کد خبر : 1249245 | 07 تیر 1394 ساعت 22:40 | 174.2K بازدید | 0 دیدگاه

شانس صعود تیم ملی والیبال کم شد

اولین شکست خانگی شاگردان کواچ

تیم ملی والیبال ایران در بازی دوم خود مقابل لهستان در هفته هفتم لیک جهانی والیبال مغلوب این تیم شد.

اولین شکست خانگی شاگردان کواچ
 به گزارش "ورزش سه"، دیدار مرگ و زندگی دو تیم ملی والیبال ایران و لهستان با 10 دقیقه تاخیر از وقت مقرر آغاز شد و دو تیم برای برد کار خود را آغاز کردند.

ست اول
شکست در این بازی راه صعود را سخت می کند حالا چه آن تیم ایران باشد چه لهستان و همین موضوع حساسیت کار را بیش از حد کرد. کواچ به ترکیب برنده اش رسیده و مثل همیشه میرزاجانپور، عبادی پور، موسوی، غلامی، موسویری، معروف و محمودی را به میدان فرستاد و مثل بازی های گذشته مرندی لیبروی اول بود. استفان آنتیگا هم از عملکرد تیمش در بازی ابتدایی رضایت داشت و همان ترکیب را برای شروع مسابقه راهی زمین کرد تا جنگ همانی که بود باشد فقط با کمی تلاش بیشتر.

1031775


بازی همان طور که انتظار می رفت نزدیک و با حساسیت آغاز شد و تیم ها تا امتیازات یک رقمی پا به پا می رفتند تا اینکه موسوی و عبادی پور دو حمله حریف را زخمی کردند و محمودی مثل همیشه توپ های مرده را به امتیاز تبدیل کرد تا ایران با 3 امتیاز اختلاف تکنیکال تایم اوت دوم را سمت نیمکت برود. بازی از امتیاز 16 به بعد وارد فازی جدید شد و تیم ها با ریسک بیشتری تکنیک های والیبال والیبال را در زمین پیاده می کردند اما ایران چند اختلاف امتیازی به موقع را ایجاد کرد و همین مساله تساوی در امتیازات را کمی برای حریف سخت می کرد. تعویض همیشگی معروف و مهدوی یک بار دیگر انجام شد و این بار لهستان بعد از چند اشتباه بازیکنان خودی فاصله را به حداقل رساندند تا اینکه قائمی به جای میرزاجنپور آمد و معروف هم به بازی بازگشت. در امتیاز 20 به بعد امتیازات یک به یک بالا می رفت و تا اینکه بازیکنان ایران از نک اشتباه لهستانی ها در امتیاز نهایی استفاده کردند و ست نخست را با نتیجه 25 بر 23 پیروز شدند.

ست دوم
برد ایران در ست اول بازی استفان آنتیگا را مجبور به آن کرد که دست به تغییراتی بزند و جا به جایی پاسور ها همیشه کلیدی ترین تعویض است اما درصد ریسک موضوع بالا می رود. مرد فرانسوی لهستانی ها این ریسک را به جان خرید و فابین درژگا را به میدان فرستاد تا اوضاع تقسیم پاس تیم کمی بهتر شود. این تغییر حداقل در ابتدای بازی جواب داد و حریف اختلافی 3 امتیازی را ایجاد کرد و کار برای ایران سخت شد. 

1031769

شاگردان کواچ به بازی برگشتند اما نوسانات تیمی بالا بود و اختلاف چند باره یک بار دیگر ایجاد شد تا اینکه برای سومین بار لهستان 3 امتیاز از ایران بالا افتاد و تکنیکال تایم اوت دوم را با نتیجه 16 بر 13 به اتمام رسانید. این بار ایران به بازی نتوانست بازگردد و امتیازات یکی پس از دیگری به سود لهستان می شد. حضور غفور، علیزاده و مهدوی هم در زمین کارساز نبود و ایران تجربه بازی قبل را یک بار دیگر تکرار کرد تا پس از یک ست برد ست دوم را واگذار کند و دیدار همچنان حساس پیگیری شود. تغییرات آنتیگا در ست دوم جواب داد و تیمش با نتیجه 25 بر 20 برنده این پیکار بود.

ست سوم
اتفاقات بازی روز جمعه یک به یک در حال تکرار بود و نتایج به صورت عجیبی مشابه بازی اول رقم می خورد. بعد از اینکه ست اول را ایران برد لهستان در ست دوم پیروز شد و ست سوم را هم طوفانی آغاز کرد به طوریکه اختلافی قابل توجه بین دو تیم ایجاد شد. بازهم قائمی به میدان آمد و میرزاجانپور نیمکت نشین شد. مثل اینکه اتفاقات باید همان طور که جمعه رقم خورده بود تکرار می شد. از امتیاز 11 بر 10 که ایران اختلاف را به حداقل رسانده بود اسپکرهای ایرانی در حمله ناموفق بودند و 5 امتیاز را به حریف تقدیم کردند و بعد در پی جبران برآمدند که همین موضوع کار را برای تیم سخت می کرد.

1031772

معروف از عملکرد مردان هجومی اش رضایت نداشت و مدام در حال فریاد کشیدن بود چرا که هر چه از بازی می گذشت اختلاف با لهستان بیشتر می شد و این موضوع خبر خوبی نبود چرا که کواچ و تیمش به باخت نزدیک تر می شدند. مثل بازی گذشته در امتیاز 18 مهدوی به جای معروف به میدان آمد و زرینی در کنار زمین حرص می خورد و طاقت دیدن امتیازات از دست رفته را نداشت. زرینی بالاخره پس از یک سال دوری به ترکیب تیم ملی بازگشت تا راه حل کواچ باشد اما این اتفاق نیافتاد و مثل بازی سوم ایران در ست سوم هم بازی را با نتیجه 25 بر 20 واگذار کرد تا یک بار دیگر استرس به اوج برسد.

ست چهارم
ست چهارم بازی با لهستان را می توان حساس ترین لخظات حضور ایران در لیگ جهانی امسال قلمداد کرد. امتیازاتی که باید به نفع ایران گرفته می شد تا راه پیروزی و صعود هموارتر می شد اما همه چیز مخالف تصورات پیش می رفت و این لهستان بود که در زمین برتری داشت.

1031777

حساسیت و استرس تاثیر خود را بر تیم گذاشته بود و بازیکنان نمایش همیشگی را نداشت و اختلافی 6 امتیازی برای لهستان جریان داشت. غفور و مهدوی ماموریتی نجات بخش داشتند و به زمین آمدند تا روند بازی را عوض کنند اما آنها هم موفق نبودند و مثل اینکه ایران محکوم به شکست در این ست و این بازی بود. تیم ملی والیبال ایران در نهایت این ست و بازی را با نتیجه 3 بر یک و با امتیازات 25 بر 23، 25 بر 25، 20 بر 25 و 19 بر 25 واگذار کرد.

دیدگاه‌ها