کد خبر : 1238593 | 16 اردیبهشت 1394 ساعت 16:38 | 73.3K بازدید | 0 دیدگاه

در حال حاضر لمپن وارداتی داریم

انتقاد تند وزیر ورزش از کی‌روش

وزیر ورزش در نشستی که امروز با اهالی فوتبال برگزار کرد، دوباره از رفتار و شکل حضور کارلوس کی‌روش در فوتبال ایران انتقاد کرد.

انتقاد تند وزیر ورزش از کی‌روش
به گزارش "ورزش سه"، محمود گودرزی در جلسه ای که امروز در محل وزارتخانه و با حضور اهالی فوتبال برگزار شد، در یک سخنرانی طولانی حرف هایی علیه شرایط فعلی فوتبال ایران به زبان آورد و مثل همیشه نکات منفی حضور کارلوس کی‌روش در ایران را برجسته کرد. این در حالی است که وزارت ورزش در موضوع تمدید قرارداد با کی‌روش نماینده ای داشت و حرف های آن نماینده کاملا در حمایت از سرمربی تیم‌ملی بود. با حرف های جدید گودرزی مشخص می‌ شود که وی دل خوشی از ادامه کار کی‌روش در ایران ندارد.

حاج رضایی و حمایتش از کی‌روش
وزیر ورزش از جایی شروع به انتقاد کرد که امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال به انتقاد از شرایط فوتبال پرداخت و وقتی وزیر میکروفن را گرفت، به خود حاج رضایی تذکر داد که بجای حمایت از مربیان ایرانی از یک خارجی حمایت کرده است. وقتی حاج رضایی جواب داد: من علیه لمپنیسم به حمایت از کی‌روش برخاستم، وزیر هم پاسخ داد: نباید برای مقابله با یک ماجرا اجازه بدهید از برخی رفتارهای زشت حمایت شود.

من ضدفوتبال نیستم، ضدفسادم
گودرزی در بخش دیگری از صحبت هایش به انتقاد از حرف هایی که در فضای مجازی علیه او گفته می‌ شود، پرداخت و گفت: من ضدفوتبال نیستم. این حرفی است که در مورد من به زبان آوردند، من نه تنها ضدفوتبال نیستم بلکه کاملا هم علاقمند به فوتبالم و به عنوان یک شهروند اگر حرفی هم می‌ زنم، این اجازه را دارم. او گفت: یک بار دیگر می‌ گویم به عنوان یک شهروند این سوال را مطرح کردم دو شکست و یک تساوی تیم ملی در جام جهانی با دو شکست و یک تساوی در جام های قبلی چه تفاوتی داشت. آیا من به عنوان یک شهروند حق پرسیدن این سوال را ندارم؟

فدراسیون گزارش مالی نمی‌ دهد
وزیر ورزش در بخشی از حرف هایش پیکان حمله را متوجه فدراسیون فوتبال کرد و گفت: از یک سال ونیم قبل تلاش کرده ایم در فدراسیون ها از جمله فدراسیون فوتبال گزارش مالی شفاف بگیریم اما هنوز موفق به این کار نشده ایم.می خواهیم این مسایل از طریق ورزشی حل شود نه اینکه کار به دادگاه کشیده شود. شرایط فوتبال کشور به گونه ای است که حتی اگر مربیان نیز تولیداتی داشته باشند ، این تولید ازبین می رود . بسیاری از بازیکنان تا زمان رسیدن به سن جوانی از نظر اخلاقی و فنی شرایط خوبی دارند اما به محض ورود به دنیای حرفه ای شرایط متفاوت پیدا می کنند هرزمان پول یک جا جمع شود همین شرایط به وجود می آید.

هیچ حقی برای حاکمیت در نظر گرفته نشده
اما یک قسمت مهم از حرف های وزیر ورزش به موضوع تدوین اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال اختصاص داشت که ظاهرا وزارتخانه با تدوین آن قصد دارد دخالت بیشتری در حوزه فوتبال داشته باشد. وزیر با حرف هایش این گزاره را تایید کرد و گفت: هم اکنون در فوتبال هیچ حقی برای حاکمیت در نظر گرفته نشده تا به عنوان ناظر نارسایی ها را حل کند و هر زمان به قصد ورود به این مسایل را داشته ایم موضوع دخالت دولت در فوتبال را مطرح کرده اند.

اسدی را هضم کردند!
همچنین گودرزی در حرف هایش در این جلسه روی این موضوع که علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون مهره منصوب این وزارتخانه است صحه گذاشت. او در حرف های خود در حمایت از اسدی که در موضوع برخورد با کی‌روش مورد انتقاد رسانه ها واقع شده گفت: اگر دولت به عنوان نماینده مردم و حاکمیت اجازه دخالت در فوتبال را نداشته باشد مدیریت ویروسی گسترده تر می شود و کسانی مانند علیرضا اسدی هم در این مدیریت هضم وجزم می شوند.

از بیرون می‌ آیند و رئیس شما می‌ شوند
گودرزی که به نمایندگی از وزارت ورزش و جوانان میزبانی مراسم تجلیل از معلمان ورزش را برعهده داشت، در گوشه دیگری از حرف هایش اعلام کرد؛ اگر ما تلاش کنیم تا برای فوتبال یک هدف مشخص تعریف کنیم و دست در دست هم برای تحققش تلاش کنیم آن وقت است که کار مثبت انجام داده ایم. گودرزی درباره حضور پیشکسوتان و اهالی فوتبال در این مراسم گفت: این فوتبال برای شماست، بین شما آدم های زیادی هستند که لیاقت مدیریت و حاکمیت بر فوتبال را دارند. وقتی شما نباشید، وقتی شما حضور نداشته باشید، آن وقت است که از بیرون می‌ آیند و بر شما حاکمیت می‌ کند. آدم هایی که سرجایشان قرار نگرفته اند.

می خواهیم برای فوتبال اساسنامه بنویسیم
بخش دیگری از حرف های گودرزی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال چنین است:این موضوع که دولت در فوتبال دخالت نکند در فوتبال ما جواب نمی دهد اما متاسفانه خیلی ها که شامل برخی از افراد حاضر دراین جلسه می شوند هم راضی هستند که این شرایط ادامه داشته باشد اما دولت برای حل آن دخالت نکند. انگار دولت نا محرم است چه اشکالی دارد ما به عنوان نماینده شما برای فدراسیون فوتبال اساسنامه بنویسیم. نهادهای بین المللی از کشور ما فقط یک رای می خواهند و پست هایی هم توزیع می کنند که راضی باشیم.

کی روش یک لمپن وارداتی!
یک قسمت عجیب از حرف های وزیر هم جمله مستقیمی بود که خطاب کی روش به زبان آورد.به عقیده وزیر سرمربی تیم ملی اگرچه ظاهر خوبی دارد اما در باطن چنین نیست. او گفت:ما در حال حاضر لمپن‌های وارداتی داریم! البته فقط قیافه آدم‌ها با هم فرق می‌کند. یک نفر یقه‌اش را باز می‌گذارد و یک نفر هم مثل من یقه‌اش را می‌بندد و شاید هم یک نفر کراوات بزند. هرچند که من اسمی از کسی نمی‌برم تا دوباره نگویند وزیر ورزش چنین و چنان. من به عنوان یک شهروند می‌گویم که فوتبال به قهقرا می‌رود.

دیدگاه‌ها