کد خبر : 1204091 | 27 بهمن 1393 ساعت 17:39 | 29.3K بازدید | 0 دیدگاه

ارتش زرد علیه ارتش قطر

پیش بازی نفت تهران - الجیش قطر

نفت‌تهران در حالی به مصاف الجیش قطر می‌‌رود که حریفش یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر باشگاهی در حاشیه خلیج فارس است.

پیش بازی نفت تهران - الجیش قطر
به گزارش "ورزش سه"، جدال نفت و الجیش در حالی برگزار می‌ شود که نفت‌تهران صدرنشین لیگ فوتبال ایران و الجیش تیم سوم لیگ قطر است که در آخرین بازی خود تیم لخویا صدرنشین لیگ قطر را 2 بر صفر شکست داده است.

1. الجیش در سال 2011 فعالیت خود را آغاز کرده است، این تیم مربوط به ارتش کشور پادشاهی قطر است و در شهر الریان فعالیت می‌ کند، ورزشگاه اختصاصی این تیم ورزشگاه احمد بن علی است که 27هزار ظرفیت تماشاگر دارد.

2. صبری لاموشی سرمربی جدید تیم الجیش قطر، در جام‌جهانی 2014 سرمربی تیم‌ملی ساحل عاج بود و در این جام برابر ژاپن 2 ـ 1 برنده شد و مقابل کلمبیا و یونان با نتیجه مشابه 2 ـ 1 شکست خورد. لاموشی پیش از حضور در ساحل عاج سرمربی تیم موناکوی فرانسه و البته ستاره سابق این تیم در دوران ورزشی بود.

3. نفت در 20 بازی رسمی در لیگ و جام‌حذفی کشور بدون شکست است و در صورت بی شکستی برابر الجیش به رکورد 21 بازی رسمی بدون شکست می‌ رسد و با رکورد ذوالفقارنسب سال 84 مساوی می‌ کند.

4. الجیش از یک مرحله قبل وارد مسابقات پلی آف شد و با پیروزی 2 ـ 1 برابر النهضه عمان وارد مرحله سوم پلی آف شده و نفتی ها هم مستقیم از مرحله سوم پلی آف وارد مسابقات شده اند.

5. گروه تیم برنده، گروه چندان راحتی نیست. برنده مسابقه باید به مصاف تیم های پاختاکور ازبکستان، الشباب عربستان و العین امارات برود.

6. تیم الجیش 3 ستاره برزیلی به نام های آندرسون مارتینز، لوکاس مندز و واگنر ریبریو داشته است که البته مارتینز به تازگی به طور قرضی به باشگاه کورینتیانس برزیل پیوسته است، ضمن اینکه لوکاس مندز قبل از پیوستن به الجیش در تیم مارسی فرانسه بازی می‌ کرد.

7. نفتی ها از این بازی می‌ توانند سنتر هافبک ستاره خود یعنی ایمان مبعلی را بعد از 5 هفته مصدومیت در صورت صلاحدید منصوریان به میدان بفرستند.

8. لی کیون هو شماره 10 و ستاره ملی‌پوش تیم‌ملی کره جنوبی در باشگاه الجیش قطر بازی می‌ کند.

9. از جمع بازیکنان نفت، نفراتی مثل پورعلی‌گنجی، بیرانوند و وحید امیری در جام ملت های 2015 ملی‌پوش بودند ضمن اینکه از جمع یاران این تیم مردان دیگر هم سابقه بازی ملی دارند که از آن جمله می‌ توان به ایمان مبعلی و غلامرضا رضایی اشاره کرد. کمال کامیابی نیا و حسین ابراهیمی هم تجربه حضور در تیم زیر 23 سال را دارند.

10. منصوریان محمد مونتاری را بهترین بازیکن تیم حریف اعلام کرده است، ضمن اینکه عبدالله عایش هم از ملی‌پوشان برجسته تیم الجیش قطر است.

11. پیراهن اول تیم الجیش قرمز رنگ است، با این حال آنها برابر نفت با پیراهن سفید به میدان خواهند رفت. نفت همچنان هم با پیراهن زرد به میدان می‌ رود.

12. یک نکته تلخ برای ایران، سال گذشته الجیش در تبریز 4 گل به تراکتورسازی زده است، در بازی رفت و در ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان دیدار دو تیم 3 ـ 3 به پایان رسید ولی در بازی برگشت آنها بیشترین گل خود را در این رقابت ها زده و 4 ـ2 تیم تراکتورسازی را شکست دادند. آنها در مرحله یک هشتم حذف شدند اما به هر حال از گروهی که تراکتورسازی در آن حضور داشت به دور بعدی صعود کردند.

13. آنچنان که می‌ دانید تماشای این بازی برای علاقمندان به فوتبال رایگان است که رایگان بودن مسابقات از نگاه ای اف سی نمره منفی حساب می‌ شود.

14. الجیش در سال 2012 قهرمان لیگ ستارگان قطر شده و در سال های 2011 و 2013 نایب قهرمان این رقابت ها شده است.

15. نفت با ترکیب احتمالی علیرضا بیرانوند، وحید حمدی نژاد، لئوناردو پادوانی، سیامک کوروشی، امین حاج محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، علیرضا عزتی، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، غلامرضا رضایی و امیرارسلان مطهری به میدان می‌ روند.

دیدگاه‌ها