کد خبر : 1253021 | 28 تیر 1394 ساعت 13:31 | 15.9K بازدید | 0 دیدگاه

خلیلیان: فوتبال ایران به بن‌بست خورده

مدیرعامل باشگاه سپاهان اعتقاد دارد که فوتبال ایران به بن‌بست رسیده و در کشمکش جناح‌ها قرار گرفته است.

خلیلیان: فوتبال ایران به بن‌بست خورده
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، مهرزاد خلیلیان در خصوص آخرین وضعیت باشگاه سپاهان اظهار داشت: در این فصل توانستیم تیم اصلی‌مان را حفظ کنیم و سه چهار بازیکن جدید هم جذب کردیم. بازیکنانی مثل لئوناردو پادوانی، حبیب گردانی و بازیکن جوان و آینده‌داری به نام وحید نجفی که در آینده از این بازیکن زیاد خواهید شنید. پس از آن هم اردوی ما در ترکیه برگزار شد که همچنان ادامه دارد و تا به اینجا دو بازی دوستانه هم برگزار کردیم.

وی در ادامه افزود: وضعیت بازیکنان عالی نیست و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله دارند، اما معدل آمادگی آنها خوب است و روندشان رو به پیشرفتی دارند. از نظر آمادگی جسمانی، تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان خودشان را به فاکتورهای مدنظر کادرفنی می‌رسانند و تا به اینجای کار نیز تمرینات فنی حسین فرکی بسیار مورد توجه بازیکنان قرار گرفته است. ما هم از این وضعیت راضی هستیم و امیدوارم بازیکنان سپاهان به زودی با این تمرینات شاداب به بهترین شرایط برسند.

مدیرعامل باشگاه سپاهان با اشاره به برگزاری دیدار دوستانه این تیم مقابل تیم مرسین‌اسپور ترکیه خاطرنشان کرد: ما با تیمی بازی کردیم که در لیگ ترکیه تیم هفتم بود و بازیکنان ارزشمندی را هم در خدمت داشت. لیگ ترکیه اکنون سطح بسیار بالایی دارد و می‌بینیم که علاوه بر بازیکنانی مانند اسنایدر، این فصل پودولسکی، فن‌پرسی و نانی هم به ترکیه رفته‌اند و این نشان از سطح بالای فوتبال این کشور است. ترکیه‌ای‌ها بسیار حرفه‌ای و دقیق جلو می‌روند، درآمدزایی باشگاه‌های آنها روی برنامه قرار دارد و به فوتبال اروپا تعلق دارند. از همین‌رو فکر می‌کنم فاصله فوتبال ما با ترکیه 20 سال است و از آنها خیلی عقب هستیم.

خلیلیان درباره اینکه یکی از دلایل عقب‌ماندگی فوتبال ایران می‌تواند درآمدزایی باشگاه‌ها باشد که در حال حاضر هم بر سر این موضوع با سازمان لیگ به چالش خورده‌اند، گفت: دقیقاً همین‌طور است و اصلی‌ترین موضوع هم به حق پخش تلویزیونی باز می‌گردد. در هیچ کجای دنیا پول بلیت‌فروشی، تبلیغات محیطی و اسپانسر درآمد چندانی برای باشگاه‌ها ندارد و بیشترین درآمد باشگاه‌ها از حق پخش تلویزیونی است. این موضوع در حال حاضر برای ما مانند یک معما مانده است و نمی‌دانیم باید به چه کسی پناه ببریم.

وی با تأکید بر اینکه بهتر است مسئولان کشور و فوتبال به موضوع حق پخش توجه بیشتری داشته باشند، عنوان کرد: اکنون وضعیت فوتبال مانند یک «کِش» است. شاید اگر این کش را بکشید برای شما کش بیاید و بلندتر شود اما این کش هم تا یک جا برای کشیده شدن جا دارد و ممکن است به زودی پاره شود. نباید بگذاریم فوتبال ضربه‌ای بخورد که تا سال‌ها نتوان آن را جبران کرد و تا قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد، باید به فکر بود. نوشدارو را باید قبل از مرگ سهراب رساند و نباید اجازه داد فوتبال رو به نابودی برود. در این بین هم انتظار ما از علی کفاشیان این است تا به عنوان رئیس فدراسیون حق فوتبال را بگیرد و می‌دانیم در این خصوص بار سنگینی را به دوش می‌کشد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره اینکه مسئولان صداوسیما در جلسه اخیر خود با علی کفاشیان و مهدی تاج اعلام کردند فوتبالی‌ها از طریق دولت پیگیر مطالبات خود باشند تا حق‌پخش تلویزیونی تبدیل به یک بودجه شود، اظهار داشت: من نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظر کنم. مسئولان و کارشناسان در این خصوص یک «حَکَم» را تعیین کرده بودند که آن هم دبیر شورای امنیت بود. سال گذشته هم در این خصوص رأی به سود فوتبال صادر شد. رئیس وقت صداوسیما هم قرارداد حق‌پخش با فوتبال را امضا کرد، اما هنوز به آن عمل نشده است. مانند این است که اکنون من به عنوان مدیرعامل باشگاه سپاهان با بازیکنی قرارداد امضا کنم و سال آینده مدیرعامل دیگری نخواهد به تعهدات عمل کند که این قانونی نیست، چون اینجا پای فرد در میان نیست و باشگاه یا سازمان طرف قرارداد هستند. سال گذشته هم آقای ضرغامی تشخیص دادند و قراردادی را امضا کردند، اما حالا مشخص نیست چرا به تعهدات در خصوص حق‌پخش عمل نمی‌شود.

خلیلیان یادآور شد: در قراردادی که خودم دیده‌ام، می‌دانم امضای وزیر کشور، وزیر ورزش‌وجوانان، رئیس سازمان صداوسیما، علی کفاشیان و مهدی تاج پای قرارداد هست. البته این را هم می‌دانیم که صداوسیما به لحاظ مالی محدودیت دارد و از نظر قانونی هم می‌گویند نمی‌توانند پولی به فوتبال بدهند اما مسئله‌ای که در این بین اهمیت دارد، این است که فوتبال مظلوم واقع شده است. فوتبالی که باعث ایجاد ده‌ها شغل، غرور و افتخار می‌شود، اکنون در بن‌بست قرار گرفته است و در کشمکش جناح‌ها قرار دارد.

دیدگاه‌ها