کد خبر : 1197792 | 27 دی 1393 ساعت 08:39 | 73.5K بازدید | 0 دیدگاه

فروتن: بهتر است قهرمان جام ملتها نشویم

بهمن فروتن مربی قدیمی فوتبال ایران درباره کارلوس کی‌روش معتقد است وی آن فوتبال مدرنی که انتظارش را داشتیم را برای ما نیاورد.

فروتن: بهتر است قهرمان جام ملتها نشویم
 به گزارش "ورزش سه" فروتن نظرات خود را راجع به تیم‌ملی، بازیکنان و همچنین کارلوس کی‌روش اینچنین بیان کرد. حرف های او را در زیر می‌ خوانید:

ژاپن در فوتبال آسیا از همه جلوتر است
فوتبال آسیا در چند سال اخیر بسیار عقب افتاده است و گواه این مطلب نیز عملکرد تیم های آسیایی در جام‌جهانی فوتبال دیده شد. اما من امروز که بازی تیم های ژاپن و عراق را دیدم یک گام جلوتر بودن ژاپنی ها از فوتبال آسیا کاملا محسوس بود هر چند که خود آنها چندین گام از فوتبال اروپا عقب هستند.

باشگاهی به نام تیم‌ملی ایران
در مجموع تیم‌ملی ایران بهتر از مسابقات مقدماتی و نهایی جام‌جهانی بازی می‌ کند اما همین بازی بهتر هم چیزی در خور تعریف از خود بروز نداده است. متاسفانه آقای کی‌روش بیشتر باشگاهی ساخته است به نام تیم‌ملی ایران! ما دقیقا بازی هایی می‌ بینیم که باشگاه های ما در لیگ نیز انجام می‌ دهند.

آن منچستر مدیون فرگوسن بود نه کی‌روش
کارلوس کی‌روش آن مربی نبود که ما انتظارش را داشتیم. ایشان مربی نبود که بتواند برای ما فوتبال مدرن به ارمغان آورده باشد. کسی که سال ها در منچستریونایتد بوده است حتما آدم قابلی است و ما توقع داشتیم وقتی ایشان از منچستر به ایران می‌ آید فوتبال منچستر را نیز با خود بیاورد، اما بعدها متوجه شدیم فوتبال دوران اوج منچستر فوتبال فرگوسن بود نه کی‌روش!

این قهرمانی باعث عقب افتادن فوتبالمان می‌ شود
من آدم بدبینی نیستم اما باید قبول کنیم ما خیلی عقب هستیم. اصلا شاید یهویی قهرمان آسیا هم شدیم. اما بنده معتقدم این قهرمانی می‌ توانند مهر تاییدی بزند بر کارهایی که فوتبال ما را از کار انداخت. در سال 1992 تیم‌ملی فوتبال آلمان با مربیگری برتی فوگتس به فینال رقابت های یورو 92 رسید، بنده در آلمان زندگی می‌ کردم آن موقع به همکاران و دوستان آلمانی ام گفتم امیدوارم این بازی را آلمان ها ببازند، آنها عصبانی و از من ناراحت شدند. اما من گفتم اکنون تیم شما با 3 دفاع بازی می‌ کند ولی فوتبال مدرن در حال تغییر است قهرمانی شما باعث می‌ شود به همان فوتبال قدیمی خود ادامه دهید. آنها آن دوره قهرمان شدند و دیدیم همین اتفاق افتاد و آلمان ها تا سال 2000 فوتبالشان عقب ماند.

بازیکنان ما فوق العاده اند
تیم‌ملی ایران بازیکنان فوق العاده ای دارد، شما به حرکات دژاگه دقت کنید می‌ بینید کاملا به تیم روحیه می‌ دهد، وی وقتی شروع به حرکات ویرانگرش می‌ کند و چند بازیکن را به هم می‌ ریزد تیم کاملا با روحیه ادامه می‌ دهد. جواد تیم را خیلی خوب می‌ چرخاند و یک رهبر فوق العاده است. سیدجلال کاملا حرفه ای خط دفاعی را اداره می‌ کند. سردار نشان داد بازیکن فوق العاده ای است گل استثنایی اش این موضوع را نشان می‌ دهد. بازیکنان جوان ما همچون پورعلی‌گنجی هم نشان دادند چه بازیکنانی در ایران وجود دارد.

دیدگاه‌ها