کد خبر : 1254746 | 04 مرداد 1394 ساعت 09:14 | 8K بازدید | 0 دیدگاه

جواد داوری: دلیل غیبتم بچیروویچ بود

ملی‌پوش بسکتبال ایران دلیل دوری یکساله اش از تیم ملی را سرمربی سابق دانست و گفت: با انگیزه بالایی وارد تیم ملی شده ام و می‌دانم چه باشم و چه نباشم این تیم توانایی قهرمانی در آسیا را دارد.

جواد داوری: دلیل غیبتم بچیروویچ بود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا جواد داوری، درباره بازگشتش به تیم ملی بعد از یک سال اظهار کرد: من یک سال به دلیل مشکلاتی که با بچیروویچ سرمربی سابق تیم داشتم از تیم ملی دور بودم. دلیل نبودن من فقط و فقط سرمربی تیم ملی بود اما به این دلیل که نمی‌خواستم حاشیه‌ای ایجاد نشود با آقای مشحون صحبت کردم و با مطرح کردن این موضوع که مشکل شخصی دارم یک سال وارد تیم ملی نشدم. آقای مشحون هم خیلی کمک و حمایت کرد و اجازه نداد مشکلی ایجاد نشود.

او در پاسخ به این سوال که چه مشکلاتی داشتی؟ بیان کرد: می‌توان گفت که دو طرف به هم اعتقادی نداشتیم و این تاثیر زیادی روی حضور من در تیم ملی گذاشت. یکسری خصومت‌ها و غرض‌ورزی هایی هم با من داشت که من دلیلش را نمی‌دانم. به هر حال گذشته‌ است و حالا من دوباره به تیم ملی آمده ام و با تمام توان تمرین می کنم. انگیزه‌ زیادی هم دارم و تلاشم را می کنم. حالا چه در ترکیب تیم باشم یا نباشم امیدوارم که تیم ملی ایران سهمیه المپیک ریو را بدست بیاورد.

ملی‌پوش فصل گذشته تیم بسکتبال دانشگاه آزاد با اشاره به ضرورت المپیکی شدن بسکتبال به ایسنا گفت: کسب سهمیه المپیک برای بسکتبال اهمیت زیادی دارد. چندین سال است که این تیم ملی افتخارات زیادی کسب کرده و بارها و بارها توانسته نام کشور را سربلند کند اما نگاهی که مسوولان به این رشته داشته و دارند به اندازه موفقیت‌ها و جایگاه بسکتبال نیست. ما به المپیک و جام جهانی هم رفته‌ایم اما دید مسوولان به این رشته خوب نیست. حمایت کم است و من نمی‌خواهم بحث‌های قدیمی سالن و امکانات را دوباره مطرح کنم.

داوری افزود: به نظرم المپیکی شدن ایران از این نظر اهمیت دارد که می‌تواند نگاه مسوولان به بسکتبال را تغییر بدهد. برای همین می گویم باشم یا نباشم امیدوارم سهمیه بگیریم تا خیلی چیزها ثابت شود. بسکتبال با رشته‌های دیگر ورزشی تفاوت زیادی دارد. این رشته سخت و فیزیکی است و در کشورهای دیگر علاقه‌مندان زیادی دارد. در ایران فوتبال و کشتی و جدیدا والیبال حرف اول را می زنند اما بسکتبال در بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا ورزش اول محسوب می‌شود و همین باعث شده تا کشورها در این رشته رشد زیادی داشته باشند.

او در مورد حضورش در اردوی تیم ملی گفت: من زحمت می‌کشم و خیلی تلاش می‌کنم. خب به تازگی ازدواج کرده‌ام و می‌توانستم در کنار خانواده ام باشم ولی اکنون در تمرین‌ها حضور دارم و می‌خواهم در تیم ملی باشم تا بتوانم به بسکتبال کشورم کمک کنم. تلاش می کنم تا در کنار تیم باشم و نقشی داشته باشم تا با تلاش بچه‌ها بتوانیم از عنوان قهرمانی‌مان در آسیا دفاع و دومی در بازی‌های آسیایی را نیز جبران کنیم. خیلی دوست دارم سهمیه المپیک بگیریم؛ چیزی که چهار سال پیش هم حقمان بود به آن برسیم اما نشد.

گارد راس تیم ملی بسکتبال در پاسخ به این سوال که اصلی‌ترین ویژگی دیرک باوئرمان سرمربی جدید تیم ملی چیست؟ بیان کرد: من درباره سرمربی تیم ملی نمی‌توانم نظری بدهم ولی می‌توانم بگویم که رزومه هر فرد او را معرفی می کند. سرمربی تیم ملی سابقه خوبی دارد و من از تمرین کردن با او لذت می برم چون برنامه‌های خوبی دارد. تمرین‌های شادابی دارد و امیدوارم بتواند به تیم ملی ما کمک کند.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به دیر شروع شدن برنامه‌های تیم ملی، شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک را چقدر می بیند؟ گفت: این دیر شروع شدن‌ها به این دلیل گفته می‌شود که سرمربی تیم ملی دیر انتخاب شد و نتوانست لیگ را از نزدیک ببیند و شناخت خوبی از بسکتبال کشور بدست بیاورد. این شاید موضوعی باشد که خیلی‌ها به آن ایراد بگیرند اما خب همه می دانیم فدراسیون درگیر انتخاباتش بود و مجمع انتخاباتی خیلی دیر برگزار شد و وقت از دست رفت. ولی دو ماه هم زمان خیلی خوبی است و تیم هم شرایط مطلوبی دارد. تیم منسجمی داریم؛ بازیکنان جوان و با تجربه ها شرایط خوبی دارند و به نظرم زمان کافی برای کسب آمادگی وجود دارد.

داوری با اشاره به ویژگی تیم ملی بسکتبال ایران افزود: نکته‌ای که تیم ملی بسکتبال ایران دارد غیرت و همدلی بازیکنان است که باعث می‌شود برابر هر تیمی از همان ابتدا پیش باشیم. یعنی این غیرت باعث می‌شود برابر همه حریفان از همان ابتدا 20 امتیاز جلو باشیم. این بازیکنان خیلی همدل و غیرتمند هستند و ثابت کرده اند ایران تیمی نیست که به راحتی شکست بخورد. با این شرایط معتقدم با ادامه دادن همین روند کنونی شانس زیادی برای قهرمانی در آسیا و کسب سهمیه المپیک داریم. می‌توانیم مقتدرانه به مقام قهرمانی برسیم.

او در پایان به سوال مبنی بر اینکه آیا نایب قهرمانی در بازی‌های آسیایی به این معنا نیست که فاصله‌مان با حریفان آسیایی کم شده است؟ بیان کرد: نه اینطور نیست. چیزی که من در بازی‌های آسیایی دیدم این بود که متاسفانه بچیروویچ عملکرد بسیار بدی در جام جهانی داشت و تیم را با روحیه بسیار بدی راهی اینچئون کرد. شاید نظر من اشتباه باشد اما روحیه خوبی در تیم وجود نداشت و بازیکنان خیلی خسته بودند. شاید تمرین‌هایی که او برای تیم داشت باعث شد تا بازیکنان نتوانند از تمام پتانسیلشان استفاده کنند.

دیدگاه‌ها