کد خبر : 1230941 | 06 فروردين 1394 ساعت 14:26 | 88.4K بازدید | 0 دیدگاه

نمی‌دانیم‌کی‌روش‌به‌کجاوابسته بودکه‌به‌این‌راحتی‌می‌توانست‌کارکند

یاوری:3گزینه‌ایرانی‌می‌توانندجانشین‌کی‌روش‌بشوند

محمود یاوری پیشکسوت فوتبال تبدیل به یکی از مخالفان سرمربی تیم‌ملی شده است.

یاوری:3گزینه‌ایرانی‌می‌توانندجانشین‌کی‌روش‌بشوند
یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار "ورزش سه" گفت: من از جمله کسانی بودم که اعتقاد داشتم آمدن مربی بزرگی مثل کی‌روش به فوتبال ما کمک می‌ کند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد از بدترین مسائلی که می‌ توانم به آن اشاره کنم اصرار آقای کی‌روش برای کاهش تعداد تیم های لیگ به 16 تیم بود که در بلندمدت عواقب بد و مفاسد اجتماعی به دنبال دارد.

او ادامه داد: روش برخورد فدراسیون فوتبال با خواسته های کی‌روش صحیح نبود. 17 میلیارد تومان قرارداد کی‌روش بوده که به عقیده من این زیادخواهی است. همین آقای اسکوچیچ که در فولاد کار می‌ کند و فصل قبل در ملوان بود از جمله مربیان خارجی است که کم توقع به فوتبال ایران خدمت می‌ کند. آقای کی‌روش مربی پروازی بود و می‌ توانست در دورانی که تیم‌ملی بازی ندارد، برای مربیان داخلی کلاس های آموزشی بگذارد و به اصطلاح اطلاعاتش را در اختیار آنها بگذارد اما نمی‌ دانم به کجا وابسته بود که می‌ توانست اینقدر راحت از ایران خارج شود و تنها با بازیکنانی کار می‌ کرد که مدنظرش بودند، یعنی یک عده خاص. حالا بعد از رفتن ایشان مشخص می‌ شود که داستان چطور بوده است.

وی افزود: به عقیده من مربی تیم‌ملی بزرگسالان باید ایرانی باشد و ما آن هزینه زیادی را که صرف تیم‌ملی بزرگسال می‌ کنیم می‌ توانیم به تیم های پایه تزریق کنیم. نتیجه ای که کی‌روش در جام‌جهانی و جام‌ملت‌های آسیا گرفت را می‌ توانستیم با یک مربی داخلی و بسیار کم هزینه تر هم بگیریم پس هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

یاوری با اشاره به کنار گذاشتن رحمتی و عقیلی از تیم‌ملی گفت: مگر رحمتی و یا عقیلی چه خطایی کرده بودند که باید از تیم‌ملی کنار گذاشته می‌ شدند، سرمربی تیم‌ملی باید رأفت پدرانه داشته باشد. به عقیده من حالا که آقای کی‌روش از تیم‌ملی جدا شده، مربیان داخلی مثل آقای منصوریان، گل‌محمدی و فرکی مخصوصا منصوریان بسیار گزینه خوبی برای جانشینی او خواهند بود. متاسفانه اختلافات وزارت ورزش با فدراسیون فوتبال و تغییرات در فدراسیون در نهایت به جدایی کی‌روش ختم شد.

دیدگاه‌ها