کد خبر : 1244063 | 11 خرداد 1394 ساعت 15:01 | 9.6K بازدید | 0 دیدگاه

دوران استقلال و پرسپولیس تمام نشده است

مجلس صدا و سیما را مکلف به حق پخش کند

معاون حقوقی انضباطی باشگاه استقلال گفت: تنها راه وصول حق پخش تلویزیونی ایجاد یک تاسیس قانونی است.

مجلس صدا و سیما را مکلف به حق پخش کند

 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس محسن بزرگی که به نمایندگی از باشگاه استقلال در نشست هم اندیشی مدیران فوتبال کشور شرکت کرده بود در خصوص بررسی راهکارهای نحوه وصول مطالبات از طریق تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی گفت: در این جلسه یک پیشنهاد مشخص داشتم و آن تدوین پیش‌نویس یک ماده واحده دو خطی در جهت الزام سازمان صدا و سیما به پرداخت حق پخش فوتبال بود.
معاون حقوقی استقلال افزود: همانطور که مجلس محترم با افزودن یک تبصره به ماده 13 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت را از کمک به ورزش حرفه ای ممنوع نموده است، می تواند با تصویب یک ماده واحده، سازمان صدا و سیما را به پرداخت حق پخش فوتبال بر اساس یک مکانیزم مشخص مکلف کند.
بزرگی در تشریح مبانی این موضوع افزود: دولت‌ها در تمام دنیا برای ایجاد طراوت و نشاط اجتماعی هزینه می کنند فوتبال در زندگی مردم جاری است و یکی از پایه های نشاط اجتماعی مردم ما تلقی می شود. بنابراین محصول فوتبال که همان طراوت اجتماعی جامعه است همسو با اهداف صدا و سیماست و بنابراین صدا و سیما باید برای بالندگی و پویائی و ادامه حیات فوتبال درآمدهای حاصل از برنامه های فوتبالی خود را با فوتبال تقسیم نماید.
معاون حقوقی استقلال تاکید کرد: به حضار گفتم هر یک از شما حداقل با پنج نماینده مجلس دوست هستید و راهکار عملی حل مشکل این است که با دوستان خود در مجلس رایزنی کنید و نظر آنها را جهت تصویب ماده واحده الزام صدا و سیما به پرداخت حق پخش تلویزیونی جلب کنید.
وی افزود: مقرر شد نمایندگانی از اتحادیه، سازمان لیگ و فدراسیون و سه نماینده از باشگاه های لیگ برتر کارگروهی را تشکیل و این موضوع را پیگیری نمایند.
معاون باشگاه استقلال در پایان افزود: در جلسه به تقسیم عادلانه حق پخش تلویزیونی و تخصیص سهم بیشتر به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هم اشاره کردم که مورد اعتراض یکی از حضار قرار گرفت و گفته شد که دوران این دو باشگاه به سرآمده که در پاسخ عرض کردم این گونه نیست و حضور شصت هزار تماشاگر در همین دربی که در جدول بی اهمیت بود و نیز پخش مستقیم مسابقات این دو باشگاه از شبکه سراسری برهان قاطعی برای سهم بیشتر این دو باشگاه از درآمدهای فوتبال است.
بزرگی در پایان از میزبانی باشگاه سایپا قدردانی کرد.


 

دیدگاه‌ها