کد خبر : 1240336 | 24 اردیبهشت 1394 ساعت 16:38 | 145.1K بازدید | 0 دیدگاه

مصاحبه‌ای متفاوت از ستاره استقلال در آستانه دربی

امید ابراهیمی: گلزنی در دربی با من یا سجاد

هافبک استقلال گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند نتیجه دقیق دربی را پیش‌بینی کند اما تلاش می‌کنیم تیم برنده شود و هر کسی گل بزند خوشحال خواهیم شد.

امید ابراهیمی: گلزنی در دربی با من یا سجاد
به گزارش "ورزش سه" امید ابراهیمی که با 9 گل‌ زده در پست هافبک دفاعی یکی از بهترین‌های استقلال در این فصل بوده، از شرایطی که در این فصل با پیراهن استقلال تجربه کرده صحبت کرد. او در آستانه دربی از آرزوهایش برای گلزنی در این بازی، شادی گلش و انتقاداتی که بابت عدم حضورش در فاز دفاعی تیم شده حرف زد. مهمترین صحبت او را البته می‌توان به جدایی احتمالی‌اش از استقلال در پایان فصل با توجه به اینکه بازیکن آزاد محسوب می‌شود، دانست. حرف‌های «امید» استقلالی‌ها را در آستانه دربی حساس 80 می‌خوانید.

تراکتورسازی صد سال دیگر هم نمی‌تواند این نتیجه را رقم بزند
برای تراکتورسازی احترام زیادی قائلم و آنها تیم خوبی هستند اما به نظرم نتیجه‌ای که برابر ما کسب کردند اتفاقی بود. مطمئنا دیگر چنین نتیجه‌ای در تاریخ دیدارهای‌ دو تیم اتفاق نخواهد افتاد. ما شرمنده هواداران خودمان شدیم. ما در نیمه اول بازی خوبی برابر این تیم انجام دادیم و اسیر ضدحملات آنها شدیم. ما اگر می‌توانستیم تمرکز بیشتری در این بازی داشتیم هرگز این نتیجه اتفاق نمی‌افتاد. ما از همان ابتدا با انگیزه برد به زمین آمدیم و کمی عجولانه به حریف حمله کردیم و در ضدحمله گل خوردیم. زمانی هم که خواستیم این عقب ماندگی را جبران کنیم دچار این اتفاق شدیم. با هم می‌گویم تراکتورسازی تیم بزرگی است اما این نتیجه اتفاقی بود و صد سال دیگر این برد و این نتیجه اتفاق نمی‌افتد.

پیش وجدان خودم راحت هستم
من از همان ابتدایی که وارد این تیم شدم می‌دانستم پیراهن تیم بزرگی را بر تن کرده‌ام. تمام توان و تلاش خودم را برای موفقیت تیم و خودم به کار بردم. همیشه موفقیت تیم برایم در اولویت قرار داشت. پیش وجدان خودم راحت هستم و در بازی‌هایی که برای استقلال به میدان رفتم با تمام توان جنگیدم و تلاش کردم. شاید در روزهایی ضعیف کار کرده باشم و شاید روزهایی هم تیم خوب نبود و از نظر روحی و روانی شرایط مناسبی نداشتیم و در بازی برایم مشکل پیش می‌آمد اما پیش وجدان خودم راحت هستم. شاید بازی ضعیفی هم گاهی به نمایش گذاشته باشم اما تمام توانم را در زمین به کار بردم. هواداران و کارشناسان باید در این ارتباط نظر بدهند که عملکردم در این تیم چگونه بوده است اما خیال و وجدانم راحت است و امیدوارم در بازی آخر هم اگر در زمین حضور داشتم عملکرد خوبی داشته باشم.

994544

کسی در استقلال کم‌کاری نکرد اما...
این بازی شرایط خاص خودش را دارد. کسی نمی‌تواند اهمیت آن را زیر سوال ببرد. این بازی نه ربطی به لیگ و شرایط دو تیم دارد و نه به شرایط فنی دو تیم. متاسفانه با توجه به عملکردی که در این فصل داشتیم تنها امیدمان به این بازی است. این بازی تنها تیری است که در چنته داریم باید استفاده کنیم و امیدوارم نتیجه به گونه‌ای باشد که هواداران‌مان خوشحال شوند. این برد می‌تواند دل هواداران‌مان را خوش کند و امیدوار نگه دارد برای یک فصل متفاوت در آینده. امسال شرمنده آنها شدیم. می‌توانستیم خیلی بهتر نتیجه بگیریم و اسیر بدشانسی شدیم و اینطور شرمنده هواداران شدیم. همه تلاش کردند و کسی کم‌کاری نکرد اما خیلی اتفاقات افتاد که این استقلال نتیجه نگیرد.

کسانی باعث شدند از صدر دور شویم
اگر همه چیز سر جای خودش قرار داشت و همه وظایف‌شان را انجام می‌دادند این استقلال توان موفقیت در لیگ را داشت. ما اگر تیم خوبی نبودیم به صدر جدول نمی‌رسیدیم. خوب هم بازی کردیم اما مشکلاتی ایجاد شد که تیم از هدف و صدر جدول دور شود. فقط امسال شرمنده هواداران شدیم و تنها امیدمان این بازی است و امیدواریم نتیجه‌ای در خور شان نام استقلال کسب کنیم.

کری خواندن بلد نیستم اما گل می‌زنم و می‌بریم
امیدوارم در این بازی نتیجه‌ای در خور شان استقلال کسب کنیم تا هواداران شاد شوند و در بازی آخر روحیه خوبی کسب کنند. من نه کری خواند بلد هستم نه ادعایی دارم اما تمام توانم را در زمین به کار خواهم برد تا تیم نتیجه بگیرد و از شرمندگی هواداران بیرون بیاییم و آنها را خوشحال کنیم. اگر این مساله با گلزنی من هم همراه باشد که بهتر خواهد بود.

انتقادات را قبول ندارم چون...
من این انتقادات را قبول ندارم دلیلش هم کاملا واضح است. وقتی چند هافبک در زمین حضور دارند همه باید به هم کمک کنند و تلاش کنند تیم موفق شود. من به تنهایی نمی توانم هم در فاز دفاع باشم و هم در فاز حمله کمک کنم. نمی‌توانم هم توپ‌گیری کنم و هم در ساختار دفاعی باشم و تنهایی نمی‌توانم این کار را انجام دهم. وقتی در بازی حریف با 2-3 بازیکن به سمت من می‌آید و مقابل من حضور دارد چه باید کنم. همیشه تلاشم را کردم اما به نظرم ساختار دفاعی مشکل داشته است. شخص مقصر نیست و همه باید تلاش کنند و همه در کنار هم بدوند. خیلی وقت‌ها با هم نمی‌دویم و تلاش نمی‌کنیم و اگر این کار را انجام دهیم این مشکلات به وجود نمی‌آید.

1026772

شکست دور رفت را جبران می‌کنیم
من تمام تلاشم را می‌کنم و اگر سالم بودم و توانستم در ترکیب به میدان بروم از همه وجودم برای این بازی در زمین می‌گذارم و دستورات کادرفنی را انجام می‌دهم. این بازی شرایط خاصی خودش را دارد و اینقدر باید تلاش کنیم تا این بازی را ببریم و هواداران را خوشحال کنیم و شکست دور رفت را جبران کنیم.

تمام تلاشم را می‌کنم در زمین حاضر شوم
در طی دور روز گذشته در کلینیک حاضر شدم و زیر نظر دکتر نوروزی کار مداوای پایم را انجام دادیم. روز گذشته نیز دویدن را آغاز کردم و امیدوارم بتوانم شرایطم به گونه‌ای باشد که به این بازی حساس برسم. اگر شرایط به گونه‌ای باشد که دردم کمتر شود و بتوانم در زمین حاضر شوم از تمام وجودم در زمین خواهم گذاشت. اگر مشکلی برایم پیش بیاید ایرادی ندارد اما دوست دارم این بازی در زمین حاضر شوم.

وظیفه من در استقلال گل زدن نیست
یکی از بهترین فصول فوتبالی‌ام را از نظر گلزنی پشت سر گذاشتم. در زمان حضورم در سپاهان در بهترین شرایط 7 گل زده بودم اما امسال تا به اینجا 9 گل زده‌ام و چند توپم را نیز دروازه‌بانان با واکنشی باورنکردنی برگشت داده‌اند. از بدشانسی‌ام نیز چند بار به تیرک دروازه زده‌ام. اگر خوش‌شانس بودم می‌توانستم خیلی بیشتر از این گل بزنم. برای هر بازیکنی گلزنی اهمیت دارم و مطمئنا من هم خوشحال می‌شوم گل بزنم. اما وظیفه من با توجه به پستم گل زدن نیست و وظایف من در پاس دادن، توپ‌گیری و کمک به دفاع و حمله تعریف شده است. وظیفه من گل زدن نیست و بعضی اوقات خدا به من کمک می‌کند و خوش‌شانس هم هستم و شانسی هم شده توپ هایم به گل تبدیل می‌شود و خوشحالم هواداران با گل‌هایم شاد شوند.

1003174

گل‌هایم را در دربی دو رقمی می‌کنم
گل زدن من در دربی زیاد مهم نیست. ان‌شاالله تیم برنده شود و گل زدن من مطمئنا در دربی مهم نیست. تلاشم را می‌کنم گل بزنم و لذت خاصی مطمئنا خواهد داشت. امیدوارم تیم برنده شود و این از همه چیز مهم‌تر است. شادی گل؟ برنامه خاصی ندارم و هر بازی با توجه به شرایط چیزی که در آن لحظه در ذهنم است را به عنوان شادی گل انجام می‌دهم. برای دربی هم نقشه‌ای ندارم و اگر گل بزنم هر چیزی که در آن لحظه به ذهنم رسید را انجام می‌دهم و شاید یک کارهایی انجام دهم. من همیشه بعد از گل‌هایم خدا را شکرگذاری می‌کنم که کمک کرده گل بزنم و موفق باشم.

فصل بعد در استقلال نیستم
برای فصل بعد علیرغم صحبت‌هایی که می‌شود من قراردادی با باشگاه ندارم. قراردادم با استقلال یک ساله است و بعد از بازی با پرسپولیس بازیکن آزاد می‌شوم. در ذهنم این است که به خارج بروم و فوتبالم را ادامه دهم و اگر پیشنهادی داشته باشم به آن فکر می‌کنم و اگر نتوانستم به پیشنهادات داخلی‌ام هم فکر می‌کنم. فعلا تمرکزم روی بازی با پرسپولیس است و بعد از آن بعنوان بازیکن آزاد تصمیم خواهم گرفت. هنوز تصمیمی نگرفته‌ام و اولویتم پیشنهادات خارجی است و در مورد پیشنهادات داخلی هم باید بعد از بازی با پرسپولیس فکر خواهم کرد.

با خداحافظی نکونام، هدفم تیم ملی است
من همیشه در این چند ساله تلاشم را برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی انجام می‌دادم و هیچ وقت اعتراضی نکردم. تمام تلاشم کردم که برای تیم ملی کشورم مفید باشم و تلاشم را کردم و در تیم ملی هم حضور داشتم. حالا هم با خداحافظی آقای نکونام تلاشم را بیشتر خواهم کرد و به تصمیم سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم و مطمئنا تلاشم را بیشتر خواهم کرد و رقبای زیادی دارم و به هدفم در تیم ملی هم برسم.

استقلال از هیچ کس حمایت نشد و کاملا غریب بود
استقلال و پرسپولیس حاشیه‌های خاص خودشان را دارند. من از نظر شرایط تیمی در استقلال راحت بودم اما درباره حاشیه‌ها باید بگویم تیم خیلی در این فصل غریب بود. استقلال را تنها گذاشتند و کسی حمایت نمی‌کرد. تیم روحیه نداشت و نمی‌خواستند تیم نتیجه بگیرد! واقعا تیم را در این فصل غریب دیدم. در تمام طول فصل نه کسی از تیم حمایت کرد و نه کسی خواست به ما روحیه بدهد و غریب بودیم. ناراحتی من هم این بود که علیرغم اینکه نتایج ضعیفی گرفتیم که با این شرایط حق ما نبود اما غریبه بودن تیم اذیت‌مان کرد و تحت فشار قرار گرفتیم.

فقط برای عرق و تعصبی که داشتیم در زمین حاضر می‌شدیم
هیچ بازیکنی برای پول بازی نمی‌کند. بازیکنان خارجی حرفه‌ای هستند و همه چیز برای‌شان مشخص است اما در ایران مطمئنا بازیکنان شرایط این دو تیم را می‌دانند و با علم به این موضوع تیم‌شان را انتخاب می‌کنند. ما با توجه به عرق و غیرتی که داریم برای پول بازی نمی‌کنیم. ممکن است در طول هفته و حتی دقایقی قبل از بازی این مسائل از نظر روحی و ذهنی ما را دچار مشکل کند اما وقتی وارد زمین می‌شویم تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا موفق باشیم و برنده از زمین خارج شویم. هیچ کس در آن لحظه به پول فکر نمی‌کند اما مطمئنا این دغدغه‌ها در طول هفته بازیکن را اذیت می‌کند و این نتایج را رقم نمی‌زد.

993122

ان‌شاالله هر سه مهاجم ما در دربی گل بزنند
هیچ‌کس نمی‌تواند نتیجه دقیق دربی را پیش‌بینی کند اما تلاش می‌کنیم تیم برنده شود و هر کسی گل بزند خوشحال خواهیم شد. هر بازیکنی از مدافع تا هافبک‌ها گل بزند خوشحال می‌شویم اما به شخصه دوست دارم در این بازی فورواردهای ما گل بزنند. آقا رضا و سجاد و آرش حق‌شان است در این بازی گل بزنند و امیدوارم با گلزنی آنها برنده شویم. انتظار از آنها بیشتر است و همه آنها را دوست دارم و ان‌شاالله هر سه نفر گل بزند تا بیشتر خوشحال شوم.

گفتگو از حمید ابراهیمی

دیدگاه‌ها