کد خبر : 1241438 | 29 اردیبهشت 1394 ساعت 15:06 | 83.1K بازدید | 0 دیدگاه

یک ملی پوش مشهور آلمانی را به ایران می آوریم

هسلر: در آلمان کمپین ضد گواردیولا درست کرده‌اند

توماس هسلر پس از یک فصل کم سروصدا در پدیده امشب ایران را به مقصد آلمان ترک می کند.

هسلر: در آلمان کمپین ضد گواردیولا درست کرده‌اند
به گزارش "ورزش سه"، این آلمانی دوست داشتنی که زمانی یکی از ستارگان مهم دنیای فوتبال بود حالا ایران را هم فهرست تجربیات خود اضافه کرده و لابد به محض بازگشت به سرزمین مادری از عجایب سرزمین ما به ژورنالیست های فرنگی خواهد گفت. با او پیش از رفتن درباره موضوعات مختلفی حرف زده ایم:

بعد از دو روز پیشنهاد مرزبان را قبول کردم

همان ابتدا که مرزبان به من پیشنهاد کار در ایران را داد،گفتم اول باید ببینم که می توانم در ایران باشم و کار کنم. به همین دلیل قرار شد 2، 3 روز به ایران بیایم و بعد از بررسی شرایط جواب بدهم. من به ایران آمدم در مشهد و تهران گشتم و با شرایط تاریخی و مذهبی کشور شما آشنا شدم.من در این چند روز دید مثبتی داشتم و قرارداد یک ساله ای را با این باشگاه امضا کردم.

سیستم فوتبال ایران را پیاده کردیم

ما در این مدت همراه مرزبان سیستم کاری و تجربیات مان را در تیم پیاده کردیم. ما سعی کردیم از لحاظ فنی فوتبال پدیده را با دنیای فوتبال آلمان نزدیک کنیم و تیم را رو به جلو سازماندهی کردیم. ما از لحاظ فنی نتایج خیلی خوبی گرفتیم و توانستیم تیم را در لیگ حفظ کنیم و این مساله برای تجربه کاری من مثبت بود.

استادیوم های ایران باید پیشرفت کند

فوتبال ایران جوان های خوبی دارد که همگی مستعد هستند. این جوانان واقعا با استعداد هستند و به فوتبال ایران کمک می کنند تا پیشرفت کند. اما در درجه اول فوتبال ایران باید استادیوم های مجهز تر داشته باشد و از لحاظ امکانات فوتبال ایران باید پیشرفت کند. من نمی توانم از بازیکن خاصی در ایران نام ببرم که خیلی خوب بود چون فوتبال ایران بازیکنان خوبی دارد.باید بگویم یک سال کار کردن در ایران برای من تجربه خوبی بود.

دوستان مهربانی پیدا کردم

طبیعتا در این فصل خیلی به تیم فشار آمد اما توانستیم تیم را خوب سازماندهی کنیم.در این تیم دوست های خوبی پیدا کردم و در اینجا همه مهربان هستند و اقای وطنخواه هم خیلی به تیم کمک کرد. به خاطر دوستان خوبی که پیدا کردم واقعا خوشحال هستم و با خاطره خوبی از ایران می روم.

می توانستیم در کورس بالای جدول باشیم

مساله ای که در این فصل من را ناراحت کرد این بود که نتوانستیم در روزهای آخر در کورس بالای جدول باشیم چون این شایستگی را داشتیم. ما هم می توانستیم در هیجان روز آخر لیگ شریک باشیم . اما در کل وقتی تیم در روز آخر مشخص می شود، جالب است. اگر مسائل مربوط به بی پولی پیش نمی آمد پدیده می توانست به راهش خودش با قدرت ادامه دهد.

از لحاظ مالی زجر کشیدیم

در این فصل از لحاظ امکانات و مسائل مالی واقعا زجر کشیدیم. بازیکنان پول نداشتند و کادر پزشکی تکمیا نبود و حتی رختکن نداشتیم. اما به قول آقای مرزبان بازیکنان وفاداری شان را نشان دادند و توانستیم با هر سختی تیم را به زور در مشهد نگه داریم. بعد از پایان لیگ مشخص شد 2 تیم دیگر که به لیگ برتر صعود کرده بودند، سقوط کردند پس ما کار بزرگی کردیم که تیم را در لیگ نگه داشتیم.من هم هنوز با پدیده تسویه حساب نکردم.

یک بازیکن دیگر از تیم آلمان به ایران می آید

اگر مرزبان فصل آینده در ایران کار کند صد در صد همراه او به ایران برمی گردم و با او هستم. ما با هم هستیم و دوستی قدیمی داریم . هر کجا مرزبان برود با او می روم و باید بگویم اگر فصل آینده در ایران باشیم یکی دیگر از بازیکنان بزرگ تیم ملی فوتبال آلمان هم همراه ماست که در حال حاضر نمی توانم نامی از او ببرم و در آینده سورپرایز می شوید.

کمپین ضد گواردیولا در آلمان

اینکه تیمی جزو 4 تیم چمپیونز لیگ باشد خیلی خوب است. این تیم در بوندس لیگلا هم پیش از پایان لیگ قهرمانی اش را مشخص کرد و این همان اتفاقی است که در اسپانیا، فرانسه، ایتالیا و انگلیس هم افتاد و مطمئنا در سال های آینده این اتفاق با کیفیت بالاتری در آلمان رخ می دهد.در مطبوعات آلمان کمپین ضد پپ گواردیولا درست شده و از او انتقاد کردند. اما او ریبری، روبن، آلابای و بازیکنان دیگر را به خاطر مصدومیت نداشت. همین مساله کیفیت بایرن را پائین آورد.همین مصدومیت ها ساختارهای هر تیمی را بهم می ریزد و از اتفاقات طبیعی فوتبال است. گواردیولا مربی بزرگی است و تمام جام ها را برده و کسی نمی تواند جلوی موفقیت هایش را بگیرد اما با این اتفاقات طبیعی است کیفیت تیم ها پائین بیاید.

ترافیک ایران خیلی بد است

در این مدت در ایران متوجه شدم مردم این کشور خیلی با محبت هستند و فوتبالیست های با کیفیتی دارد اما ترافیک خیابان های ایران خیلی بد است. پرواز ها هم کیفیت خوبی ندارد .

برد حق پرسپولیس بود

دربی ایران بین دو تیم پرسپولیس و استقلال که برای تماشاگران ایرانی خیلی مهم است از لحاظ فنی کیفیت بالایی نداشت و بیشتر احساس در این بازی دخیل بود. اما پرسپولیس در این بازی به حق برد البته باید بگویم من نه قرمز هستم و نه آبی و طرفدار تیم سفید و قرمز اف سی کلن هستم.در اخر باید از مردم خوب ایران تشکر کنم .

گفت‌وگو: نیلوفر واشقانی

دیدگاه‌ها