کد خبر : 1207837 | 16 اسفند 1393 ساعت 11:23 | 4K بازدید | 0 دیدگاه

20 امتیاز اختلاف و 2 هدف مشترک

پیش بازی نفت‌تهران ـ گسترش فولاد

نتایج نفت‌تهران در آغاز مجدد لیگ‌برتر متوسط بوده است. اما آنها برای صدرنشینی احتیاج به هر سه امتیاز این بازی خانگی دارند.

پیش بازی نفت‌تهران ـ گسترش فولاد
به گزارش "ورزش سه"، نفت به مصاف تیمی می‌ رود که در 3 هفته اخیر صاحب 3 مساوی شده است و برای نباختن عزم جدی دارد. گسترش فولاد با فراز کمالوند با 2 هدف به تهران می‌ آید؛ اول کسب امتیاز و فاصله گرفتن از 19 امتیازی های بحران زده انتهای جدول و بعد کمک به تراکتورسازی برای صدرنشینی.

1. بازی رفت 2 تیم در روز 13 شهریور 93 انجام شد و با تساوی یک ـ یک به پایان رسید. در دقیقه 79 ارسلان مطهری گل نفت را زده و در دقیقه 87، میثم نقی زاده بازی را به تساوی کشاند.

2. نفت‌تهران و گسترش فولاد تا به حال 3 بار به مصاف هم رفته اند و نفت صاحب 2 برد با نتایج 4 ـ یک و 2 ـ یک و یک تساوی یک ـ یک شده است.

3. نفت و گسترش فولاد در جدول موقعیت ویژه ای دارند. نفت با 39 امتیاز از 21 بازی صدرنشین است و گسترش فولاد با 19 امتیاز روی پله چهاردهم لیگ ایستاده و وضعیت بدی دارد.

4. در پایان هفته 21 لیگ سال گذشته نفت با 38 امتیاز چهارم بود و گسترش فولاد با 23 امتیاز روی پله نهم قرار داشت.

5. گسترش در این بازی یار محروم ندارد اما تیم نفت یک یار محروم دارد. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان این تیم که آخرین تساوی خانگی نفتی ها مقابل استقلال‌خوزستان بدون حضور او رقم خورده است.

6. نفت‌تهران رکورد خود در لیگ را حفظ کرده و بعد از هفته پنجم بازی ها، در 16 بازی متوالی بدون شکست بوده است. آنها که در لیگ قهرمانان آسیا هم نمایش نسبتا خوبی داشته اند، در بد زمانی اسیر فشار برنامه ریزی رقابت ها در ایران و آسیا شده اند.

7. در بازی رفت مهدی تارتار، روبه‌روی منصوریان ایستاد اما حالا، تارتار رفته و فراز کمالوند به عنوان سرمربی گسترش فولاد با تیم نفت بازی می‌کند. کمالوند که در نسل خود از نظر سن و سال ورود به عرصه مربیگری بی رقیب است، مقابل مربی ای بازی خواهد کرد که امسال با تیمش پدیده فوتبال ایران بوده است. این دو مربی جوان نبرد دشوار و جذابی را رقم خواهند زد.

8. نفت ببرد به صدر جدول برمی گردد و گسترش فولاد برای فراز از قعر چشم به امتیاز دارد، نفتی ها در آخرین بازی خود با پیکان و گسترش فولاد با استقلال مساوی کرده اند. این بازی از هر جهت که حساب کنید یکی از حساس ترین های هفته است.

9. گسترش با 3 بازیکن خارجی برزیلی به خط دفاعی حمله خواهد برد که یک برزیلی دیگر آن را هدایت می‌ کند. گسترش که نقطه قوتش در خط حمله است، ممکن است بتواند نفت را در غیاب پورعلی‌گنجی و امین حاج محمدی غافلگیر کند.

10. نفتی ها هم چشم به عنصر شگفت انگیزشان، سرعت استثنایی تیمی در هنگام حمله دارند. اگرچه بدون بیرانوند کار کمی سخت تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها