوسازی ها علیه باشگاه تراکتور بازیکنان سرباز نمی‌ توانند دیگر فوتبال بازی کنند.

نظمی: محرومیت سربازها خودزنی است
نظمی بعد از اینکه سازمان نظام وظیفه اعلام کرد؛ بازیکنان سرباز تا دو سال حق بازی کردن ندارند گفت‌وگوی مفصلی در همین رابطه با "ورزش سه" انجام داد:

به نظام وظیفه فشار آوردند

واقعا چکار می‌ توان کرد، یکسری جوسازی ها انجام شد و فشارهایی به نظام وظیفه آوردند تا این تصمیم عجیب گرفته شود. نمایندگان مجلس سایر استان ها فشار آوردند که تبریز بازیکن سرباز نگیرد. نمی‌ دانم چرا این کار را کردند از لحاظ تبلیغاتی این مساله را در بوق و کرنا کرده اند، در حالی که خود باشگاه ها تخلف کرده بودند.

فولاد با همین بازیکنان قهرمان شد

فدراسیون اعلام کرده پیش از شروع فصل اسامی این بازیکنان را به باشگاه ها اعلام کرده تا با این بازیکنان قراردادی امضا نکنند. در واقع این مساله در دست بررسی بود و حالا باید این بازیکنان تاوان پس بدهند. بحث من سه بازیکن سربازی تراکتورسازی نیست، من برای تمام این بازیکنان حرف می‌ زنم. هجمه هایی که به تراکتور وارد کردند، باعث شد این تصمیم ها گرفته شود اما تراکتور بدون این بازیکنان قهرمان نیم فصل شد. خودشان به ما گفته اند با این بازیکنان قرارداد ببندید و حالا می‌ گویند آنها نمی‌ توانند بازی کنند. فصل گذشته فولاد با همین بازیکنان فولاد قهرمان شد، سپاهان از این بازیکنان استفاده کرد، پس آنها تخلف کرده اند. شاید اگر فجرسپاسی از این بازیکنان استفاده می‌ کرد، سقوط نمی‌ کرد. چرا این بازیکنان باید تاوان پس دهند.

بازی کردن سربازها مغایرتی با قانون نظام وظیفه ندارد

حالا که تراکتور بازیکن سرباز گرفته، دنیا به هم خورده است. اینکه یک فوتبالیست در دوران سربازی اش فوتبال بازی کند هیچ مغایرتی با قانون نظام وظیفه ندارد. چرا نباید به این بازیکنان کمک کنیم؟ من از افکار عمومی یک سوال می‌ پرسم اگر پزشکی سرباز شود و کارت معافیتش ابطال شود تا دو سال نمی‌ تواند طبابت کند؟ وقتی تخصص یک سرباز فوتبال است باید فوتبال بازی کند؟ یک مکانیک که نمی‌ تواند در آشپزخانه کار کند؟

چه جریمه ای از این بالاتر؟

روز شنبه قبل از اینکه این لیست را اعلام کنند، به همراه آقای الماسی به دیدار آقای نبی در فدراسیون رفتیم و برای کمک به بازیکنان سرباز نامه ای زدیم. قبل از اینکه این اطلاعیه صادر شود من پیگیر این قضیه بودم نه به خاطر سه بازیکن سرباز تراکتور بلکه می‌ خواستم به مشکل این بازیکنان حل شود. این فوتبالیست ها سرمایه های ملی هستند، اگر قرار است جریمه شوند و تاوان تخلفشان را بدهند، مشکلی نیست جریمه اش را می‌ دهند. چه جریمه ای بالاتر از اینکه به جای گرفتن یک میلیارد دو سال با ماهی 150 هزار تومان بازی کنند. این جریمه برای آنها بس است. خیلی ها باید تاوان پس دهند؛ کسانی که هیچ اسمی از آنها نیاورده اند.

بعضی بازیکنان بی گناه هستند

این جو روانی ایجاد شده و باید بگویم بعضی از این بازیکنان اصلا مقصر نیستند، آقای علیپور در جریان کامل پرونده های این بازیکنان قرار دارد و از صفر بررسی ها را شروع کرده اند. بعضی از این بازیکنان کارت معافیتشان درست بوده و جعلی نبوده و خودشان کوچکترین نقشی در گرفتن این کارت ها نداشته اند. حالا هم من می‌ گویم این بازیکنان سرباز شوند و فوتبالشان را بازی کنند چون متناسب با شغلشان است.

چرا خودزنی می‌ کنیم؟

چرا باید خودزنی کنیم؟ این بازیکنان تاوان کارشان را با جریمه مالی می‌ دهند. ما این بازیکنان را که از امکاناتش کشور استفاده کردند و سرمایه ملی هستند، دو سال باید کنار بگذاریم و بعد آقای کی‌روش به خاطر فقر بازیکن می‌رود یک ایرانی که جدش ایرانی بوده را پیدا می‌ کند تا برای تیم‌ملی ما بازی کند. این کار اصلا درست نیست و خودمان نباید به خودمان ضربه بزنیم. این بازیکنان هم به این کشور خدمت کرده اند و نباید این مساله را نادیده بگیریم.

دیدگاه‌ها