کد خبر : 1264461 | 12 شهریور 1394 ساعت 13:58 | 7.7K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوارم بازیکن دیگری مصدوم نشود

حامد آفاق: انگیزه بسیار زیادی داریم

ملی‌پوش بسکتبال ایران با مناسب ارزیابی کردن شرایط تیم ملی گفت: جام ویلیام جونز کمک زیادی به تیم کرد تا بتوانیم با آمادگی کامل راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شویم.

حامد آفاق: انگیزه بسیار زیادی داریم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، پس از پیروزی تیم ملی بسکتبال ایران برابر فیلیپین در جام ویلیام جونز حامد آفاق درباره این مسابقه و شرایط ملی‌پوشان اظهار کرد: تیم فیلیپین همان طور که می‌دانید چند بازیکن خارجی به ترکیبش اضافه کرده و خیلی خوب شده است.

با این حال بچه‌های ما واقعا غیرتمندانه بازی کردند و بعد از باختی که برابر آمریکا داشتیم، با تمام قدرت وارد این میدان شدیم تا به برتری برسیم. دفاع بسیار پرفشاری انجام دادیم و در نیمه نخست تنها 30 امتیاز گل خوردیم که نشان می‌دهد دفاع خوبی داشته‌ایم. به هر حال آنها شناخت خوبی از ما دارند و همیشه برابر تیم‌هایی چون کره، فلیپین و چین‌تایپه دو برابر انگیزه داریم و انرژی زیادی می‌گذاریم تا به برتری برسیم.

او ادامه داد: خدا را شکر در این مسابقه نیز همان انرژی لازم را گذاشتیم و توانستیم برنده شویم. قبل این مسابقه مربی فیلیپین کری خوانی زیادی با کادر فنی ما داشت و اعتقاد دارند که امسال قهرمان آسیا می‌شوند اما در زمین همه چیز نشان داده شد و آنها فهمیدند که ایران بخواهد می‌تواند به قهرمانی برسد.

ملی‌پوش بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که اگر آندره بلیچ به ترکیب فیلیپین اضافه شود، این تیم بسیار قدرتمند نخواهد شد، بیان کرد: بله قوی می‌شوند اما خدا را شکر بچه‌های ما نشان داده‌اند که به دنبال قهرمانی هستند. فیلیپین در این مسابقه نیز چند بازیکن آمریکایی داشت و فقط از آنها استفاده می‌کرد. با این حال هیچ تاثیری روی کار ما نداشت و توانستیم به برتری برسیم. فکر می‌کنم بلیچ هم به این تیم اضافه شود، با درایت کادر فنی و همت بازیکنان می‌توانیم باز هم برنده باشیم.

بازیکن فصل گذشته تیم پتروشیمی در پاسخ به این سوال که چقدر استفاده از تمام بازیکنان ایران از سوی کادر فنی برای تیم ملی مناسب است، تصریح کرد: مربیان قبلی در تیم ملی با 5 یا 6 بازیکن بازی می‌کردند و دیگر ملی‌پوشان انگیزه و اعتماد به نفس لازم را نداشتند، چون می‌دانستند روی نیمکت هستند و باید تشویق کنند. یکی از خوبی‌های باوئرمان این است که هیچ وقت 5 بازیکن اصلی‌اش مشخص نیست. بارها شده ما 5 نفری که در سال‌های قبل همیشه شروع کننده بازی بوده‌ایم به عنوان نفر هشتم یا نهم وارد زمین می‌شویم و کمتر بازی می‌کنیم. این نقطه قوت سرمربی تیم ملی است که تاکید دارد همه بازیکنان باید آماده باشند و با انگیزه وارد میدان شوند.

آفاق در پاسخ به این سوال که جام ویلیام جونز چقدر به آمادگی تیم ملی برای قهرمانی آسیا کمک می‌کند، گفت: دو یا سه هفته بعد از این بازی‌ها باید در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میدان برویم و این جام کمک زیادی به ما کرد تا خودمان را در شرایط مسابقات محک بزنیم. با حریفان آسیایی بازی کردیم و نقاط ضعف و قوتمان را شناختیم. اگر اشتباهی داشته‌ایم در این مدت جبران می‌کنیم تا با آمادگی کامل راهی چین شویم و انشاءالله همانند دوره گذشته قهرمان شویم.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت کنونی تیم ملی را برای قهرمانی آسیا چطور ارزیابی می‌کند، اظهار کرد: شرایط تیم ملی خیلی فرق کرده‌ است. دفاعی داریم که خیلی خوب است و 50 درصد نسبت به گذشته بهتر شده‌ایم. به جز بازی برابر آمریکا در تمام دیدارها زیر 50 یا 60 گل دریافت کرده‌ایم. تفکر مربی دفاعی است و تاثیر زیادی روی بچه‌ها داشته است. با این شرایط اگر مصدومی نداشته‌ باشیم، به امید خدا دوباره قهرمان خواهیم شد اما فراموش نکنیم فشار بازی‌ها زیاد است و باید خیلی مراقب باشیم تا کسی صدمه نبینیم. تا اینجا سجاد و آرمان آسیب دیده‌اند و امیدوارم دیگر کسی صدمه نبیند.

ملی‌پوش بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا ایران به المپیک می‌رود، گفت: انشاءالله.


دیدگاه‌ها