کد خبر : 1267013 | 22 شهریور 1394 ساعت 18:01 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

نوستالژی برای مشهدی دربی!

اولین و آخرین بار دربی مشهد در فصل هشتم لیگ برتر فوتبال اتفاق افتاد.

نوستالژی برای مشهدی دربی!
به گزارش "ورزش سه"، فصلی که آغاز سقوط آزاد فوتبال خراسان هم بود و خاطرات خوشی برای فوتبال دوستان خراسانی به یادگار نگذاشت چرا که با سقوط پیام به دسته پایین تر و باقی ماندن ابومسلم، آن هم صرفاً به واسطه تفاضل گل بهتر نسبت به همشهری نتایج بسیار ضعیفی را برای نمایندگان شرق کشور رقم زد در حالی که دو تیم نفرات شاخصی چون مهدی هاشمی نسب، شهاب گردان، اولروم، سیدعباسی، آرفی، رضا حقیقی و بائو را نیز در اختیار داشتند.

وقتی 4 اسفند 1387 دو تیم ابومسلم و پیام، در یک بازی پربرخورد که با 9 کارت زرد همراه بود، به نتیجه 1-1 رضایت دادند، کسی فکر نمی کرد برای سومین دربی مشهد در لیگ برتر فوتبال باید سال ها انتظار کشید. همان طور که کسی انتظارش را نداشت خیلی زود، دیگر هیچ اثری از این دو تیم ریشه دار و پرطرفدار شرق کشور باقی نماند جز پیشوند و پسوندی در نام تیم های جایگزین!

دربی مشهد پس از این به خاطره تبدیل شد تا سه شنبه 24 شهریور 1394 و از سری رقابت های هفته ششم لیگ پانزدهم که فوتبال باشگاهی کشور یک بار دیگر شاهد یک دربی مشهدی با تفاوت های فراوان نسبت به قبل خواهد بود. جدال دو رقیب همشهریِ غیر سنتی، کاملاً خصوصی و بی حمایت. تیم هایی که روی هم رفته به اندازه انگشتان دو دست سابقه و قدمت ندارند تا دربی سیاه جامگان و پدیده، برای اولین بار در تاریخ دربی های لیگ برتر ثبت شود.

دربی مشهدی ها در حالی این هفته در ورزشگاه ثامن برگزار خواهد شد که از اولین دربی تاریخ مشهد بازماندگانی چون رضا ناصحی و یونس شاکری دارد. دیداری که آنقدر حساسیت داشت که سعید مظفری زاده قضاوت آن را برعهده گیرد. مسابقه ای که در تاریخ 30 مهر 1387، با 6 کارت زرد و یک اخراجی پر تنش بود و با تک گل اشپیتیم آرفی در واپسین دقایق بازی به سود پیامی ها خاتمه یافت. پنالتی تعیین کننده دقایق آخر، شعار تبانی تبانی تماشاگران و جنجال های خاص خداداد از یادگاری های این دیدار است.

جالب آنکه در اولین دربی شهر مشهد، خداداد سرمربی پیام و برگی زر سرمربی ابومسلم بودند اما در دیدار برگشت، دیگر خبری از هر دو نبود تا حسینی پور و حنطه نیز با نشستن روی نیمکت دو تیم مشهدی، نامشان را در بین مربیان تاریخ دربی های لیگ برتر ثبت کنند.

دیدگاه‌ها