کد خبر : 1188041 | 08 آذر 1393 ساعت 14:26 | 12.4K بازدید | 0 دیدگاه

جوانان در دربی نقش تاثیرگذاری داشتند

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با حضور در برنامه هفت گام شبکه خبر، نیم فصل برگزار شده لیگ برتر را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار داد.

جوانان در دربی نقش تاثیرگذاری داشتند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت سازمان لیگ، مهدی تاج در ابتدا ضمن گرامی‌ داشتن هفته بسیج در مورد شاخص‌های لیگ چهاردهم نسبت به ادوار گذشته اعلام کرد: امسال با توجه به برگزاری 15 هفته از لیگ برتر و 3 هفته در جام حذفی سازمان لیگ تاکنون 18 هفته بازی برگزار کرده است.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال افزود: با توجه به آسیب شناسی که انجام دادیم یکی از دلایل عدم استقبال تماشاگران برگزاری بازی‌ها در روزهای میانه هفته بود، اما امسال با برنامه ریزی که انجام دادیم بیشتر بازی‌ها در روز‌های پنج شنبه و جمعه برگزارشده است.

این مقام مسئول افزود:در این فصل سامانه ناظران را ارتقا دادیم و آنان بلافاصله بعد از بازی گزارش‌های خود را بصورت آنلاین از طریق اینترنت ارسال می‌کنند تا در صورت بروز مشکلاتی در بازی‌ها بلافاصله به صدور رای منتهی شود. این روشی است که اکنون در کنفدراسیون فوتبال آسیا اجرا می‌شود،در گذشته این گونه نبود و گزارش ناظران چند روز بعد از بازی‌ها به دست مسئولان می‌رسید.

رئیس سازمان لیگ فوتبال اظهار کرد: در گذشته برنامه بازی‌ها هر 3 هفته اعلام می‌شد و این موضوع یک نقیصه به شمار می‌رفت اما امسال با تلاش همکاران ما در سازمان لیگ تقویم یکساله‌ای تنظیم شد و تاکنون نیز با کمترین تغییرات تاکنون اجرا شده است.

تاج با تاکید بر اینکه مسئولیت سازمان لیگ اجرایی است و کیفیت بازی‌ها به مربیان و باشگاه‌ها مربوط می‌شود، گفت:علی رغم این موضوع ما به این نتیجه رسیدیم لیگ سال گذشته پرکیفیت نبود و برای این که به لیگ پویا و پر بازده برسیم جوانگرایی را در دستور کار قراردادیم و مقرر شد تا باشگاه‌ها فقط با 17 بازیکن بالای 23 سال قرارداد امضا کنند .

رئیس سازمان لیگ فوتبال افزود:سال گذشته میانگین سنی لیگ 3/29 و میزان دوندگی 6/4 کیلومتر بود اما با اجرای این قانون شرایط بهتر شد و مربیان مجبور شدند از بازیکنان جوان نیز در ترکیب خود استفاده کنند. حضور بازیکنان1/1/70 در لیگ سال گذشته نزدیک به 6 هزار دقیقه بود،اما این میزان در لیگ امسال تاکنون به 11 هزار دقیقه رسیده است.

تاج گفت:امسال لیگ نسبت به سال گذشته 3 سال جوانتر و حضور بازیکنان جوان نیز نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.

نایب رئیس فدارسیون فوتبال افزود: ما برای انجام جوانگرایی در لیگ جلسات متعددی با کارشناسان فوتبال برگزار کردیم و به نتایج مثبتی هم رسیدیم. روند جوانگرایی در لیگ باعث کاهش پرداختی‌های باشگاه ها به بازیکنان نیز شده است .

رئیس سازمان لیگ فوتبال بیان کرد:این جوانگرایی باید تداوم داشته باشدو بستر مناسب در باشگاه‌ها برای این امر فراهم شود. اکنون از سوی بسیج طرح‌های ورزشی زیادی در این هفته به بهره برداری رسیده است و باید زمینه جذب جوانان را به این محیط‌های ورزشی فراهم کنیم تا از میان این جوانان، استعداد‌های خوبی به رشته‌های مختلف از جمله فوتبال جذب شوند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال افزود: کار جوانگرایی در لیگ خوب انجام شده است به طور مثال در دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس که شاه بیت فوتبال ماست جوانان نقش تاثیر گذاری را در آن ایفا کردند. بدون شک مربیان لیگ برتر با توجه به بازی متعدد لیگ برتر ، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا با 17 بازیکن نمی‌توانند لیگ را به پایان برسانند و ناچارند از بازیکنان جوان استفاده کنند.

وی در مورد همکاری سازمان لیگ و تیم ملی گفت:همکاری سازمان لیگ با تیم ملی خیلی خوب است و اگر ما لیگ پویا و پر بازده‌ای داشته باشیم می‌توانیم به تیم ملی کمک کنیم.

تاج گفت:ما برای اینکه لیگ را دچار اختلال نکنیم یک فیفا دی 10 روزه را با همکاری سرمربی تیم ملی از آنان گرفتیم و اکنون برای آمادگی بیشتر تیم ملی به زمان تعطیلاتی که در پیش است اضافه کردیم تا بازیکنان زمان بیشتری را در اختیار سرمربی تیم ملی باشند.

وی در مورد استقبال کم تماشگران از رقابت‌های لیگ برتر گفت: این موضوع که به واسطه جوان‌تر شدن لیگ تماشاگران از بازی‌ها استقبال نمی‌کنند حرف درستی نیست سال گذشته نزدیک به یک میلیون و 300 هزار نفر از لیگ دیدن کردند ولی تا کنون 900 هزار نفر از لیگ دیدن کردند.

تاج در مورد تماشاگران دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس هم گفت:آخرین بازی این دو تیم در فصل قبل 90 هزار تماشاگر داشت و امسال به واسطه برگزاری در میان هفته 67 هزار نفر بود.

رئیس سازمان لیگ تاکید کرد:باید هیات منصفه را برای بررسی پروند‌های مالی باشگاه‌ها در سازمان لیگ ایجاد کنیم تا این موارد در این بخش رسیدگی شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اختصاص سهم باشگاه‌ها از طریق پخش تلویزیونی و اسپانسر تبلیغات محیطی افزود:با توجه به اختلافاتی که با مسئولان صدا وسیما داشته‌ایم و خوشبختانه به توافق منجر شد هنوز یک ریال هم از این سازمان نگرفته‌ایم.

وی بیان کرد:اسپانسر سال قبل نیز نزدیک به 11 میلیارد تومان به سازمان لیگ بدهکار است که در این رابطه پرونده‌ای در دادسرا تشکیل شده و اسپانسر جدید نیز تا 15 روز آینده به تعهد خود طبق زمان بندی عمل خواهد کرد اگرچه آنها نیز در پرداخت‌های خود کمی تاخیر داشته‌اند.

تاج در مورد بازیکنان سرباز نیز گفت:کی‌روش علاقمند است تا ازهمه ظرفیت بازیکنان در تیم ملی استفاده کند اما باید به قوانین مملکت نیز احترام گذاشت و آن نیز باید اجرا شود . بازیکنان سرباز باید تکلیف خدمت وظیفه شان را معلوم کنند .

دیدگاه‌ها