کد خبر : 1263795 | 09 شهریور 1394 ساعت 12:27 | 166.7K بازدید | 25 دیدگاه

بررسی سایتهای رسمی باشگاه های لیگ برتر

هواداری از تیم محبوب حالا دیگر مانند گذشته نیست، گاهی در آفتاب داغ تابستان زیر کولر نشسته‌ می‌شود با چند فشار بر روی ماوس اخبار باشگاه مورد علاقه را دنبال کرد و از آخرین تمرینات بازیکنان مطلع شد.

بررسی سایتهای رسمی باشگاه های لیگ برتر
در این گزارش "ورزش سه" سری می‌زنیم به سایت‌های رسمی باشگاه‌های لیگ برتر ایران، جایی که تیم‌ها نشان می‌دهند تا چه حد به‌روز شدن مخاطبانشان را فهمیده‌اند و با احترام به آنها خود را گام به گام با دنیای مجازی پیش می‌برند؛ امری که بیشتر از همه به سود باشگاه خواهد بود، چرا که هوادارش را دست خالی از صفحات رسانه مجازی‌اش باز نمی‌گرداند و او را بیش از پیش به خود نزدیکتر می‌کند. این از جذابیت‌های دنیای وب و رسانه‌های مجازی‌ست، چیزی که در ایران هنوز چندان جدی گرفته نمی‌شود. در مرور سایت‌های رسمی شانزده تیم لیگ برتر رتبه نخست تعلق می‌گیرد به باشگاه تراکتورسازی که گویا زودتر از رقیبانش رگ خواب مخاطبان وبگردش را در دست گرفته و به همراه یکی دو باشگاه دیگر رمز و راز جادوی اینترنت را به خوبی فهمیده‌اند.

تراکتورسازی در حد تیم های بوندس لیگا

1037972

طراحی سایت تراکتوری‌ها شما را به خیال بازکردن صفحه یک تیم آلمانی وا می دارد؛ باشگاهی که به تازگی نسخه‌ای جدید و زیبا از سایت رسمی خود را به هوادارانش تقدیم کرده است. این که یک بازیکن از دیار حافظ برای تبریزی‌ها به میدان می‌رود یا جایی دیگر و این که بیوگرافی‌اش جذاب و با گرافیک عالی نوشته شده و پُست، افتخارات و زندگی ورزشی‌اش به دقت بیان شده، نشان از اهمیت دادن این تیم به بازیکنانش دارد و مهم‌تر از آن هم ارز دانستن بازیکنان رده‌های مختلف این تیم تا رده نوجوانان است. چیزی که یاران و هواداران را به باشگاه نزدیکتر از پیش می‌کند؛ اتفاقی که در مرور پانزده تیم دیگر خواهیم دید که از دید بسیاری از تیم‌ها پنهان مانده است. شاید فقط در سایت تراکتور بتوان آمار دقیق فصل های پیش را دید تا قدم‌های این باشگاه را در لیگ‌های مختلف مرور کرد. سرخپوشان تبریز حتی به فکر مرور آنچه بر تیم گذشته نیز هستند و ستون " خاطرات تراکتور" را در دست احداث دارند.


هرآنچه می خواهید در فولاد

1037976

باشگاه فولاد که این روزها در لیگ برتر حال و روز خوشی ندارد، هوای رسانه اینترنتی‌اش را داشته است تا جایی که در رده‌های ابتدایی جدول تیم‌های وب‌شناس قرار می گیرد. شما نه تنها اخبار فولاد بلکه بسیاری از آنچه از لیگ برتر می خواهید را در این سایت خواهید یافت و البته این امکان را دارید که گزینه "فقط ‌بازی های فولاد" را فعال سازید.در این سایت گل، پاس گل، کارت‌های رنگین بازیکنان را پیدا می کنید در گالری هم ویدئو و عکس و البته فایل‌های صوتی سرود رسمی باشگاه فولاد را در دو ورژن جدید و قدیمی. احترام فولاد به هوادارنش تا اندازه‌ایست که نظرات برگزیده را مدام نمایش بدهد و فعال ترین هوادارانش را معرفی کند؛ ارتباطی که شاید اگر بیشتر از اینها دوطرفه شود این باشگاه بتواند از بحران کنونی اش عبور کند.
فولاد تقریبا تنها تیمی‌است که گزینه انگلیسی زبان شدن سایتش کار می کند و بسیار جلوتر از سایر تیم‌ها قرار می گیرد. تنها شاید کشیدن دستی دوباره به سر و گوش طراحی سایت و خوانایی بیشتر، آن را بیش از پیش موفق نشان دهد.

پدیده منظم در جایگاه سوم

1037971

باشگاه پدیده مشهد که صفحه‌ای سیاه‌تر از سیاه‌جامگان دارد، چنان اخبار خود را با ترتیبی خاص در اختیار هواداران و مخاطبانش قرار می‌دهد که نیاز به جستجوی زیادی در این سایت نداشته باشند؛ ستون‌هایی که بییننده را به هرکجا که می‌خواهد می‌رساند، از "اخبار باشگاه"، "اخبار پایه" و "پدیده در رسانه‌ها" تا فراخوان برای جذب بازیکن. سپیدپوشان مشهد گالری عکس خود را آزاد گذاشته‌اند اما برای ورود به گالری تصاویرشان باید حتما به عضویت سایت درآیید و حتی از روی این صفحه می‌توانید با یک کلیک از سایت جذاب هواداران پدیده سردرآورید.

ذوب آهن و همه ورزش‌هایش

1037973

باشگاه سبزپوشان اصفهان در سایت رسمی‌اش به همه ورزش هایش پرداخته اما حق فوتبال پرطرفدارش را همچنان ادا کرده است. طراحی خوب سایت و حال و هوایش، ما را با یک صفحه تمام ورزشی مواجه می‌کند. صفحه ای که به خوبی دسته‌های مختلف این باشگاه را تفکیک کرده و از هرکدامشان اطلاعاتی در اختیارمان قرار می دهد. ستون هواداران تیم و نتیجه قرعه‌کشی‌های میانشان که اتفاق ویژه این سایت است به همراه معرفی رده‌های سنی تا نونهالان، این باشگاه را در چند ردیف اول جدول وبگردی فوتبال‌دوستان قرار می‌دهد؛ هرچند شاید باید در به روز بودن عکس و خبرهایش با همان شتاب درون زمین پیش برود و از لیگ عقب نماند.

مختصر و مفید با صبای قم

1037977

سایت رسمی باشگاه صبای قم بسیار ساده و راحت بخشی از آنچه مخاطب می‌خواهد را در اختیارش قرار می‌دهد. هم ارزی اخبار بزرگسالان و امیدهای صبا در دو ستون، امیدواری جوانان تیم‌های رده را بیشتر از قبل می کند. در این سایت شما می‌توانید رنگ پس‌زمینه را عوض کنید چیزی که کمی برای سایت یک باشگاه ورزشی با لوگو و لباس مشخص عجیب به نظر می‌رسد اما در کنارش سرود صبایی‌ها دوباره مخاطب را به این تیم دعوت می‌کند. در رسانه اینترنتی صبا، یکی از نکاتی که چندان خوشایند نیست، نظراتی ست که زیر اخبار آمده ومتعلق به پیش از بهمن 93 است.


کهکشان سرخ کمرنگ پرسپولیس

1037949

باشگاه پرطرفدار پایتخت‌نشین رقیبان زیادی را در میدان رسانه‌های اینترنتی جلوی خود می‌بیند. رقیبانی که به این مهم توجه کرده‌اند و اطلاعات دقیقی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند؛ اما در سایت رسمی سرخپوشان ستون کهکشان سرخ کم‌فروغ به چشم می‌آید. نه بازیکنان در آن معرفی می‌شوند و نه اطلاعات مربیان این تیم، تنها عکس است و عکس. تیترهای مربوط به رده‌های سنی مختلف هم فقط حضور دارند و باز نمی‌شوند. در این سایت تایتل جالبی که به تازگی افزوده شده است بخش "کمک‌های هواداری" است که با کلیک بر روی آن، شماره حسابی برای کمک‌های نقدی طرفداران بیشمارش در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. پرسپولیس هم مانند چند سایت دیگر نظرسنجی‌های هفتگی خود را روی رسانه مجازی‌اش قرار می‌دهد و تازه‌ترین آن " نتیجه بازی با سایپا" در هفته ششم لیگ برتر است.
 
سپاهان قهرمان، در انتهای جدول وبگردها

1037980

سایت رسمی قهرمان فصل پیش لیگ برتر هرگز در حد و اندازه‌های اسمش نیست. سپاهانی‌ها که در لیگ پانزدهم هم نوک جدول را زده‌اند، در عرصه تکنولوژی زمین را به رقیبان خود واگذار کرده‌اند، آنقدر که مخاطب اینترنتی بعد از ورود به سایت این باشگاه خود را رو در روی یک قهرمان نمی‌بیند؛ طراحی شلوغ و ناخوانا و صفحه‌ای که رنگ و بوی طلایی‌های اصفهان را چندان تداعی نمی کند. سپاهانی‌ها باید مثل داخل زمین که پیشتاز و قدرتمند جلو می روند فکری هم بکند به حال ویدئوهایی که دوهفته از لیگ جامانده و اطلاعات جزئی‌تر بازی که وجود ندارد و حواسشان باشد که بازیکنان این تیم پرافتخار لیگ برتر، شایستگی معرفی شدن در پایگاه اینترنتی باشگاه سپاهان را دارند. شاید تنها ویژگی سایت سپاهان در ستون " اعتماد نکنید" باشد. جایی که به طور رسمی خط بطلان بر شایعات پیرامون تیمش می‌کشد.
 
تیم خبری قوی سپید

1037975

ملوان هرچند از گرافیک بالایی در سایتش بهره‌ نبرده است، اما اخبار را چنان پوشش می دهد که به یک خبرگزاری محلی می‌ماند؛ یک تیم خبری که از اخبار لیگ گیلان هم غافل نمی‌شود. آنها می‌توانستند در کنار اخبار بانوان و فوتبال ساحلی، بازیکنان تیم بزرگسالانشان را هم معرفی کنند که از این امر غافل مانده اند.

استقلال کوچکتر از نامش

1037948

آبی‌پوشان پایتخت از رقیب دیرینه‌شان که خود در میانه جدول وبگردی قرار دارد یک گام عقب‌تر نشسته‌اند. آنها سایت خود را صرفا جهت انتشار اخبار باشگاه پیش می‌برند و خبری از یک طراحی خوب و گرافیک بالا و اطلاعات دقیق پیرامون باشگاه در آن نیست. سایتی که حتی مثل ستون حداقلی پرسپولیس عکس بازیکنان را هم در خود جای نداده است و اثری از جزئیات ریز بازی‌ها هم در آن مشاهده نمی‌کنید. گویا استقلالی‌ها تنها به اخبار و گالری عکس خود پرداخته‌اند و حداقل در رسانه اینترنتی خود با تیم‌های نه چندان مطرح و پرطرفدار در یک جایگاه ایستاده‌اند؛ چیزی که احتمالا به مذاق هواداران وبگردشان خوش نخواهد آمد و باید فکری به حالش کنند.


سایت فرهنگی و البته کمی ورزشی سایپا

1037974

گستردگی فرهنگی ورزشی باشگاه سایپا شاید دلیلی باشد بر کم‌رنگ بودن فوتبالیست‌هایش در وبگاه رسمی نارنجی پوشان؛ آنقدر که مقاله‌های غیرورزشی این وبسایت به اندازه اخبار تیم مجید جلالی و بازیکنانش است؛
با بازکردن صفحه رسمی این باشگاه نه تنها انفعال طرح سایت، پویایی ورزش را از یاد می‌برد؛ بلکه مطالبی که پیش روی شما قرار می‌گیرید هم شما را یاد همه چیز خواهد انداخت غیر از فوتبال.

صفحه‌های خالی نفت آسیایی

1037952

وقتی سایت رسمی باشگاهی که تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست را باز می‌کنید توقعی بیشتر از اینها را خواهید داشت. نفت تهران اخبارش را به درستی به مخاطب منتقل می‌کند، اما کلیک کردن بر روی دیگر عناوین سایت شما را با صفحات خالی مواجه می‌کند؛ شما نه از تاریخچه این باشگاه چیزی عایدتان خواهد شد و نه در صفحه هواداران مطلبی دستتان را می‌گیرد. بازیکنان تیم هم با حداقل اطلاعات ممکن پیش رویتان قرار می‌گیرند و حتی تایتل فروشگاه هم لباس تیم را به قیمت صفر تومان می‌فروشد و شما در آخر با دست خالی باید صفحه را ببندید.

گسترش مختصر فولاد تبریز

1037951

آبی‌های تبریز برای رسانه اینترنتی خود راه درازی دارند تا به سرخپوشان این شهر برسند. سایتی که ساده و خوانا طراحی شده اما ما را با کمترین اطلاعات ممکن روبرو می‌کند؛ در آن نه خبری از اخبار ریز بازی‌های گسترش هست و نه بازیکنان تیم را خواهیم شناخت. گسترشی‌ها حتی در اخبار کلی پیرامون تیمشان هم در هفته پنجم لیگ متوقف شده‌اند و به نظر می‌رسد باید بیشتر از اینها رسانه‌شان را جدی بگیرند.

آبی غلیظ اما خالی استقلال خوزستان

1037970

در صفحه سایت رسمی استقلال خوزستان تنها رنگ آبی دیده می شود و دیگر هیچ؛ تایتل‌ها وستون‌هایی که نباید روی آنها کلیک کرد چون نتیجه روبرو شدن با آبی خالی است. سهم هواداران وبگرد این تیم خوزستانی تنها گالری عکس است و فعلا همین.
 
سیاه‌جامگان همچنان با مهاجری

1037978

مشکی پوشان مشهد هنوز در سایت رسمی خود مهاجری را سرمربی این تیم معرفی می کنند، بازیکنان تیم هم در لیستی عجیب وغریب در صفحات این سایت خودنمایی می‌کنند. هرچند سایت با ساختاری منظم شما را به جایی که می‌خواهید می‌رساند اما مهم اینست که جایی که به آن رسیده‌اید یک صفحه خالی نباشد مثل "گالری تصاویر" این باشگاه. سیاه جامگانی‌ها هم باید مثل استقلال اهوازی های مهاجر به لیگ برتر، سریعتر رنگ رخساره خود را با لیگ پانزدهم هماهنگ کنند.

به روزرسانی در استقلال اهواز

1037969

آبی‌های اهوازی آنقدر از لیگ برتر دورمانده بودند و گرفتار صعود به دسته بالاتر بودند که با آشفتگی وارد لیگ پانزدهم شدند. آنها که با شروع لیگ محک زدن خود را هم آغاز کردند، حالا در بخش رسانه‌های خود هم مانند فوتبالشان در حال به روز رسانی‌ هستند..
.
قطار جامانده راه‌آهن

1037950

و اما راه‌آهن در انتهای لیگ وبگردی باشگاه‌ها قرار می‌گیرد. سایتی که گویی سال‌هاست کسی در آن را باز نکرده و خاکش را نگرفته است. در ستون "بازی بعدی" وعده دیدار راه‌آهن و فولاد در هفته هجدهم لیگ چهاردهم داده شده است و اخبار آکادمی هم به آبان نود و سه برمی‌گردد. راه‌آهنی‌ها گویا چندان به رسانه‌های اینترنتی اعتقادی ندارند و همه چیز را روی خط زمین فوتبال دنبال می‌کنند؛ چیزی که آنها را در پایین جدول ارتباط با مخاطبان و هواداران در دنیای مجازی قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها