کد خبر : 1259972 | 24 مرداد 1394 ساعت 18:05 | 71.9K بازدید | 0 دیدگاه

به بهانه آغاز لیگ دسته اول در فصل 95-94

ویژه: معرفی کامل تیم های دسته اولی

رقابت هاى فرسایشی لیگ دسته اول آزادگان با حضور 20 تیم از روز دوشنبه 26 مرداد 94 شروع می شود.

ویژه: معرفی کامل تیم های دسته اولی
به گزارش "ورزش سه"، این دوره از بازی ها بر خلاف سال های قبل در یک گروه برگزار می شود. در پایان فصل سه تیم به لیگ برتر صعود می کنند و 5 تیم هم به دسته دوم می کنند و سه تیم از دسته دوم به دسته اول صعود خواهند کرد.

در صورت اجراء شدن  برنامه های سازمان لیگ ، بازی های دسته اول لیگ آزادگان در فصل 96-95 با حور 18 تیم برگزار خواهد شد.

مشکلات مالی ؛ سدی نفوذ ناپذیر مقابل تیم ها
قبل از شروع بازی های دسته اول اغلب تیم های حاضر در این رقابت ها در اندیشه فراهم کردن منابع مالی هستند تا بتوانند خودشان را به پایان خط برسانند. در حالیکه هنوز بازی ها شروع نشده اکثر تیم های حاضر در این رقابت ها با مشکلات مالی مواجه هستند تا جاییکه شنیده می شود در صورت فراهم نشدن بودجه قادر به حضور در لیگ و ادامه بازی ها نخواهند بود. فولاد یزد ، ایران جوان بوشهر ، داماش گیلان و ... از جمله این تیم ها هستند.

تیم های مدعى
با نگاهی به نحوه یارگیری ، اردوها و بازی های تدرکاتی تیم های حاضر در این دوره از بازی ها می توان 20 تیم حاضر در این دوره از بازی ها را به دو گروه تقسیم کرد.
تیم هایی نظیر : مس کرمان ، ماشین سازی شهرداری تبریز ، آلومینیوم اراک ،  خونه به خونه بابل ، فجرسپاسی شیراز ، نفت مسجد سلیمان ، نساجی مازندران ، پیکان تهران ، نفت آبادان ، پاس همدان و شهرداری اردبیل قرار دارند.  تیم هایی هستند که که هدفشان صعود به لیگ برتر است.
تیم های گیتی پسند ، آلومینیوم هرمزگان ، فولاد یزد ، داماش گیلان ، گل گهر سیرجان ن مس رفسنجان ، پارسه تهران ، خیبر خرم آباد و ایران جوان بوشهر هم در حالی گام در بازی ها می گذارند که توان صعود در آنها دیده نمی شود و باید برای بقاء تلاش کنند.

مدعیان
تیم های پیکان و نفت مسجد سلیمان دو تیمی که از لیگ برتر راهی دسته اول شده اند در تلاش هستند تا در پایان فصل مجدداً راهی لیگ برتر شوند. مس کرمان ، فجر سپاسی ، نفت آبادان و ... دیگر تیم هایی که پیش از این سابقه حضور در لیگ برتر را داشته اند هم از دیگر مدعیان صعود به لیگ برتر هستند. علاوه بر تیم های مذکور ماشین سازی تبریز ، خونه به خونه بابل ، نساجی مازندران و شهرداری اردبیل هم از جمله مدعیان این فصل هستند.

1. پیکان ؛ آسانسور لیگ
 پیکان بی تردید آسانسور لیگ محسوب می شود. تیمی که هر سال بین لیگ برتر و لیگ دسته اول در حال رفت و برگشت است. پیکان در حالیکه در پایان فصل 93-92 راهی لیگ برتر شده بود در پایان این فصل مجدداً به دسته اول سقوط کرد تا با حضور خود تنور رقابت های لیگ دسته اول را گرمتر کند.

2. نفت مسجد سلیمان ؛ سقوط آنی
نفت با اینکه فصل قبل برای اولین بار جواز صعود به لیگ برتر را به دست آورد ولی با توجه به نحوه یارگیری و تدارکاتی که قبل از شروع بازی های لیگ برتر داشت ، مشخص بود که مجدداً به لیگ دسته اول بازخواهد گشت. نفتی ها برای لیگ برتری شدن قطعاً کار سختی خواهند داشت.

3. مس کرمان ؛ حیف و میل بودجه
 مس کرمان یکی از معدود تیم های پر هزینه لیگ محسوب می شود. این تیم که به راحتی از محل بودجه عمومی هزینه می کند تاکنون موفقیت چشمگیری نداشته است. باید دید مسی ها فصل گذشته کانون حواشی بودند در این فصل می توانند راهی لیگ برتر شوند.

4. فجرسپاسی ؛ در اندیشه جبران ناکامی
 فجر که انتظار می رفت فصل قبل یکی از تیم های صعود کننده به لیگ برتر باشد ، چنان عملکرد ضعیفی داشت که حتی تا مرز سقوط به دسته دوم هم پیش رفت ولی با اینحال توانست خودش را در دسته اول نگه دارد. فجری ها با درس گرفتن از ناکامی فصل گذشته ، در این فصل حساب شده تر عمل کرده اند و می خواهند یکی از تیم های راه یافته به لیگ برتر باشند.

5. نفت آبادان ؛ خانه امن پرتغالی ها
به رغم ناکامی نفت آبادن با مانوئل و همکاران پرتغالی اش در فصل قبل ، مدیران این تیم مجدداً سکان هدایت این تیم را به پرتغالی ها سپردند تا شاید در پایان فصل لیگ برتر را به ابادن بکشانند.

6. پاس همدان ؛ سابقه دار دسته اول
پاس طی سال هایی که پسوند تهران را یدک می کشید در بالاترین سطح فوتبال کشور قرار داشت و بازیکنان زیادی هم تحویل تیم ملی داد. وحید هاشمیان ، محمد نصرتی ، جواد نکونام و ... از آخرین ملی پوشان پاس تهران بودند. ولی بعد از انتقال این تیم به همدان ، پاس هر روز ضعیف تر از قبل شد تا جاییکه امروز پاسی ها یکی از تیم های قدیمی و با تجربه لیگ دسته اول محسوب می شوند.

7. آلومینیوم هرمزگان ؛ در مسیر شهرداری
همانطور که شهرداری بندرعباس به دلیل ضعف مدیریت به دسته دوم سقوط کرد ، آلومینیوم بندرعباس هم روزهای خوبی ندارد. شروع بد و عملکرد ضعیف در فصل یارگیری ، این تیم را بیش از پیش در خطر سقوط به دسته دوم قرار می دهد.

9. آلومینیوم اراک ؛ تازه وارد مدعی
آلومینیوم اراک بر خلاف همنام بندری اش عملکرد قابل قبولی داشته است تا جاییکه همه انها را مدعی صعود می دانند.

10. نساجی ؛ امید مازنی ها
مازنی های فوتبال دوست بیش از یک دهه است که چشم به صعود تیم محبوب شان به لیگ برتر دوخته اند ولی هر سال بنا به دلایلی (بهانه هایی) این تیم در آخرین روزها از صعود به لیگ برتر باز می ماند. یک سال بحث بی پولی است. یک سال بحث مس کرمام و یک سال بحث مدیریت. باید دید نساجی در این فصل می تواند سنت شکنی کرده و لیگ برتری شود؟

11. خونه به خونه ؛ میثاقیان در یک قدمی نساجی
اکبر میثاقیان ؛ بی تردید یکی از مربیان موفق در لیگ دسته اول کشورمان محسوب می شود. مربی ایی که ذاتاً یک مازندرانی است. اکبر اقا که قلباً دوست داشت در نساجی مربیگری کند ، پس از سال ها به همسایگی نساجی رسید تا توانایی هایش را به رخ طرفداران نساجی بکشد.

12. ماشین سازی تبریز ؛ ضلع سوم تبریزی ها
 نادر دست نشان اصالتاً آذری زبان است. نادر به واسطه مهاجرت پدرش به مازندران در این خطه ماندگار شد. دست نشان همیشه آرزو داشت در تبریز مربیگری کند ، هدایت ماشین سازان را بر عهده گرفته و در تلاش است تا این تیم را ضلع سوم تبریزی ها در لیگ برتر کند.

13. شهرداری اردبیل ؛ حرکت چراغ خاموش
شهرداری چی های اردبیلی با جذب بازیکنان با تجربه و لیگ برتری ، برگزاری اردوهای تدرکاتی و انجام بازی های دوستانه در اندیشه صعود به لیگ برتر هستند. جالب است که محمد ربیعی ؛ مربی این تیم به رغم جوانی همانند مربیان با تجربه و پخته عمل می کند.

14. خیبر خرم آباد ؛ افزایش جذابیت لیگ
این تیم با هدایت علی نیکبخت ؛ مربی تهرانی خود به راحتی و با اقتدار کامل از دسته دوم راهی دسته اول شد تا به یکی از مدعیان اصلی در این فصل تبدیل شود. حضور خیبر که دهزاران طرفدار پرشور دارد قطعاً به جذابیت لیگ اضافه می کند.

15.  ایران جوان ؛ در انتظار کمک های مالی
تا همین روزهای آغازین لیگ صحبت از کناره گیری ایران جوان بود. تیمی که به دلیل مشکلات مالی نتوانسته بازیکنان مورد نظرش را جذب کند و با گروهی از جوانان مستعد بوشهری وارد مسابقات می شود. در حالیکه هزینه بازی های بیرون از خانه هر تیم در حدود یک و نیم میلیارد تومان است ، ایران جوان با 600 میلیون تومان بودجه بسته شده است.

16. گل گهر سیرجان ؛ گل گهر شهباء
با نگاهی به تیم گل گهر در یک دهه اخیر ، شاید بهتر باشد به جای گفتن گل گهر سیرجان ، این تیم کرمانی را گل گهر شهباء نامید. گل گهر در یک دهه اخیر به رغم آنکه موفقیتی با قاسم شهباء به دست نیاورده است ولی با اینحال همیشه با قاسم شهباء وارد مسابقات شده است و البته کاری از پیش نبرده است. شاید در ایران مربی دیگری به غیر از شهباء وجود ندارد. ثبات خوب است در راه پیشرفت باشد نه برای درجا زدن.

17. داماش گیلان؛ بازگشت جهانپور
داماش همانند سپیدرود یکی از تیم های پرطرفدار رشت محسوب می شود. داماش هم مثل اکثر تیم های پرطرفدار به درد بی پولی دچار شده و در آستانه ورشکستگی است. داماشی ها پس از سال ها سراغ مجید جهانپور رفتند تا با این مربی قدیم رشت بتوانند راهی لیگ برتر شوند. کاری سخت آنهم با بودجه ایی ناچیز.
18. مس رفسنجان ؛ کاپیتان دسته اول
مس رفسنجان حدود یک دهه است که با مدیریت علی زینلی در لیگ حضور دارد ولی به رغم بودجه مکفی و امکانات مناسب هنوز نتوانسته از دسته اول فراتر برود. مس را می توان کاپیتان تیم های دسته اولی نامید.

19. گیتی پسند ؛ جوانگرایی
مدیران گیتی پسند وقتی دیدند به رغم سرمایه گذاری و جذب بازیکنان با تجربه زور رفتن به لیگ برتر را ندارند ، رو به جوانگرایی آورده و در این فصل با جوانان بومی می خواهند در خدمت فوتبال اصفهان باشند.

20. پارسه ؛ کفگیر به ته دیگ رسید
پارسه ایی ها هم پس از دو – سال دست از هزینه تراشی برداشته و در این فصل با بودجه ناچیزی وارد بازی ها می شوند. پارسه بازیکنانی نظیر : علی قربانی ، حمید نشاط جو ، میلاد پور صف شکن ، پیمان میری و ... را به دلیل کم پولی از دست دادند تا به لطف فرشاد پیوس و با استفاده از بازیکنان تستی بتوانند خودشان را در لیگ حفظ کنند.

دیدگاه‌ها