کد خبر : 1257506 | 14 مرداد 1394 ساعت 10:02 | 10.9K بازدید | 0 دیدگاه

اوشین ساهاکیان: باوئرمان نظم مثال‌زدنی دارد

ملی‌پوش بسکتبال ایران با اشاره به شرایط خوب تیم ملی گفت: در تورنمنت اطلس خودمان را سنجیدیم و حالا باید با قدرت‌تر از همیشه برای قهرمانی در آسیا تلاش کنیم.

اوشین ساهاکیان: باوئرمان نظم مثال‌زدنی دارد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا اوشین ساهاکیان، درباره تورنمنت اطلس چین و عملکرد تیم ملی بسکتبال در این رقابتها اظهار کرد: به شخصه معتقدم که تورنمنت خوبی بود چرا که حریفان مناسبی در این رقابتها حضور داشتند. زمان خوبی بود که ملی‌پوشان ما در ابتدای راه خودشان را محک بزنند و جدا از نتیجه، وارد شرایط مسابقه شوند. به هر حال ما در این رقابتها نایب قهرمان شدیم. برابر چین باختیم اما هر شکست می‌ تواند آغاز یک برد باشد و باید از تجربه این تورنمنت در ادامه راه استفاده کنیم. به نظر من این تورنمنت به ما نشان داد که نباید غافل شویم و نیاز داریم که با قدرت تر از همیشه کار کنیم.

بهترین پست چهار دوره گذشته رقابت‌های قهرمانی آسیا در ادامه افزود: در این تورنمنت هم بازیکنان و هم کادرفنی به طور کامل نقاط قوت و ضعف تیم را شناختند. هدف ما از حضور در این مسابقات ارزیابی خودمان و حریفان بود که به این هدف رسیدیم و حالا کار اصلی‌مان آغاز شده است. باید براساس دستاوردهایی که این تورنمنت برای تیم ملی داشت برنامه ریزی کنیم و پیش برویم. شاید این روزها خیلی‌ها بگویند تیم ملی برابر چین باخته اما به این موضوع هم توجه کنند که تیم ملی تنها 7 روز تمرین داشت و به این مسابقات اعزام شد. کادرفنی در تمام رقابتها به دنبال چیزی جز کسب نتیجه بود و تمام توجه ما کسب آمادگی، شناخت و آشنایی با تفکر جدید در تیم ملی بود.

او ادامه داد: اکنون آقای باوئرمان به خوبی از توانایی ملی‌پوشان اطلاعات دارد و ما بازیکنان نیز تفکرات و نحوه عملکرد او را شناخته‌ایم. او در تمام مسابقات از همه بازیکنان استفاده می کرد. تغییرات زیادی در ترکیب ایجاد می کرد و به همه بازیکنان فرصت می داد تا وارد زمین شوند و شرایط را تجربه کنند. همه نفرات را در هر شرایطی محک زد و به نظرم این‌ها دستاوردهای بسیار خوبی برای تیم ملی در ابتدای راه بود. حالا آقای باوئرمان بهتر می‌تواند برای موفقیت تیم ملی برنامه ریزی کند.

ملی پوش فصل گذشته مهرام همچنین افزود: آقای باوئرمان در این تورنمنت فضایی ایجاد کرد تا بازیکنان جوان در شرایط حساس به رقابت بپردازند و متکی به بازیکنان با تجربه نباشند. این اتفاق خوبی بود و مطمئنا تاثیرش را در آینده خواهیم دید. بازیکنان جوان تیم ملی شرایط حساس یک مسابقه را تجربه کردند و اندک اندک یاد می‌گیرند که بدون ستاره های تیم ملی نیز به دنبال بردن باشند.

ساهاکیان در پاسخ به این سوال که اصلی ترین ویژگی باوئرمان از نظر او چیست؟ بیان کرد: او نظم مثال زدنی دارد و این فاکتورش برای تیم ملی مناسب است. اخلاق بسیار خوبی هم دارد و همیشه انرژی مثبت به تیم منتقل می کند. همیشه در کنار زمین آرام است و به هیچ وجه استرسی به تیم وارد نمی کند. اگر به حرف زدن او دقت کنید متوجه می شوید که همیشه نگاهی مثبت دارد. همیشه گفته‌است که تیم ملی برای قهرمانی تلاش می کند و در کارش نیز همین انرژی مثبت را به تیم منتقل می کند. نکته دیگر این است که به بازیکنان اعتماد به نفس می دهد و از نظر روحی بازیکنان را در سطح بالایی نگه می دارد. شاید تمرکز بالا نیز ویژگی دیگر این مربی باشد.

ملی‌پوش بسکتبال ایران در ادامه به ایسنا گفت: تمام تلاش ما این است که با کسب مقام قهرمانی در آسیا به المپیک ریو برسیم. کار دشواری داریم اما تیمی که به دنبال قهرمانی است باید با قدرت پیش برود و فقط و فقط در انتهای هر مسابقه برنده باشد. اکنون بسکتبال آسیا به گونه‌ای است که همه تیم ها از یکدیگر شناخت دارند. همه می‌دانند ایران چه وضعیتی دارد و ما هم از بسکتبال دیگر کشورهای آسیایی شناخت داریم. باید کنار هم باشیم چرا که همیشه تیم ملی ایران نشان داده هر زمان بازیکنان کنار هم هستند با قدرت قهرمان می شود.

او در پایان به سوال ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به عملکرد تیم ب چین در این تورنمنت نسل جدید بسکتبال این کشور را چطور ارزیابی می‌کند؟ بیان کرد: این تیم چین چند سال است که کار می‌کند و در این تورنمنت آمادگی فنی و بدنی خوبی داشت. در پست‌های پیرامونی بازیکنان خوبی دارند اما به نظرم در پست‌های زیر سبد نتوانسته‌اند کاری انجام دهند. یک بازیکن بلند قد داشتند که در بازی اول برابر ما خیلی خوب بود و آزارمان داد اما از بازی دوم هیچ کاری نتوانست انجام بدهد و تمام شد. به نظرم تیم خوبی دارند چون سرمایه گذاری مناسبی روی آنها شده است.

دیدگاه‌ها