کد خبر : 1194939 | 13 دی 1393 ساعت 16:37 | 38.2K بازدید | 0 دیدگاه

هیچ بازیکنی در کل نیم فصل کیفیت خود را حفظ نکرد

مرزبان: مردم مشهد به پدیده وفادارند

فوتبالی ها به علیرضا مرزبان و پدیده که سال اول حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند به عنوان تیم قوی ای نگاه می کنند که می خواهد در رده های بالای جدول باشد.

مرزبان: مردم مشهد به پدیده وفادارند
در راستای مصاحبه های "ورزش سه" با مربیان لیگ برتر، با مرزبان گفت و گوی مفصلی انجام دادیم و وی در خصوص شرایط تیمش توضیحات کاملی داد. مشروح این مسابقه را می خوانید:

*در ابتدای فصل چه اهدافی در پدیده داشتید؟
ما اهداف مان در ابتدای فصل را به 5 بخش تقسیم کردیم و در همین جهت تلاش کردیم. بخش اول این بود که بتوانیم به عنوان تیمی که بعد از سال ها در مشهد بازی می کند با مردم ارتباط خوبی برقرار کنیم. به هر حال مشهد در این چند سال تیمی نداشت و ما می خواستیم احساس مثبتی به مردم بدهیم که ما را بپذیرند.توانستیم با کار فنی بزرگ این کار را بکنیم و هواداران این شخصیت را به تیم دادند. در این مسیر صد در صد موفق شدیم و به نتیجه رسیدیم . هواداران همیشه کنار ما بودند و هستند و خیلی خوشحال هستیم که بعد از سال ها دوباره فوتبال مشهد در لیگ حضور دارد.

*بخش دوم هدف تان چه بوده؟
ما در فاز اول سرمایه گذاری با توجه به شرایط باید تیم را با 10 میلیارد هزینه می بستیم و تمام تلاش مان این بود که با این سرمایه برای مسابقات لیگ حاضر شویم. البته وزارت ورزش هم قوانینی برای هزینه تیم ها گذاشته بود که ما در این چارچوب کار کنیم و در زمینه بازیکن گیری امتیازات خوبی بدست آوردیم.

*پس مسائل تاکتیکی بعد از این مسائل وجود داشت؟
بله در بخش سوم به ماسئل تاکتیکی توجه کردیم و در همین رابطه یک قدم بزرگ رو به جلو از لحاظ کیفیت در فوتبال ایران برداشتیم . در بخش چهارم هم به این مساله توجه کردیم که هر چه زودتر در لیگ به کیفیت بالا برسیم تا جزو تیم های قدرتمند باشیم. این مساله برای ما خیلی مهم بود. بخش پنجم که خیلی اهمیت داشت این بود که بین خودمان، مدیریت و مردم ارتباط خوبی برقرار کنیم که مثلث ارتباطی به خوبی شکل گرفت. این مساله شاخصه بزرگی برای تیم ما بود که بتوانیم از به استاندارد های بین المللی نزدیک شویم.

*از لحاظ فنی چقدر به اهداف تان در نیم فصل اول نزدیک شدید؟
باید بگویم در بحث امتیازگیری یک مقدار به مشکل خوردیم و در بعضی از بازی های بزرگ 3 امتیاز را با یک امتیاز عوض کردیم که خوب نبود. در حال حاضر با توجه به برنامه ای داشتیم 6 امتیاز عقب هستیم. اما باید ایرادات و این عقب افتادگی را از هفته هفدهم درست کنیم تا به هدف اصلی مان برسیم. در واقع ما در نیم فصل اول امتیازات مهمی را ساده از دست دادیم و در جریان بازی های بزرگ این اتفاق افتاده است.

*از نحوه بازی بازیکنان تان و شرایط کیفی شان راضی بودید؟
باید بگویم در مجموع از انرژی که بازیکنان برای تیم گذاشتند راضی هستم . ما فقط در پست هافبک میانی مصدومیت و محرومیت داشتیم که در یک آنالیز خوب توانستیم جابجایی هایی انجام دهیم و با بازیکنان خوبی برای تقویت تیم در اختیار بگیریم.

*در کل بازی های لیگ از تیم خودتان یا تیم های دیگر بازیکن جوانی بوده که نظر شما را جلب کند؟
از تیم خودمان باید نژادمهدی را بگویم که حتی به تیم ملی هم دعوت شد. به نظر من پیام صادقیان هم از جوان های آینده دار لیگ ایران است. حسن زارع از جوان های تیم ماست و من خوشحالم که برای نشان دادن ایتعدادهای فوتبالیست های جوان مشهدی قدم برداشتیم.

*شما جزو معدود مربیان ایرانی بود که برای تماشای بازی حریف به استادیوم رفتید.. در واقع این کار را در لیگ باب کردید.. لازم است یک مربی این کار را بکند؟
به نظر من این کار در فوتبال خیلی طبیعی است و در واقع در فوتبال اروپا جا افتاده. باید بازی های حریف را به صورت زنده تماشا کرد و به نظر من اتفاق جدیدی نیست. این مساله خیلی کمک می کند تا مربیان به یک استراتژی مثبت برای تیم شان برسند.

*برای خیلی از اهالی فوتبال این سوال پیش بوجود آمده که هسلر چطور راضی شد در ایران کار کند؟
فوتبالیست های حرفه ای وقتی فوتبال را کنار می گذارند دوست دارند داشته هایشان را به نسل جوان آینده منتقل کنند.عشق مربی گری برای این فوتبالیست ها خیلی مهم است و اینکه تجربیات شان در اختیار بازیکنان قرار بدهند.هسلرهم از نخبگان فوتبال جهان بوده و توانسته به کیفیت تیم ما کمک کند. اتفاقا هسلر برای کار در ایران راحت جواب داد . او یک روز در مشهد بود و من شهر را به هسلر نشان دادم که بعد از یک روز به من جواب مثبت داد و توافق کردیم.

*حضور او در پدیده چقدر به شما کمک کرده؟
نمی توانم درصدی بگویم چقدر که به ما کمک کرده. او بیشتر از 100 بازی برای تیم ملی آلمان انجام داده و در تیم های رمر،یوونتوس، تورین و .. بازی کرده و مسلما تجربیات بزرگ و ارزشمندی دارد که تاثیر مثبتی در تیم ما داشته است.

*نظر هسلر در مورد فوتبال ایران و مشهد چیست؟
او از فوتبال ایران و رضایت دارد و واقعا از حضور هواداران مشهدی لذت می برد. اما به امکانات و زمین های ایران معترض است چون کیفیت خوبی ندارد. به اعتقاد او باید امکانات استادیوم ها بهتر شود.

*در یارگیری نیم فصل نتوانستید چند بازیکن مورد نظرتان را جذب کنید با این وجود از عملکردتان در نیم فصل راضی هستید؟
ما از گزینه هایی که برای تقویت تیم مان استفاده کردیم راضی هستیم و بنا بر تشخیص خودمان این بازیکنان می توانند در نیم فصل دوم به ما کمک کنند.صلصالی، محمد غلامی، رضا حقیقی و حتی مهدی نظری بازیکنان باتجربه ای هستند که در لیگ ایران می توانند به تیم کمک کنند. این بازیکنان کیفیت فنی و تکنیکی خوبی دارند و با فکر آنها را انتخاب کردیم.

*به نظرتان کدام بازیکن در نیم فصل اول بهترین بازیکن لیگ بوده؟
من در این مورد تفکر خاصی نداشتم . اما باید بگویم در ایران بازیکنی نبوده که در کل 15 یا 17 بازی لیگ کیفیت بالای خودش را حفظ کند و همیشه در یک سطح باشد. بازیکنان ایران بین 70 درصد تا 100 درصد هستند و حتی در بعضی هایشان به 40،50 درصد آمادگی افت می کنند و نوسان زیادی دارند. به همین خاطر نمی توانم از بازیکن خاصی نام ببرم.

*حتی نمی توانید نظرتان در مورد اینکه جای کدام بازیکن در تیم ملی برای بازی های جام ملت های آسیا خالی است؟
به نظر من هر سرمربی این اجازه را دارد تا بازیکنان مورد نظر خودش را انتخاب کند و بر همین اساس تیم سازی کند و ترجیح می دهد از یک تیم متحد استفاده کند. کی روش هم ترجیح داده با یک تیم متحد مدنظر خودش به این مسابقات ورود کند. او این اجازه را دارد تا بازیکنان بزرگ را برای تفکرات درون تیمی اش کنار بگذارد تا با تیم متحدی بازی کند.

*با توجه به این شرایط نتایج تیم ملی در جام ملت های آسیا را چطور پیش بینی می کند؟
باید دید ما چطور این مسابقات را آغاز می کنیم و باید در بازی های اول و دوم خوب کار کنیم و نتایج خوبی بگیریم چون در اینصورت احساس برد و قدرت به تیم منتقل می شود و اتحاد در تیم بیشتر خواهد شد. اگر تیم خوب شروع کند احساس درونی قلبی تیم کمک می کند تا مشکلات حل شود. با این احساس خوب می توان از مشکلات رد شد و به مراحل بعدی رسید.

*اکثر فوتبالی ها به پدیده به عنوان تیمی نگاه می کنند که در لیگ در رده های بالای جدول قرار بگیرد نه اینکه سقوط کند..انتظار خودتان در پایان فصل از این تیم چیست؟
در واقع انتظار خودمان همین است که در پایان فصل رتبه تک رقمی بگیریم و در نیم فصل دوم می خواهیم به هدف مان برسیم. به نظر من نیم فصل اول با دوم فرقی ندارد چون همان تیم ها هستند و اتفاقا با شناخت خوبی که پیدا کردیم می توانیم خوب کار کنیم. هر تیم اجازه دارد 7 بازیکن برای یک فصل جذب کند و با همین امکانات تا پایان فصل کارش را ادامه می دهد.

*در مورد مشکلاتی که از سوی دادگستری برای مجموعه پدیده پیش آمده صحبت می کنید؟
من فقط می توانم بگویم در واقع مجموعه پدیده برای ما تمام امکانات را فراهم کرده و تمام پرداخت ها به موقع بوده و افتخار می کنیم که در این شرایط کار می کنیم. باشگاه به تمام تعهداتش عمل کرده و من در مورد پدیده فقط می توانم این صحبت ها را بکنم. حرف دیگری در این مورد ندارم.

*اوضاع تیم تان در اردوی کیش چطور است؟
ما اردوی خوبی در کیش برگزار کردیم اما واقعا زمین ها افتضاح است و قرار نبود این تعداد تیم در کیش اردو برگزار کنند. زمین اینجا خیلی بد است و واقعا ناراضی هستم. اما در اینجا تمرینات هوازی انجام می دهیم تا کیفیت بازیکنان برای ادامه تمرینات فراهم شود.

*رضا عنایتی توافقی از پدیده جدا شد؟
رضا بازیکن فوق العاده ای است و شخصیت بالایی دارد. برای حضور او در استقلال شرایط را فراهم کردیم و برای او در زندگی اش آرزوی سلامتی و سعادت مندی دارم و امیدوارم مثل همیشه در زندگی اش موفق شود.

*چرا با آندرانیک تیموریان توافق نکردید؟
به هر حال پیشنهادات مالی بهتری برای او مطرح شد و او این حق و اجازه دارد که برای آینده اش تصمیم بگیرد. اما ما با رضا حقیقی که بازیکن بسیار قوی است به توافق رسیدیم.

*حقیقی در پدیده می تواند به دوران اوجش برسد؟
او همین حالا هم قوی است و احتیاجی ندارد کسی به او کمک کند تا به شرایط ایده آل برسد چون خوب است. امیدوارم او با تمام قدرت در پدیده کار کند و به او اعتقاد دارم.

*زیباترین گلی که در لیگ دیدید،چه گلی بوده؟
اگر خودخواهی نباشد باید بگویم گل اکبرصادقی به گسترش فولاد خیلی زیبا بوده.

*اتفاقا می گویند شما در بردن تیم های تبریزی تخصص دارید؟
تمام این اتفاقات تصادفی بوده ولی امیدوارم همین روند در آینده هم باقی بماند.

*در این فصل اتفاقات پیش بینی نشده و داوری در کارتان تاثیر گذار بوده؟
در مجموع از کیفیت داوری راضی نبودم و در واقع خوب نبوده. باید این مساله را بگویم که قصدی در کار نبوده و باید بگویم دپارتمان داوری به طرف حرفه ای شدن پیش برود. باید حرفه ای کار کنند تا مجموعه داوری ها خوب کار کنند.بدون شک در نیم فصل اول از داوری ها ضربه خوردیم اما کسی را متهم نمی کنم. داورها باید در مورد بازی که می خواهند قضاوت کنند تحقیق داشته باشند و سپس برای قضاوت وارد زمین شوند. البته با وقت کمی که برای داوران می گذارند و حقوق کم نمی توان از داوران انتظار داشت. باید بیشتر به داوران بها دهند.

*در نیم فصل دوم بعد از چند هفته موفقیت دوباره افت نمی کنید؟
این مساله برای هر تیمی پیش می آید و گاهی اوقات مشکل داشتیم. در جام حذفی مقابل نفت تهران به خاطر اینکه دو هافبک خوب مان را نداشتیم به مشکل خوردیم و حتی رضا عنایتی در دفاع وسط بازی کرد اما در نیم فصل دوم این اتفاق نمی افتد چون تیم بالانس شده است.

*با توجه به اینکه خودتان یکی از کاندیدای سرمربی گری تیم امید بود شرایط این تیم با خاکپور را چطور را ارزیابی می کنید؟
احساسم می گوید باید به این مربیان جوان و ایرانی اجازه داد خودشان را نشان دهند و به آنها اعتماد کرد. نباید اعتراض کنیم بلکه به آنها آزادی عمل دهیم. به نظر من آقای خاکپور و آقای کاشانی با همدیگر موفق شوند.

*در مجموع از کار در پدیده رضایت دارید؟
باید یک تشکر ویژه از مجموعه پدیده داشته باشم که تمام شرایط را برای ما فراهم کردند و زمین های خوب در مشهد را در اختیار ما گذاشتند. از مردم و وفاداری شان به پدیده تشکر می کنم.

دیدگاه‌ها