کد خبر : 1250251 | 13 تیر 1394 ساعت 10:50 | 16.7K بازدید | 2 دیدگاه

هولگر فاخ دوازدهمین آلمانی فوتبال ایران

علیرضا مرزبان، سرمربی پدیده، یک مربی آلمانی دیگر را برای همکاری در فوتبال ایران فراخواند.

هولگر فاخ دوازدهمین آلمانی فوتبال ایران
هولگر فاخ سرمربی سابق بوروسیا مونشن گلادباخ در حالی به عنوان دستیار به پدیده اضافه می‌ شود که در 20 سال اخیر 12 مربی آلمانی در فوتبال ایران فعالیت کرده اند:

1. یورگن گده: سال 1372 در 35 سالگی به ایران آمد، سرمربی کشاورز، تیم‌ملی امید و پرسپولیس و بعدها دستیار سرمربی در تیم‌ملی ایران، شهید قندی یزد و استقلال، ذوب‌آهن و آلومینیوم هرمزگان بود. به جز ایران سرمربی تیم‌ملی ازبکستان، الاهلی عربستان، نفتچی ازبکستان بود و آخرین مسوولیتش سرمربیگری آلومینیوم در سال 1393 بود.

2. هانس دیتراشمیت: در سال 1381 زمانی که 57 ساله بود به ایران آمد. او سال ها برای تیم هانوفر بازی کرده و بعدها مربی این تیم شد. سرمربی تیم های آماتور بایرمونیخ، هانوفر 96 و لوبک بود و بعد از پرسپولیس در آفریا مربی تیم های مختلف غنا و مالی بود. او در سال های گذشته یک تصادف سنگین کرد اما جان سلامت به در برد.

3. رولند کخ: در سال 1381 و در 50 سالگی مربی استقلال شد و فصلی بد داشت او قبل و بعد از استقلال همیشه دستیار مربیان بزرگی مثل کریستوف دام بوده و در آستریاوین، اشتوتگارت، بشیکتاش، اینتراخت فرانکفورت، کلن و ... فعالیت کرده است.

4. راینر سوبل: سرمربی پرسپولیس در سال 83 که نتایج نسبتا خوبی با این تیم گرفت، در 56 سالگی به پرسپولیس آمد، بازیکن سابق بایرن مونیخ قبل از پرسپولیس در تیم الاتحاد مصر، اشتوتگارت کیکرز، گیزرسلاترن، نورنبرگ و ... فعالیت کرده و بعد از آن به در دنیا موتفلیس و باشگاه های امارات و غنا فعالیت کرد.

5. برند کراوس: مربی آلمانی ـ اتریشی که سال 84 در 47 سالگی به ایران آمد و سرمربی پگاه شد. بازیکن دورتموند، مونشن گلادباخ و راپیدوین و سرمربی، مونشن گلادباخ، رئال سوسیه داد، دورتموند و مایورکا بود و بعد از پگاه در تیم های پگاه، تندریف و ... مربیگری کرد.

6. ارنست مدین دروپ: مربی آلمانی که سال 1386 در 48 سالگی به ایران آمد و هدایت تراکتورسازی را در دسته اول به عهده داشت که ناکام ماند. قبل از آن سرمربی بیله فیلد در زمان باقری و دایی بود، در بوخوم هم کار کرده بود.

7. اریش روته مولر: سال 87 در 63 سالگی دستیار دایی در تیم‌ملی و سپس صمد مرفاوی در استقلال شد. مدرس بزرگ آلمانی در تیم های کلن و هانزاروشتوک بوده و دستیار برتی فوگتز، ریبک و فولر در تیم‌ملی آلمان بوده است. بعد از ایران سرمربی تیم‌ملی افغانستان شد.

8. رالف سومدیک: در سال 1390 زمانی که 53 ساله بود دستیار استیلی در پرسپولیس شد. او سال ها دستیار و سپس سرمربی بوخوم بود، مدتی سرمربی غنا بود و بعدها دستیار تیم های هامبورگ و دورتموند هم بود.

9. میشائیل هنکه: در 54 سالگی و در سال 1390 دستیار پرویز مظلومی در استقلال بود. او سال ها دستیار بورسیا دورتموند، کیرزسلاترن، ساربوکن و بایرن مونخی بود.

10. چی یرلیت بارسکی: در سال 1387 برای هدایت سایپا به ایران آمد. لیت بارسکی بازیکن تیم‌ملی فوتبال آلمان در سه جام‌جهانی 1982 تا 1990 بود اما در دوران مربیگری هیچ گاه تبدیل به یک مربی بزرگ نشد.

11. توماس هسلر: در سال گذشته برای دستیاری علیرضا مرزبان به کشورمان آمد. هسلر یک فصل در ایران بود. از سال 90 تا 98 در سه دوره جام‌جهانی حضور پیدا کرد.

12. هولگر فاخ: و سرانجام آخرین مورد اوست که قرار است دستیاری مرزبان را عهده دار باشد.

دیدگاه‌ها