کد خبر : 1202255 | 18 بهمن 1393 ساعت 08:32 | 56.3K بازدید | 0 دیدگاه

غیاثی: زارع با خطا پنالتی را مهار کرد

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: مازیار زارع با خطا پنالتی بازیکن پرسپولیس را مهار کرد.

غیاثی: زارع با خطا پنالتی را مهار کرد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، سیدرضا غیاثی در مورد نحوه قضاوت محسن ترکی در بازی پرسپولیس و ملوان، گفت: محسن ترکی داور مسابقه بود که علی میرزابیگی کمک داور اول و سعید قاسمی کمک داور دوم و رضا عادل داور چهارم این مسابقه بودند. در دقیقه 3 این مسابقه برخورد فیزیکی بین مدافع ملوان و رضا خالقی‌فر مهاجم پرسپولیس صورت گرفت که داور این تکل را بیرون محوطه ملوان خطا تشخیص نداد اما این تکل خطا بود. در دقیقه 8 هم توپ در محوطه جریمه به دست محسن بنگر مدافع پرسپولیس خورد که داور آن را هند عمدی تشخیص نداد که تشخیصش درست بود. گل پژمان نوری که در دقیقه 17 به ثمر رسید روی کار کمک داور سعید قاسمی بود که به درستی در این صحنه پرچم نزد تا ملوان به گل برسد.

وی ادامه داد: در دقیقه 22 محسن ترکی حرکت عالیشاه را شبیه‌سازی تشخیص داد و به او کارت زرد نشان داد که در تصاویر تلویزیونی نشان می‌داد تشخیص داور درست نیست و کارت زردی که به علیشاه نشان داده بود بی‌مورد است. در دقیقه 37 مسابقه مهاجم پرسپولیس و مدافع ملوان با هم تماس فیزکی داشتند که وقتی مدافع ملوان بر اثر افتادن از پشت دستش به توپ خورد ترکی هم اعتقادی به هند نداشت و تشخیصش درست بود. در دقیقه 40 مسابقه هم توپ به دست بازیکن ملوان اصابت کرد که ترکی بهاشتباه این مسابقه را ندید در این بازی دست بازیکن به توپ برخورد کرده بود. در دقایق 50 و 60 کارت‌های زردی که به علی‌عسکر بازیکن پرسپولیس و مختاری بازیکن ملوان نشان داده بود کاملا درست بود.

غیاثی با اشاره به یک صحنه مشکوک دیگر داور مسابقات گفت: در دقیقه 70 برخورد امید عالیشاه و کنعانی مدافع ملوان در محوطه جریمه را ترکی خطای پنالتی تشخیص نداد که اگر داور حرکت عالیشاه را شبیه‌سازی دانسته باشدباید به او یک کارت زرد دیگر می‌داد اما ترکی برای آنکه مجبور نشود کارت زرد دوم را به عالیشاه نشان بدهد، این کار را نکرد. عالیشاه هم با بزرگ‌نمایی به تیمش ضربه زد زیرا این صحنه یک خطای پنالتی بود که داور آن را اعلام نکرد. اگر این صحنه خطای پنالتی نبود، چرا داور شبیه‌سازی عالیشاه را اعلام نکرد.

وی ادامه داد: در دقیقه 81 وقتی حاتمی توپ را در اوت پرتاب کرد، پای راستش از زمین جدا شد و این یک خطای اوت بود که کمک داور باید آن را اعلام می‌کرد.

غیاثی با اشاره به صحنه پنالتی ملوان، گفت: خطای دروازه‌بان ملوان بر روی محسن بنگر یک خطای کاملا پنالتی بود و چون دروازه‌بان ملوان شانس مسلم گلزنی را از پرسپولیس گرفت باید اخراج می‌شد که داور به درستی او را از زمین اخراج کرد و چون ملوان تعویض دیگری نداشت، به ناچار مازیار زارع را درون دروازه قرار داد و زارع قبل از آنکه گابریل بازیکن پرسپولیس به توپ ضربه بزند حدود دو متر به جلو حرکت کرد که باید داور این ضربه را تکرار می‌کرد، اما داور این کار را نکرد و زارع با خطا ضربه پنالتی بازیکن پرسپولیس را مهار کرد.

دیدگاه‌ها