کد خبر : 1247021 | 27 خرداد 1394 ساعت 09:24 | 43.1K بازدید | 3 دیدگاه

عواقب پرتاب مواد منفجره و لیزر

پرسپولیس 88 هزار دلار جریمه شد

باشگاه پرسپولیس از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به شدت جریمه شد.

پرسپولیس 88 هزار دلار جریمه شد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) باشگاه پرسپولیس را به خاطر نقض بند 65 آئین‌نامه انضباطی AFC که همان رفتار ناپسند تماشاگران است، نقره داغ کرد.

این باشگاه همچنین به دلیل نقض قوانین تجهیزات AFC در سه بازی خود در رقابت‌های فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد. پرسپولیس پیش از این به همین دلیل در هفته دوم از رقابت‌های مرحله گروهی همین مسابقات جریمه شده بود.

جریمه‌های پرسپولیس به شرح زیر است:

* بازی پرسپولیس مقابل النصر عربستان در تاریخ 8 آوریل 2015

موارد نقض شده: استفاده از وسیله‌های آتش‌زای متعدد قبل و در جریان بازی، انداختن نور لیزر در چشم بازیکنان حریف و نمایش بنرهای سیاسی متعدد.

جریمه: 18 هزار دلار آمریکا

* بازی پرسپولیس مقابل الهلال عربستان در تاریخ 19 مِی 2015

موارد نقض شده: استفاده از وسیله‌های آتش‌زای متعدد قبل و در جریان بازی، انداختن نور لیزر در چشم بازیکنان حریف، پرتاب سنگ به بازیکنان حریف و نمایش بنرهای سیاسی متعدد.

جریمه: 30 هزار دلار آمریکا. اگر رفتار تماشاگران‌ پرسپولیس در دو سال آینده تکرار شود این تیم در اولین بازی‌ خود در رقابت‌های آسیایی بدون حضور تماشاگر به میدان خواهد رفت.

باشگاه پرسپولیس همچنین به دلیل نقض بند 6 آئین‌نامه انضباطی AFC در نقض قوانین تجهیزات که پوشیدن پیراهن‌های اسپانسر غیرمجاز در سه نوبت در دیدارهای النصر عربستان - پرسپولیس، پرسپولیس - النصر عربستان و پرسپولیس - بنیادکار ازبکستان بود به پرداخت جریمه نقدی 40 هزار دلار آمریکا محکوم شد.

بدین ترتیب باشگاه پرسپولیس در مجموع 88 هزار دلار جریمه شد.

جریمه‌های الهلال هم به ترتیب زیر است:

الهلال به علت سوء رفتار هوادارانش در دیدار با پرسپولیس، به قدر یک دیدار خانگی در مرحله یک چهارم نهایی از به همراه داشتن هوادارانش محروم است. ضمن این که از موارد سوء رفتار، به پرتاب بطری آب به سوی بازیکنان پرسپولیس اشاره شد.

الهلال همچنین به مبلغ 7500 دلار هم جریمه نقدی شد.این مقدار از پول باید ظرف مدت کمتر از یک ماه ذکر شده در صورتی که هواداران الهلال باز هم موارد سوء رفتار را از خود نشان دهند جرایم سخت‌تری را خواهند دید.

همچنین از سوی دیگر، الاهلی و النصر به ترتیب به علت بد رفتاری‌های هواداران‌شان مقابل بازیکنان تیم‌های نفت ایران و لخویا قطر، به 20 و 10 هزار دلار جریمه نقدی شدند.

دیدگاه‌ها