کد خبر : 1252407 | 24 تیر 1394 ساعت 11:42 | 33.4K بازدید | 0 دیدگاه

فلاحت زاده: باخت روس‌ها مصلحتی بود

سرمربی سابق تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ساحلی ایران درباره دیدار با تیم ملی تاهیتی در مرحله یک چهارم نهایی جا‌م جها‌نی پرتغال، گفت: ایران پتانسیل‌ پیروزی بر تاهیتی را دارد و حتی می‌توانیم تا فینال این ر‌قا‌بت‌ها پیش برویم.

فلاحت زاده: باخت روس‌ها مصلحتی بود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا فرشاد فلاحت زاده، درباره دیدار ایران با تیم ‌ملی تاهیتی در مسابقات جا‌م جها‌نی فو‌تبا‌ل ساحلی پرتغال، اظها‌ر کرد: فکر می‌کنم بتوانیم از سد تاهیتی عبور کنیم. ایران در سخت‌ترین گروه این بازی‌ها قرار داشت، در جایی که برزیل و اسپانیا دو تیم برتر دنیا برای صعود تلاش می‌کرد‌ند. ایران تیمی است که می‌تواند از خلاقیت‌های انفرادی بازیکنان و کارهای تاکتیکی بهره ببرد. بازیکنانی مانند پیمان حسینی، حسن عبداللهی و احمدزاده می‌توانند در لیگ‌های اروپایی بازی کنند.

وی درباره عملکرد گروهی بازیکنان تیم ‌ملی ایران در مرحله قبل، خاطر‌ نشان کرد: به وضوح در این بازی‌ها دیدیم که در هنگام خروج بازیکنانی مانند احمدزاده و پیمان حسینی از ترکیب تیم ‌ملی به مشکل بر می‌خوریم. بازیکنان جانشین با بازیکنان اصلی اختلاف زیادی دارند و باید روی این مساله کار شود.

سرمربی سابق تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ساحلی درباره بازی‌های انجام گرفته در دور گروهی گفت: البته تیم ‌ملی برزیل نسبت به سال‌های قبل ضعیف‌تر شده، چرا که این تیم هم جوانگرایی را در برنامه خود قرار داده است. در بازی با اسپانیا هم بر روی تیزهوشی بازیکنان ایران به برتری رسیدیم. در بازی با مکزیک آنها آنالیز خوبی بر روی عملکرد تیم ‌ملی ایران انجام داده بودند و به همین دلیل ما را با مشکل مواجه کردند. مکزیک تیمی بود که بسته بازی می‌کرد. البته ناشناخته بودن مکزیک نیز در سخت شدن کار برای بازیکنان ایران تاثیرگذار بود.

فلاحت زاده درباره این که کارشناسان فکر می‌کرد‌ند در مرحله بعد به مصاف روسیه برویم، تاهیتی توانست این تیم را شکست بدهد، آیا این نشان از قدرت بالای تاهیتی است یا روسیه نسبت به گذشته ضعیف شده است؟ تاکید کرد: شکست روسیه در مقابل تاهیتی می‌تواند مصلحتی باشد، چرا که روس‌ها در چند بازی گذشته مقابل ما به توفیقی دست نیافتند و بازی با برزیل که نحوه فو‌تبا‌لش بر همه روشن است برای آنها راحت‌تر است، اما این موضوع نباید باعث شود که از تاهیتی غافل شویم.

وی در پایان گفت: اگر تاهیتی را شکست دهیم در مرحله بعد به برنده بازی ایتالیا و ژاپن برخورد می‌کنیم. ایتالیا فو‌تبا‌لی به مانند اسپانیا نمایش می‌دهد نشان دادیم که می‌توانیم چنین تیم‌هایی را شکست دهیم. ژاپن هم نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده و دو پیروزی آنها در جام ملت‌های آسیا اتفاقی بود. نکته قابل تامل این است که فو‌تبا‌ل ساحلی 40 درصد به شانس بستگی دارد، چرا که پس از برخورد توپ به زمین کمتر بازیکنی می‌تواند مسیر توپ را پیش‌بینی کند. اگر این اتفاق به نفع ما باشد می‌توانیم به قهرمانی هم فکر کنیم.

دیدگاه‌ها