کد خبر : 1266265 | 20 شهریور 1394 ساعت 09:40 | 31.9K بازدید | 0 دیدگاه

بلاژویچ؛

برانکو شانسی برای مربی‌گری کرواسی ندارد

میروسلاو بلاژویچ می‌گوید اختلافی که بین برانکو ایوانکوویچ و زدراوکو مامیچ وجود دارد مانع می‌شود تا دستیارش در جام جهانی 98 نتواند هدایت کرواسی را به عهده گیرد.

برانکو شانسی برای مربی‌گری  کرواسی ندارد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا پایگاه اینترنتی ویجستی در گزارشی نوشت، نیکو کواچ سرمربی جوان کرواسی که در جام جهانی 2014 نیز هدایت این تیم را بر عهده داشت، با دو نتیجه ضعیف در انتخابی یورو 2016 صدر جدول گروه را به ایتالیا داد و نتوانست صعودش به یورو 2016 را تا دو بازی مانده به پایان رقابت‌های مرحله انتخابی قطعی کند.

پس از این نتایج داوور شوکر رییس فدراسیون فوتبال کرواسی و زدراوکو مامیچ رییس اجرایی اتحادیه فوتبال این کشور تصمیم گرفتند تا کواچ را از کار برکنار کنند تا از همان روز نیز گمانه‌زنی‌ها برای انتصاب برانکو ایوانکوویچ سرمربی فعلی پرسپولیس مطرح شود چرا که داوور شوکر رابطه خوبی با برانکو دارد و اولین گزینه او نیز همین مربی کروات بود.

میروسلاو بلاژویچ در گفت‌وگو با سایت ویجستی درباره حضور برانکو روی نیمکت کرواسی گفت: فکر می‌کنم آنته کاسیچ به عنوان سرمربی کرواسی انتخاب شود. من مشکلی با هیچ کدام از گزینه‌ها ندارم. کاسیچ در لوکوموتیو خودش را اثبات کرد و فکر کنم سرمربی بعدی باشد. به نظر من برانکو ایوانکوویچ هیچ شانسی برای مربی‌گری در تیم ملی ندارد چرا که رابطه او با زدراکو مامیچ خوب نیست و این مامیچ است که باید سرمربی جدید را انتخاب کند. در چند روز گذشته صحبت‌های زیادی درباره مربی شده است و فکر کنم مردم کرواسی از شنیدن آن خسته شده‌اند. فکر کنم به زودی باید مربی جدید انتخاب شود.

او در ادامه درباره اینکه مقصر نتایج کرواسی کیست گفت: من 50 سال است که در فوتبال هستم و به راحتی می‌توانم تشخیص دهم که کواچ تقصیر زیادی ندارد و اخراج او زیاده‌روی شوکر بود. داوور شوکر چه حقی دارد که به عنوان رییس فدراسیون پس از بازی به رختکن می‌آید و درباره نکات فنی با بازیکنان صحبت می‌کند. وقتی بازیکنان تنبلی را در اختیار دارید که کارهای ساده‌ای را نمی‌توانند انجام دهند کواچ چه کار می‌تواند بکند. به نظر من او باید به عنوان سرمربی در تیم می‌ماند.

بلاژویچ در پایان درباره اینکه آیا کرواسی می‌تواند سهمیه یورو را کسب کند گفت: شک نکنید که در بازی‌های باقی مانده کرواسی سهمیه یورو را خواهد گرفت. اگر کسانی که تصمیم‌گیرنده هستند (مامیچ و شوکر) بگذارند، فوتبال کرواسی موفق می‌شود و نفس راحتی خواهد کشید.


دیدگاه‌ها