کد خبر : 1262769 | 04 شهریور 1394 ساعت 18:10 | 45.6K بازدید | 0 دیدگاه

آشتی نصفه و نیمه تماشاگران قمی با صبا

صبا 1 - پدیده 0 ؛ شهریار بالاخره رنگ برد را دید

صبای قم پنجمین هفته لیگ را با پیروزی یک بر صفر مقابل پدیده مشهد پشت سر گذاشت.

صبا 1 - پدیده 0 ؛ شهریار بالاخره رنگ برد را دید
به گزارش "ورزش سه"، صبای دایی که برخلاف دیدارهای اخیر که نه خوب بازی می‌کرد و نه حمله‌ای داشت مقابل پدیده متفاوت‌تر از همیشه ظاهر شد و با یک بازی برتر نسبت به شاگردان مهاجری، با تک گل کاپیتانش ابوالفضل ابراهیمی به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کرد تا اولین 3 امتیاز فصل را در خانه و با هوادارانش جشن بگیرد.

استادیوم: یادگار امام قم- تماشاگر:1500 نفر
داور: اشکان خورشیدی؛ کمک داوران: مجید ویشگاهی، علی اکبر عظیم‌پور و جمشید محمدی
اخطار: مهرداد رضایی(دقیقه90) پدیده - ماچادو (دقیقه90) صبا
صبای قم:
حامد لک، فیلیپه ماچادو، امیرحسین صادقی، هاشم بیک‌زاده، محمدامین آرام‌طبع، قاسم دهنوی، رضا حقیقی(78 فرشید باقری)، ابوالفضل ابراهیمی، جلال علی محمدی(78 کریم اسلامی)، محمد اوسانی(90 سامان آقازمانی) و محمد قاضی
سرمربی: علی دایی

پدیده مشهد:
مجتبی روشنگر، محمدحسین مردامند،ایگور پراهیچ، ابوالحسن جعفری، کریم احمدی، میثم نقی زاده، محمدرضا ناصحی، حسین بادامکی(62 مهدی خیری)، محسن یوسفی، میلاد غریبی(79 مهرداد رضایی) و یونس شاکری(88- معین عباسیان)
سرمربی: محمدرضا مهاجری


شرح گل:
صبا 1- پدیده 0 (ابوالفضل ابراهیمی) : توپ سرگردان روی هوا در محوطه جریمه پدیده را قاضی با ضربه سر برای هم تیمی هایش مهیای گلزنی کرد که کریم اسلامی با رها کردن به موقع توپ از بین پاهایش، ابراهیمی را مقابل روشنگر قرار داد که کاپیتان صبا با شوت روی پا و سر ضرب به تور دروازه پدیده چسباند.

بهترین بازیکن:
محمد قاضی بعد از 4 بازی ناکامی پرفروغ ظاهر شد و با یک پاس گل و ایجاد چند فرصت گلزنی برای بازیکنان صبا بهترین بازیکن میدان بود. البته نباید از نمایش خوب حامد لک که مقابل چهار موقعیت جدی گلزنی پدیده ایستاد هم غافل بود.

شرح بازی:
صبا نیمه اول را تهاجمی آغاز کرد و دو حمله جدی در 15 دقیقه ابتدایی داشت که در این مدت پدیده فقط صاحب یک فرصت گلزنی شد و آن هم خیلی جدی نبود. در ادامه بازی صبا سوار بر بازی بود و چندین بار با ارسال‌های خطرناک بیک‌زاده نزدیک بود به گل دست پیدا کند اما روشنگر، تیر دورازه و بی‌دقتی مهاجمان صبا باعث ناکامی آنها شد. پدیده هم که بیشتر روی ضد حمله‌ها برنامه داشت جدی‌ترین فرصت را در دقیقه 35 به وجود آورد که سه شوت پیاپی بادامکی را لک و ماچادو از روی خط دروازه صبا دفع کردند.
شاگردان دایی که به فکر اولین پیروزی فصل بودند تلاش زیادی برای گلزنی در نیمه دوم داشتند اما رفته رفته آمادگی بدنی آنها تحلیل رفت و نتوانستند کار خاصی انجام دهند. پدیده نیز گویا میل به گلزنی نداشت و خیلی کم کار هجومی می‌کرد تا اینکه در دقیقه 86 و در شرایطی که بازی آرام پیگیری می‌شد ابراهیمی تک گل صبا و این مسابقه را زد.

1037440

دقایق حساس:
دقیقه 12: محمد اوسانی بعد از دریافت پاس عمقی زیبای قاضی در موقعیت تک به تک با روشنگر قرار گرفت اما شوت او را دروازه بان پدیده با پا دفع کرد تا دایی حسرت موقعیت از دست رفته تیمش را بخورد.
دقیقه 13: شاکری از سانتر خوب بادامکی استفاده نکرد و ضربه سر او را لک در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 15: سانتر قاضی را اوسانی در میانه راه با ضربه سر قطع کرد که توپ او با اختلاف ناچیزی از بالای دروازه پدیده عبور کرد.
دقیقه 16: غریبی بهترین فرصت را داشت تا پدیده را به گل اول برساند ولی ضربه سر مهاجم تیم مشهد از شش قدم با بی دقتی به اوت رفت.
دقیقه 23: سانتر بیک زاده از روی ضربه ایستگاهی که سمت چپ محوطه جریمه پدیده بود بدون برخورد به بازیکنان با فاصله کم از کنار دروازه روشنگر راهی اوت شد.
دقیقه 24: صبا در فاصله یک دقیقه صاحب یک ضربه آزاد در سمت چپ زمین شد که توپ ارسالی بیک زاده را اوسانی با ضربه سر و فاصله کم از بالای دروازه پدیده به اوت زد.
دقیقه 33: ارسال بیک زاده را نزدیک بود مدافع پدیده به اشتباه وارد دروازه خودی کند اما روشنگر با یک پرش خوب این توپ را از روی خط دروازه به کمک تیر افقی بیرون کشید.
دقیقه 35: بادامکی در سه موقعیت جدی و پیاپی قصد باز کردن دروازه تیم سابقش را داشت اما هیچ یک از آنها به گل تبدیل نشد. کاپیتان پدیده در موقعیت تک به تک با ضربه چیپ خواست گلزنی کند اما لک نصف و نیمه این توپ را رد کرد اما در یک رفت و برگشت دوباره بادامکی صاحب توپ شد که شوت او با پای چپ را ماچادو از روی خط دروازه به شکل بدی دفع کرد تا مجددا شماره 8 پدیده صاحب توپ شد ولی ضربه او را این بار لک از گوشه دروازه اش بیرون کشید تا بر خلاف بازی های گذشته ناجی تیمش باشد.
دقیقه 38: قاضی بعد از سر توپ به مدافع پدیده قصد داشت برای اولین بار با پیراهن صبا گلزنی کند که شوت پای چپ او را روشنگر در آغوش گرفت.
دقیقه 66: سانتر خطرناک دهنوی به محوطه شش قدم نزدیک بود قاضی را صاحب فرصت گلزنی کند اما مرادمند با دخالت به موقع توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 67: ارسال دهنوی از روی کرنر را اوسانی با ضربه سر به سمت چارچوب دروازه پدیده زد اما جعفری توپ او را از روی خط دروازه تیمش بیرون کشید.
دقیقه 66: ضربه ایستگاهی شاکری با اختلاف کم از بالای دروازه صبا عبور کرد تا بازی همچنان بدون گل دنبال شود.
دقیقه 68: جعفری از سمت راست دفاع صبا نفوذ خوبی کرد و هافبک های پدیده توپ را به او رساندند و درحالی که همه منتظر ارسال او بودند این بازیکن با شوت ناگهانی دروازه لک را تهدید کرد.
دقیقه 73: مهدی خیری بعد از دریبل دو بازیکن وارد محوطه جریمه صبا شد و شوت زنی کرد اما ضربه او را لک با پا راهی کرنر کرد.

اتفاق ویژه:
دایی و شاگردانش که چهار هفته را با مساوی و باخت پشت سر گذاشته بودند امروز در مقابل پدیده به نخستین پیروزی فصلشان دست یافتند تا خودشان را به بالای نیمه دوم جدول لیگ برسانند.

حاشیه:
* دقیقه 1 اوسانی پشت محوطه جریمه پدیده برخوردی با مدافع این تیم داشت و معتقد به خطا بود اما دایی از او خواست به بازی ادامه دهد.
* علی دایی و تمام اعضای کادرفنی صبا به استقبال مهاجری و دستیارانش رفتند که برخورد گرم سرمربیان دو تیم جالب توجه بود.
* معدود هواداران پدیده پرچم بزرگی با خود به ورزشگاه آوردند و روی سکوها پهن کردند.
* اعتراضات دایی به داوری از دقیقه 7 بازی و جایی که ابراهیمی برخورد آن چنانی با بازیکن پدیده در میانه زمین نداشت شروع شد.
* تماشاگران صبا برخلاف بازی های گذشته بیشتر تیمشان را تشویق می کنند.
* تمام تماشاگران صبا برای دقایقی به تشویق علی دایی پرداختند که او نیز به ابراز احساسات هواداران واکنش نشان داد.
 * تعویض مهدی خیری قرار بود دقیقه 58 انجام شود اما داور چهارم از انجام این کار ممانعت کرد که اقدام او با اعتراض خیری همراه بود.
* بعد از بیرون رفتن بادامکی، شاکری کاپیتان پدیده شده است.
* تماشاگران پدیده دعوت نشدن رضا حقیقی بازیکن فصل گذشته شان که در حال حاضر برای صبا بازی می کند به تیم ملی را مورد تمسخر قرار دادند که مهاجری از آنها خواست این کار را انجام ندهند.
* دقیقه 90 پدیده دروازه صبا را باز کرد اما برخورد مهاجم پدیده با لک باعث مردود اعلام شدن این گل شد.
* علی دایی و تمام بازیکنان صبا بعد از پیروزی تیمشان به سمت تماشاگران قمی رفتند.

دیدگاه‌ها