کد خبر : 1265829 | 18 شهریور 1394 ساعت 07:45 | 292.3K بازدید | 69 دیدگاه

حذف سوریان چگونه رقم خورد؟

طلا را از مشت سوریان بیرون کشیدند

حادثه بزرگ روز دوم رقابتهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان حذف حمید سوریان برنده ٧ طلای جهان بود.

طلا را از مشت سوریان بیرون کشیدند
به گزارش "ورزش سه"، سوریان که با آمادگی و برای طلای هشتم پای به رقابتها گذاشته بود ، با آرای عجیب داوران در کشتی مقابل روشن بایراموف آذربایجانی شانس طلا را از دست داد . این ، مسابقه ای پرماجرا بود که با یورش های یکسره نماینده ایران آغاز شد ، اما بی توجهی داوران به جنب و جوش سوریان و سپس حرکت خطای بایراموف با تلافی وی همراه شد . او در حرکت به سمت حریف ضربه ای به سر وی زد که باعث شکافتگی سر بایراموف شد . حرکتی که ٢ امتیاز برای بایراموف و یک اخطار فنی برای سوریان در پی داشت . سوریان که این رای را باور نداشت با شروع کشتی دوباره با حملات برق آسا به دنبال کمرگیری و خاک کردن حریف بود که داوران ناگهان با رایی باورنکردنی وی را دیسکوالیفای کردند ، اصطلاحی که به معنای قطع کشتی است . این در حالی بود که حریف آذربایجانی حتی یک حمله هم به سمت سوریان نداشت . با این تصمیم رییس تشک ، سوریان که عصبانی و معترض بود قصد نداشت در لحظه اعلام نتیجه کنار داور بایستد اما نهایتا به سختی تن به این کار داد تا دچار محرومیت های احتمالی بعدی نشود .

او سپس در گروه بازنده های وزن 59 کیلوگرم مقابل وون یون چول از کره شمالی شکست خورد و سهمیه المپک 2016 را نیز از دست داد.

1038904
 

سوریان با توجه به حضور بایراموف در دیدار فینال، در گروه شانس مجدد در حالی که با نتیجه 5 بر صفر از یون چول وون قهرمان جهان از کره شمالی پیش بود. در یک دقیقه پایانی با نتیجه 5 بر 6 کشتی را واگذار کرد و به کار خود در مسابقات پایان داد.

البته در این مسابقه نیز داوران مانند مسابقه با بایراموف به دلیل آنچه سر زدن سوریان عنوان می کردند، به وی یک اخطار و به حریفش 2 امتیاز دادند و در ادامه سوریان 4 امتیاز نیز از دست داه 5-2 از کره شمالی جلو بود، اخطار گرفت تا در خاک بنشیند. تناقض عجیب قضاوتها اینجاست که کول انداز کامل قادریان 2 پوئن دارد، اما سالتو بارانداز خاک به خاک کره شمالی آنهم بیرون از تشک، 4 امتیاز! در 30 ثانیه پایانی در حالی که سوریان بر کشتی تسلط داشت داوران با کشتی گیر کره شمالی مدارا کردند و وی به کار خود در این مسابقات پایان داد تا وداعی تلخ همراه با ناداوری داوران در این مسابقات داشته باشد.

آیا ورزش دیگری در جهان می‌شناسید که نماد 7 طلایی‌اش را اینگونه تحقیر کند؟

سوریان در رده بندی پرافتخارترین کشتی گیران تاریخ جهان بعد از الکساندر کارلین از روسیه با 12 مدال طلا ( 3 طلای المپیک 1988، 1992 و 1996 و 9 طلای جهان) و والری رزانتسف از شوروری سابق با 7 مدال طلا (2 طلای المپیک 1972 و 1976 و 5 طلای جهان) در جایگاه سوم قرار دارد.

دیدگاه‌ها