کد خبر : 1202850 | 20 بهمن 1393 ساعت 18:08 | 51.3K بازدید | 0 دیدگاه

تولد خداداد در ورزشگاه آزادی

مهمترین اتفاقات بازی پرسپولیس با مشهدی‌ها

پرسپولیس و تیم های مشهدی، سابقه بسیار از رویارویی و هماوردی داشته و مبارزه رو در رو این تیم ها، خاطرات متعددی در فوتبال ایران ثبت کرده است.

مهمترین اتفاقات بازی پرسپولیس با مشهدی‌ها
به گزارش "ورزش سه"، سابقه مصاف های پرسپولیس و حریفانش از 44 سال قبل در لیگ اول منطقه ای شکل گرفته است.

1. پرسپولیس در سال 1349 با تیم آریا مشهد برای اولین بار از این خطه رو به رو شد و با 6 گل برنده شد، تیم هایی مثل ابومسلم، پیام مقاومت مشهد، پیام مشهد و آدینس مشهد سایر تیم های مشهدی هستند که پرسپولیس با آنها بازی کرده است.

2. برخی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال پرسپولیس، از تیم های مشهدی به جمعش پیوسته اند؛ محمد پنجعلی، حسین بادامکی، محمد منصوری، اشپیتیم آرفی، ابراهیم شکوری، این نفرات هستند.

3. بعضی اوقات هم بازیکنانی از پرسپولیس به جمع مشهدی ها پیوسته اند، بادامکی، بهزاد دادش زاده، نیما نکیسا، یونس شکوری، میلاد غریبی، رضا حقیقی، مسیح مسیح نیا، مجید تشرفی و مهدی عسگرخانی از این دسته هستند.

4. بازیکنانی هم هستند که به صورت مستقیم بین پرسپولیس و مشهدی ها رد و بدل نشده اند بلکه با واسطه تیم های دیگر به صورت غیرمستقیم سابقه حضور در هر 2 تیم را دارند. از جمله این افراد می‌ توان به محمدرضا خلعتبری، علیرضا نیکبخت، میثم بائو، مهدی واعظی، خداداد عزیزی اشاره داشت.

5. اگر بخواهیم یک تیم منتخب از یاران مشترک پرسپولیس و مشهدی ها در طول تاریخ برسیم تیم قدرتمندی خواهیم داشت که نفراتی مثل نکیسا درون دروازه، پنجعلی، مسیح مسیح نیا، مجید تشرفی و ابراهیم شکوری در دفاع، خلعتبری، نیکبخت، داداش زاده و بادامکی در خط میانی و بالاخره اشپیتیم آرفی و خداداد عزیزی را در خط حمله دارد.

6. خداداد عزیزی را جامعه فوتبال ایران از بازی پرسپولیس و ابومسلم در دور رفت لیگ سال 1370 شناخت. جنجال خداداد از بازی اول توام با درخشش او در همان سال واقع شد. بعدها خداداد، طی سال های 75 و 76 در بازی های پرسپولیس در جام باشگاه های آسیا به عنوان یار کمکی به میدان رفت.

7. رضا عنایتی که همه او را با ابومسلم در سال 80 شناختند. سال 78، وقتی کارگر ساده کارخانه آدنیس بود، با باشگاه آدنیس مشهد در جام‌حذفی سال 78 روبه‌روی پرسپولیس ایستاده، مربی آدنیس در این مقطع، مرحوم حسین فکری بود.

8. پنجعلی سال 56، در حالی که کاپیتان ابومسلم بود و تنها 22 سال داشت به پرسپولیس آمد. ابومسلم در این سال به لیگ دسته اول برگشته بود.

9. پدیده پنجمین تیم مشهدی است که پرسپولیس در بازی های رسمی برابرش به میدان رفته است.

10. انتقال مسیح مسیح نیا، بهترین مدافع سال 53 کشور از پرسپولیس به ابومسلم در سال 54، مهمترین و گرانترین انتقال بازیکن در آن سال بود. ابومسلم به مدیریت علاالله مهاجرانی، در این سال مسیح نیا را جذب کرد.

دیدگاه‌ها