کد خبر : 1236295 | 05 اردیبهشت 1394 ساعت 15:09 | 9.8K بازدید | 0 دیدگاه

دبیر کل کنفدراسیون آسیا به پنهان کاری متهم شد

یکی از روزنامه های مالزی، الکس سوسی دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) را به پنهان کردن برخی از شواهد مربوط به فساد در این کنفدراسیون پیش از شروع تحقیقات در سال 2012 متهم کرد.

دبیر کل کنفدراسیون آسیا به پنهان کاری متهم شد
روزنامه ''مالی میل'' مدعی شده است فیلمی از این پنهان کاری را هم در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، ظاهرا این مدارک مربوط به تخلفات محمد بن همام رییس سابق کنفدراسیون آسیا است که در سال 2012 از سوی فیفا به محرومیت مادام العمر محکوم شد.

روزنامه مالی میل مدعی است فیلمی را در اختیار دارد که در آن برایان کوآن وی هونگ مدیر مالی کنفدراسیون آسیا در تاریخ 26 ژوییه سال 2012 به میشل جان پراید بازرس فیفا می گوید که سوسی برای درخواست کمک نزد وی رفته است.

کوآن در این فیلم در مورد گفت و گوی خود با سوسی می گوید: او ابتدا وقایعی را شرح داد و بعد گفت که همه چیز تحت کنترل است. او اقدامات بعدی کنفدراسیون آسیا و فیفا را توضیح داد و ناگهان بلافاصله گفت که ''از من حمایت کن'' و من تعجب کردم. او گفت: ''بر اساس مدارک موجود هیچ خلافی مرتکب نشده ام و آیا در این صورت می توانند من را متهم کنند؟ آیا می توانی هر چیزی که در اختیار داری را پنهان کنی؟''

کوآن ادامه می دهد: تا جایی که من فهمیدم منظور سوسی برگه هایی بود که خودش امضا کرده بود. دستورهای پرداختی که احتمالا در وجه بن همام صادر شده بود. من گفتم اجازه بدهد تحقیقات انجام شود چون همه موقعیت او را درک می کنند. در زمان ریاست بن همام همه می دانستند که وی اگر چیزی از کسی بخواهد، باید انجام دهد.

با وجود این سوسی که از سال 2008 دبیر کل کنفدراسیون آسیا تمامی ادعاهای مذکور را رد کرده است.

وی قبل از عزیمت به بحرین برای شرکت در کنگره هفته آینده کنفدراسیون فوتبال آسیا در این خصوص گفت: اگر مدرکی وجود داشت، چرا از من تحقیق نکردند؟ فقط می خواهند اعتبار من را لکه دار کنند. چنین چیزی صحت ندارد. معلوم نیست این ادعا از کجا و چطور به وجود آمده است؟

بن همام در سال 2002 ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا را بر عهده گرفت و در سال 2011 بدون هیچ رقیبی دوباره به این سمت انتخاب شد. اما مسوولیت او در کنفدراسیون آسیا بعد از رقابت با سپ بلاتر بر سر ریاست فیفا به پایان رسید.

او چند روز قبل از انتخابات ریاست فیفا به دلیل پیشنهاد رشوه به اعضای فدراسیون های کشورهای حوزه دریای کاراییب در ازای حمایت از وی، به محرومیت مادام العمر از فوتبال محکوم شد.

بن همام سپس در اوایل ژوییه سال 2012 به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد و موفق شد محرومیت مادام العمر خود را لغو کند ولی دوباره از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل انجام تحقیقات بیشتر از حساب های بانکی وی، محروم شد. چند هفته بعد کنفدراسیون آسیا گزارشی را تسلیم پلیس کرد که بر اساس آن اسناد مربوط به بن همام از مقر این کنفدراسیون در کوالالامپور مفقود شده است. در این زمینه همسر مدیر مالی سابق کنفدراسیون فوتبال آسیا مظنون اعلام شد.

روزنامه مالای میل نوشته است که این شکایت از سوی سوسی مطرح شد اما نتایج تحقیقات پلیس هیچگاه اعلام نشد و اتهامات علیه فرد مظنون نیز پس گرفته شد.

دیدگاه‌ها