کد خبر : 1204152 | 28 بهمن 1393 ساعت 07:15 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

نصیرشلال: سال گذشته کم‌کاری کردم

نایب قهرمان المپیک لندن می‌گوید سال گذشته به دلیل کم‌کاری خودش تمرین‌های پایه‌ای خوبی نداشت و اکنون اگر بخواهد برگردد محکم و با رکوردهای خوب این کار را انجام می‌دهد.

نصیرشلال: سال گذشته کم‌کاری کردم
نواب نصیرشلال جزو چهره‌های مطرح اما ناکام ورزش ایران در سال 93 بود. نایب قهرمان المپیک که پس از اوت شدن در اینچئون عطای حضور در جهانی را نیز به لقایش بخشید. در این میان صحبت از خداحافظی او نیز به گوش می‌رسید اما او در آخرین اظهاراتش اعلام کرد پس از گذراندن امتحانات تصمیم قطعی در مورد بازگشت مجددش به تخته مسابقه‌ها خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، نصیرشلال درباره تصمیم خود برای بازگشت به تمرین‌ها اظهار کرد: هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام اما احتمالا برمی‌گردم البته بنا دارم یک دوره در خانه بدون فشار تمرین کنم و از لحاظ رکوردی نیز نسبت به سال گذشته پیشرفت داشته باشم پس از آن کم کم برای جهانی یا المپیک و یا هر دوی آن‌ها آماده شوم. با توجه به شرایط روحی که دارم ترجیح می‌دهم خودم را آماده نگه دارم و بعد وارد اردو شوم. اگر برگردم خیلی خوب و محکم برمی‌گردم چراکه از سطح رقبایم اطلاع دارم.

وی در مورد اینکه مربی تیم ملی اجازه چنین کاری به او را می‌دهند، گفت: وزنه‌بردار آماده همیشه در اردو جا دارد. وقتی یک وزنه‌بردار از لحاظ رکوردی خوب باشد و بتواند آزمایش دوپینگ بدهد دیگر چه مشکلی وجود دارد. سرمربی خوشحال هم می‌شود.

نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که چه شد نظرش نسبت به قبل تغییر کرده و تصمیم دارد به تمرین‌ها برگردد بیان کرد: دوستان و اطرافیانم فشار آوردند. از طرفی احساس می‌کنم خداحافظی در 25 سالگی خیلی زود است. همچنین فشاری که قبلا بر رویم بود کمتر شده است.

قهرمان المپیک در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فکر نمی‌کند در سال 93 تمرین‌های خود را خیلی جدی نگرفت و به نوعی کم‌کاری از خودش بوده است، تصریح کرد: من امسال خیلی خوب تمرین کردم و آماده بودم تنها مشکل این بود که دو،‌سه مرتبه که به اوج آمادگی رسیدم آسیب دیدم. هر بار که من به رکوردهای 190 و 230 کیلوگرم می‌رسیدم دچار مصدومیت جدی می‌شدم وگرنه حتی می‌توانستم افزایش رکورد هم داشته باشم. البته هر ورزشکاری نمی‌تواند پس از مصدومیت جدی دوباره به رکوردهای قبلی خود برگردد اما شرایط بدنی من به گونه‌ای بود که دوباره به رکوردهایم می‌رسیدم اما باز هم آسیب می‌دیدم. در بازی‌های آسیایی هم می‌توانستم طلا بگیرم اما آن روز، روز من نبود.

وی درباره علت مصدومیت‌های پیاپی خود در اردوی تیم ملی نیز گفت: مصدومیت در ورزش حرفه‌ای پیش می‌اید اما خودم هم کم کاری کردم به طوری که قبل از حضور در اردو تمرین‌های پایه‌ای را خوب انجام ندادم و در اردو نیز سریع فشار آوردم.

نصیرشلال در مورد این که گفته می‌شود ملی‌پوشان المپیکی بعد از یک سال و نیم دوری از اردو پشت‌شان باد خورده است تصریح کرد: این داستانی است که یک سری از افراد درآورده‌آند، اما واقعیت این است که ما یک سال و نیم بیرون بودیم و از شرایط اردویی دور بودیم بنابراین افت کردیم. البته دنبال همین هم بودند که ما افت کنیم تا زمانی که به اردو برمی‌گردیم نتوانیم آماده شویم. شرایط تمرین در خانه و اردو خیلی با هم فرق می‌کند و یک نوجوان خیلی راحت‌تر در خانه تمرین می‌کند چرا که دغدغه‌ای ندارد اما وزنه‌برداری که سال‌ها در اردو بوده و به شرایط اردویی و فشاری که آنجا است عادت کرده وقتی مدت زمانی طولانی دور باشد، افت می‌کند. حتی در خانه اصول حرفه‌ای را هم رعایت نمی‌کند چرا که برای انجام این کار باید محیط آن هم فراهم باشد. بر خلاف اینکه بعضی افراد سوء استفاده می‌کنند و می‌گویند پشت المپیکی‌ها باد خورده باید بگویم که اگر منطقی به قضیه نگاه کنیم می‌بینیم که شرایط فراهم نبوده است. تهران با آن همه ادعا سالن‌های مناسب ندارد، کوچک و پر از خاک هستند و اصلا جای تمرین کردن نیست.

وی افزود: در کل اکنون نیز اگر بخواهم برگردم معمولی این کار را انجام نمی‌دهم و قطعا روزی که به اردو بروم شرایطم خیلی خوب خواهد بود و نمی‌خواهم مانند امسال کژ دار و مریز ادامه بدهم.

وی با اشاره به بی‌انگیزگی این روزهای کیانوش رستمی تصریح کرد: کیانوش از وزنه‌برداران خوب است، قطعا می‌داند که باید چه کاری انجام دهد. احتمالا الان هم تمرین می‌کند. او از ورزشکاران خوب استان کرمانشاه است مسئولان کرمانشاه نیز اگر می‌خواهند ورزش استان‌شان پیشرفت کند باید بیشتر دقت کنند و هوای ورزشکاران برتر خود را داشته باشند تا باعث ایجاد انگیزه برای سایر ورزشکاران کرمانشاه شود.

وی ادامه داد: 10 نفر مسئول می‌آیند و یک سکه پاداش می‌دهند. این تقدیر و تشکرها اگر نباشد و همان تقدیر معنوی باشد به نظرم خیلی بهتر خواهد بود. زیرا در این صورت شان ورزشکار خراب می‌شود و خودش را با ورزشکاران استان‌های دیگر مقایسه می‌کند و یک مقدار دچار مشکل می‌شود.

دیدگاه‌ها