کد خبر : 1264497 | 12 شهریور 1394 ساعت 19:00 | 287.5K بازدید | 5 دیدگاه

ایران 6 ـ گوام صفر؛ 6 گل تقدیم به صدرنشین

امیدواری های مضاعف با جوان های درخشان کی روش

ایران با گل های آزمون، طارمی، ترابی و دژاگه گوام صدرنشین را از پیش رو برداشت.

امیدواری های مضاعف با جوان های درخشان کی روش
به گزارش "ورزش سه"، ایران با نمایش تهاجمی از دقیقه 3 بارها و بارها دروازه گوام را با خطر مواجه کردو در نهایت با نتیجه قاطع حریف خود را پشت سر گذاشت. ایران با پیروزی در این دیدار 4 امتیازی شد و برای مسابقه با هند به این کشور سفر خواهد کرد.

-هفته سوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه – ورزشگاه آزادی، تماشاگر: 11000 نفر
داور: خمیس الماری (قطر) کمک ها: رمضان آل نائمی (قطر)، یوسف عارف الشمری (قطر)

اخطار: داگلاس هریچ دقیقه 9 و جاستین دیوید 88 برای گوام

ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی،وریا غفوری (64 رامین رضاییان)،آندرانیک تیموریان، اشکان دژاگه (75 امید عالیشاه)، وحید امیری، سردار آزمون (70 مهدی ترابی)، مهدی طارمی
سرمربی: کارلوس کی روش

گوام: داگلاس هریچ، الکساندر فرانسیس، تراویز نیکلاو، ماتسون داگلای، جان ماتکین، جیسون گاندلای، ریان گای، دراندون مارکی، شاون نیکولای (72 رومرو)، دلاگرازا، شان آندره مالکوم (59 جاستین دیوید)
سرمربی: گری وای

شرح بازی:
تیم ملی ایران که با توجه به پیشرفت گوامی ها و البته شش امتیازه بودن آنها در این گروه، این تیم را به نوعی هندوانه ای سربسته می دید از ابتدای بازی حملات خود را روی دروازه این تیم آغاز کرد تا در همان اوایل بازی به نوعی از این تیم زهر چشم گرفته باشد و در نهایت پس از چند موقعیت خطرناک توانست در دقیقه نهم و روی حرکت سردار آزمون، به یک پنالتی برسد و برای اولین بار دروازه حریف را باز کند. پس از این گل بود که بازیکنان ایران راه دروازه گوام را یاد گرفتند و علاوه بر حملات و ایجاد خطر، توانستند سه بار دیگر نیز تور دروازه این تیم را به لرزه در بیاورند تا در پایان این نیمه یوزهای ایرانی با چهار گل زمین بازی را ترک کنند. در این بازی که به نوعی می تواند یک بازی تدارکاتی نیز برای ایران محسوب شد کار تیمی و تمرین شده بازیکنان ایران بسیار به چشم می آمد و خصوصا در نیمه اول این بازی بازیکنان تیم ملی با توجه به دستورات تاکتیکی کی روش، بازی چشم نوازی را در زمین به اجرا درآوردند.
در نیمه دوم و با توجه به خیالت راحت ایران که می تواند این نیمه را کاملا به چشم یک بازی تدارکاتی ببیند از فشار حملات تیم ملی کاسته شد و در این نیمه بود که گوامی ها کمی جلوتر آمدند و سعی کردند در صورت توان دروازه ایران را تهدید کنند و در راستای این تلاششان یکی دو حمله نصفه و نیمه روی دروازه ایران تدارک دیدند اما این حملات، چیزی نبود که بتواند دروازه ایران را با تهدید روبرو کند. کی روش در این نیمه از بازیکنانی به عنوان بازیکن جانشین استفاده کرد که احتمالا در راه رسیدن به جام جهانی به آنها نیاز خواهد داشت، در این نیمه تیم ملی دو بار دیگر توانست دروازه حریف را باز کند تا رکورد پرگل ترین پیروزی کی روش شکسته نشود و در نهایت ملی پوشان صدرنشین این گروه را با شش از پیش رو برداشتند تا پس از تساوی در مقابل ترکمنستان، اولین پیروزی ایران به دست بیاید.
تیم ملی در سومین بازی خود در این مرحله، باید با تیم ملی هند، در آن کشور دیدار داشته باشد تا در صورت پیروزی گام بلندی برای صدرنشینی در این گروه برداشته باشد.

1038229

شرح گل:
1 – 0 (ایران، دقیقه 10)، ضربه پنالتی به دست آمده برای ایران که با خطای دروازه بان حریف روی آزمون مهیا شد توسط اشکان دژاگه و بر خلاف جهت شیرجه دروازه بان گوام به گل اول ایران تبدیل شد.
2 – 0 (ایران، دقیقه 30) مهدی طارمی از قلب دفاع گوامی ها حرکتی را پا به توپ آغاز کرد و پس از یک کار تیمی زیبا و یک و دو با سردار آزمون، در حالی که با دروازه بان حریف روبرو شده بود با ضربه ای به موقع دروازه این تیم را برای بار دوم باز کرد.
3 – 0 (ایران، دقیقه 34) اشکان دژاگه سانتر زیبای دیگری را اینبار از جناح راست روانه دروازه گوامی ها کرد و سردار آزمون که در هر دو گل قبلی ایران نقش مستقیم داشت با پروازی بلند و ضربه سری زیبا توپ را به گوشه دروازه گوام فرستاد تا دروازه این تیم برای بار سوم باز شود.
4 – 0 (ایران، دقیقه 41) بازهم یک کار تیمی دیگر از بازیکنان تیم ملی ایران در این بازی صورت گرفت و این بار وحید امیری از جناح چپ سانتر زیبایی را روی دروازه گوامی ها فرستاد و آزمون باز هم به هوا برخاست و با ضربه سر زیبای دیگری دروازه گوامی ها را برای بار چهارم باز کرد.
5 – 0 (ایران،دقیقه 65) رامین رضاییان تازه وارد، پس از دریافت توپی که اتفاقی زیر پای وی افتاد، سانتری را روی دروازه گوامی ها ارسال کرد و مهدی طارمی نیز با ضربه سر توانست خود را در این بازی دو گله و تیم ملی ایران را پنج گله کند.
6 – 0 (ایران،دقیقه 88) مهدی ترابی که در نیمه دوم این بازی به میدان آمد در محوطه جریمه حریف، با پاسی رو به بیرون صاحب توپ شد و از خلاء مدافعان گوامی نهایت استفاده را برد و با ضربه ای محکم ششمین گل را وارد دروازه حریف کرد.

بهترین بازیکن:
دو بازیکن اصلی تیم ملی ایران در خط حمله را به نوعی می توان بهترین بازیکنان این بازی دانست، سردار آزمون که دو گل به ثمر رساند و یک پاس گل ارسال کرد و یک ضربه پنالتی نیز گرفت بدون شک تاثیرگذارترین بازیکن این بازی بود، وی در دقیقه 72 این بازی زمین بازی را ترک کرد. مهدی طارمی نیز که در سومین بازی ملی خود توانست دوبار دروازه حریف را باز کندو تلاش بسیاری داشت تا این تعداد گل را بیشتر کند اما وی خوش شانس نبود.
علاوه بر این دو بازیکن باید از اشکان دژاگه نیز نام برد که خصوصا در نیمه اول این بازی عملکرد فوق العاده ای و حضور به موقعی در صحنه های مختلف بازی داشت.

دقایق حساس :
دقیقه 2 – اولین موقعیت جدی این بازی در دقیقه دوم و از روی یک ضربه ایستگاهی برای ایران به دست آمد، ضربه ارسالی اشکان دژاگه با ضربه سر چکشی امیری در محوطه شش قدم حریف ادامه یافت این توپ خطرناک با اختلاف کمی از بالای دروازه گوام به بیرون رفت.
دقیقه 4 – امید ابراهیمی از پشت محوطه جریمه گوامی ها شوت محکمی را روانه دروازه این تیم کرد اما این شوت از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 6 – بازهم وحید امیری روی ارسال دیگری از اشکان دژاگه صاحب فرصت شد و ضربه سر دیگری را به سوی دروازه گوام زد اما این توپ وی نیز از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.
دقیقه 9 – سردار آزمون با استارت سریعی مدافع گوامی ها را جاگذاشت و در حالی که در محوطه جریمه با دروازه بان حریف تک به تک شده بود با خطای وی سرنگون شد و داور نیز به نشانه پنالتی در سوت خود دمید.
دقیقه 11 – ارسالی دیگری برای مهاجمان ایران در ده دقیقه ابتدایی بازی پرکارترین بازیکنان این بازی بودند انجام گرفت و این بار مهدی طارمی ضربه سری را به سمت دروازه گوام زد اما این توپ نیز راهی بیرون زمین شد.
دقیقه 12 – شوت محکم و ناگهانی کاپیتان تیم ملی از پشت محوطه جریمه با عکس العمل دروازه بان حریف به کرنر رفت.
دقیقه 27 – مهدی طارمی با فرار به موقع خود صاحب توپ شد و توپ دریافتی را با ضربه ای به موقع به سوی دروازه گوام شوت زد اما این توپ از کنار دروازه حریف به بیرون رفت.
دقیقه 49 – احسان حاج صفی به زیبایی که از چند بازیکن گوام عبور کرد و با پای راست شوت محکمی را روانه دروازه این تیم کرد اما این توپ راهی خارج از زمین شد.
دقیقه 52 – تنها موقعیت گوامی ها به وسیله یک شوت به وجود آمد و ضربه محکم بازیکن این تیم از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
دقیقه 52 – یک سانتر دیگر از سوی اشکان دژاگه این بار از روی یک ضربه کرنر در محوطه جریمه گوام موقعیت خوبی برای تیم ملی مهیا کرد اما ضربه سر منتظری از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 80- طارمی پشت محوطه جریمه گوامی ها صاحب توپ شد و ضربه فنی زیبایی را به سمت دروازه این تیم زد اما این توپ خطرناک با اختلاف کمی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 82 – روی سانتر رامین رضاییان، عالیشاه کوتاه قامت ضربه سری را به سمت دروازه حریف زد اما این ضربه از بالای دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 91 – مهدی طارمی تلاش چندباره ای برای هت تریک کرد اما این بار نیز ناکام بود. ضربه سر او با اختلاف کمی از بالای دروازه گوام به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:
در روزی که به دلیل اولتیماتوم AFC هواداران تیم ملی فوتبال ایران نمی توانستند در طبقه دوم ورزشگاه آزادی حضور پیدا کنند تا این طبقه پر از صندلی شود، تماشاگران نیز در نیامدن به ورزشگاه سنگ تمام گذاشتند و تنها رقمی در حدود 5000 تماشاگر از این بازی دیدن کردند. عدم حضور عجیب و غریب هواداران فوتبال ملی ایران در ورزشگاه، شاید پیغامی را برای مسئولین فوتبال ایران داشت که باید توسط آنها رمزگشایی شود.

دیدگاه‌ها