کد خبر : 1261693 | 31 مرداد 1394 ساعت 19:52 | 86.6K بازدید | 12 دیدگاه

راز پیروزی مظلومی در اهواز (آنالیز)

شاگردان مظلومی در هفته سوم لیگ برتر دست به کاری بزرگ زدند و موفق شدند به عنوان اولین تیمی لقب بگیرند که یک تیم خوزستانی را در شهرشان شکست می دهند.

راز پیروزی مظلومی در اهواز (آنالیز)
به گزارش "ورزش سه"، البته اینکه تیم های اهوازی تا بدین جای لیگ در شهرشان شکست نخورده اند، تماما به قدرت آنها برنمی گردد، بلکه گرمای وحشتناک شهر اهواز باعث می شود که تیم هایی که به بازی در این هوا عادت ندارند، نتوانند نمایش همیشگی شان را ارائه دهند. اما جالب است که بدانید برد استقلال برابر استقلال اهواز در هفته چهارم لیگ برتر چندان هم روی اتفاق نبوده است. اگر بازی روز جمعه استقلال را با 3 بازی قبلی این تیم مقایسه کنید، متوجه می شوید که شکل بازی استقلال کاملا با این بازی فرق می کرده است. نکاتی که در ادامه می توانید آن را بخوانید:

تاکتیک مظلومی برای گرمای اهواز
مظلومی برای اینکه بتواند 90 دقیقه در گرمای اهواز دوام بیاورد، یک تاکتیک کاملا ویژه داشت. او در نیمه اول یک تیم فیزیکی به زمین فرستاد تا بتوانند در زمین پا به پای استقلال اهواز بجنگند و البته مدافعان حریف را خسته کنند. حضور بازیکنانی مثل بهنام برزای، روزبه چشمی، ریوالدو و امید ابراهیمی که همگی خاصیت درگیرشوندگی بالایی دارند، باعث شد که مدافعان استقلال خوزستان در نیمه اول انرژی زیادی برای مهار این بازیکنان صرف کنند. اما مظلومی در نیمه دوم با آوردن محسن کریمی به زمین کمی طراوت را به خط هافبک تیمش بخشید و البته حضور بازیکنی مثل پروپجیچ به این دلیل بود که آبی ها بتوانند از تک موقعیت هایشان نهایت استفاده را بکنند. تعویض محسن کریمی بی تردید تسلط پرویز مظلومی را روی بازی استقلال اهواز نشان داد چراکه او از دقیقه ای که بازی آمد، یک گل زد، یک موقعیت تک به تک خراب کرد و یک پاس در شرایط دروازه خالی به میلاد فخرالدینی داد که او نتوانست از آن استفاده کند.

1036781

برنامه ویژه برای مدافعان کناری
پرویز مظلومی در نیمه اول حتی برای میلاد فخرالدینی و میثم مجیدی دو مدافع کناری اش هم یک برنامه ویژه داشت. آنها در تمام طول نیمه اول در حمله های تیمشان شرکت نمی کردند که این موضوع می تواند دو دلیل عمده داشته باشد؛ یکی اینکه مظلومی نمی خواست فضای پشت مدافعان کناری اش را به حریف بدهد و نکته دوم هم می تواند به این مساله ارتباط پیدا کند که سرمربی استقلال تصمیم داشت انرژی بازیکنانش را برای 90 دقیقه تقسیم کند. البته در نیمه دوم آزادی عمل دو مدافع کناری استقلال بیشتر شد که تاثیر آن در بازی کاملا مشهود بود. میثم مجیدی روی نفوذ در ثانیه های پایانی بازی گل دوم استقلال را زد و میلاد فخرالدینی هم از جلوی دروازه یک موقعیت عالی را خراب کرد که این نشان می دهد آنها در نیمه دوم نقشی کاملا متفاوت نسبت به نیمه اول داشتند.

1036735

امید ابراهیمی، باکس تو باکس
امید ابراهیمی برخلاف 3 بازی قبلی تیمش در نیمه اول بازی روز گذشته حق شرکت در حملات استقلال را نداشت. دلیلش هم کاملا روشن است، مظلومی قصد داشت در نیمه اول با برتری عددی در میانه میدان اجازه هنرنمایی به بازیکنان تکنیکی استقلال اهواز را ندهد. اما در نیمه دوم که استقلال سراسر هجومی بازی کرد، امید ابراهیمی در حملات این تیم شرکت کرد که یکی از مهمترین دلایل پیروزی استقلال بود.

1036854

پست جدید خسرو حیدری
خسرو حیدری که در 3 بازی اول استقلال به عنوان بازیکن آزاد هافبک های چپ و راست استقلال را تغذیه می کرد در این بازی به پست هافبک راست که سال ها در آن بازی کرده، برگشت. می توان از تصمیم مظلومی اینطور نتیجه گرفت که او با قرار دادن خسرو حیدری در این پست هم روی سانترهای دقیق این بازیکن حساب کرده و هم اینکه حملات او باعث می شد استقلال اهواز در جناح راست خود چندان فرصت هجوم را پیدا نکنند. هرچند که خسرو حیدری در بازی با استقلال اهواز نتوانست مثل 3 بازی اول این تیم روی حملات تیمش تاثیرگذار باشد، اما به هر حال او در این پست هم یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان استقلال بود.

1036872

نقش جدید مظلومی برای مهاجمانش
جالب است که بدانید پرویز مظلومی در نیمه اول بازی با استقلال اهواز مهاجم هدفی در ترکیب خود نمی دید. هر چند که اسما بهنام برزای و جابر انصاری مهاجمان این تیم را در نیمه اول تشکیل می دادند ولی هیچکدام از این 2 بازیکن مهاجمان گلزن محسوب نمی شوند. احتمالا حضور آنها به این دلیل بوده است که بتوانند با استفاده از قدرت دوندگی شان مدافعان حریف را خسته کنند و در نیمه دوم با آمدن  بازیکنان گل زن کار استقلال اهواز را تمام کنند.

1036736

چرا مظلومی تاکتیک تیمش را زیر و رو کرد؟
حالا از شکل بازی استقلال کاملا می شود به پرویز مظلومی حق داد که چرا اینقدر تغییر در ترکیب اولیه خود داده است. مظلومی برخلاف 3 بازی اول تیمش را در نیمه اول هجومی راهی میدان نکرد و به همین دلیل هم بیشتر بازیکنان فیزیکی با قدرت دوندگی بالای خود را به زمین بازی فرستاد. اما در نیمه دوم از بازیکنان تکنیکی و سرعتی خود استفاده کرد و دقیقا به همین دلیل هم بود که توانست در این نیمه به خواسته خود برسد و دوباره تیمش را در جمع بالانشینان جدول رده بندی ببیند.

1036807

دیدگاه‌ها