کد خبر : 1264581 | 13 شهریور 1394 ساعت 01:30 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

پازاج: شرایط روحی فرنگی‌کاران عالی است

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان گفت: فرنگی کاران کشورمان اکنون در بهترین شرایط روحی و روانی برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان به سر می برند.

پازاج: شرایط روحی فرنگی‌کاران عالی است
به گزارش "ورزش سه" از ایرنا، احد پازاج بامداد جمعه پیش از اعزام به رقابت های قهرمانی جهان در آمریکا افزود: ملی پوشان اعزامی تمرینات سخت و پرفشاری را پشت سرگذاشتند و به آمادگی مطلوب رسیده اند و رقابتهای قهرمانی جهان امسال برای کسب سهمیه المپیک از حساسیت زیادی برخوردار است و همه تیم ها با آمادگی کامل به آمریکا می آیند.

وی با بیان اینکه همه ملی پوشان کشورمان شانس کسب سهمیه المپیک را در رقابت های قهرمانی جهان در آمریکا دارند گفت: تیم ایران امسال در وزن های 66، 80 و 130 کیلوگرم تغییراتی را داشته و مهدی زیدوند (66 کیلوگرم) و یوسف قادریان (80 کیلوگرم) برای اولین مرتبه در رقابت های قهرمانی جهان شرکت می کنند و مهدی علیاری نیز به تازگی از وزن 98 به 130 کیلوگرم رفته است.

پازاج خاطر نشان کرد: البته این تیم را نباید با تیم سال گذشته که در رقابت های قهرمانی جهان در تاشکند ازبکستان برای اولین مرتبه قهرمان جهان شد مقایسه کنیم چرا که تلفیقی از جوانان و با تجربه ها است و امیدواریم ضمن کسب سهمیه کامل (6 سهمیه) المپیک از عنوان قهرمانی نیز دفاع کنیم.

وی در خصوص حریفان پرقدرتی همچون روسیه، آذربایجان و سایر تیم ها گفت: کادر فنی فیلم کشتی همه حریفان مطرح را آنالیز کرده و نکات لازم را به فرنگی کاران تیم ملی گفته ایم و حریف روسی حمید سوریان که در بازیهای اروپایی در باکو قهرمان شده بود در آمریکا حضور نمی یابد و نفر دیگری جایگزین وی خواهد شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان در خصوص آمادگی حمید سوریان در رقابت های جهانی نیز گفت: سوریان یک استثنا در دنیای کشتی است و کسب 7 مدال طلای جهان و المپیک سبب شده که حریفان از او ترس داشته باشد و شک نکنید اگر به سر وزن برسد و شرایط روحی و روانی خوبی داشته باشد به سادگی به مدال طلا خواهد رسید.

وی بیان داشت: مهدی علیاری نیز که به تازگی از وزن 98 به 130 کیلوگرم آمده از نظر آنتروپرومتریک (قدی) و اندازه های بدنی برای این وزن بسیار خوب است و امیدواریم که بتواند در این وزن موفقیت کسب کند تا در بازیهای المپیک بتواند از نفرات خوب و مدال آور تیم ملی باشد.

پازاج در پاسخ به این سووال که در سال ماقبل المپیک قرارداریم آیا کادر فنی از همه ظرفیت ها و نفرات شاخصی مانند امید نوروزی استفاده خواهد کرد؟ گفت: مطمین باشید با همه ظرفیت ها و با بهترین نفرات در بازیهای المپیک حضور خواهیم یافت و امید نوروزی یکی از بهترینهای وزن 66 کیلوگرم دنیا است و نباید به راحتی از کنارش بگذریم و نفراتی مانند او باید دوباره به تیم ملی بازگردند و برای کشورمان افتخار آفرینی کنند.

تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران ساعاتی دیگر از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و پس از سفر به ابوظبی راهی لاس وگاس آمریکا می شوند.پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو روزهای 16 تا 21 شهریور در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار می شود.

دیدگاه‌ها