کد خبر : 1267138 | 23 شهریور 1394 ساعت 12:46 | 20.1K بازدید | 2 دیدگاه

برخی دستیارانم فقط حضور فیزیکی داشتند

پازاج:حاجی پور برمی گردد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران در مورد ماندن محسن حاجی پور فرنگی کار ایرانی در آمریکا گفت: با توجه به این که ویزا وی بیست روزه بوده است این کشتی گیر باید به کشور بازگردد از این رو احتمال بازگشت وی به همراه تیم ملی کشتی آزاد زیاد است.

پازاج:حاجی پور برمی گردد
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایرنا، هنوز تاریخ بازگشت تیم ملی کشتی آزاد کشورمان از مسابقات جهانی لاس و گاس مشخص نشده است.احد پازاج در خصوص برخی شایعات در مورد پناهنده شدن محسن حاجی پور افزود: نمی توانم در مورد پناهنده شدن او اظهار نظر کنم اما به احتمال 90 درصد محسن حاجی پور با تیم ملی کشتی آزاد به ایران بازخواهد گشت.

وی در مورد این که حسن بابک برای بازگرداندن حاجی پور در آمریکا مانده است ، اظهار داشت: بابک گرین کارت آمریکا دارد و خانواده او در این کشور زندگی می کنند.

وی قصد دارد برای استراحت در کنار خانواده باشد.پازاج در مورد لزوم اعزام محسن حاجی پور در کنار حمید سوریان به رقابتهای قهرمانی جهان گفت: محمدحسین محمدیان به عنوان نفر ذخیره در وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد به آمریکا اعزام شد و اگر از کشتی فرنگی نیز یک نفر را نمی بردیم، انتقاد می کردند که تبعیض قائل شدیم و به همین دلیل یک نفر را نیز از کشتی فرنگی به آمریکا بردیم.

وی همچنین در مورد عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در پیکارهای کشتی قهرمانی جهان گفت: با توجه به این که با آمادگی تمام به مسابقات جهان رفته بودیم می توانستیم مدالهای خوبی بگیریم اما اتفاقاتی رخ داد که مانع از این امر شد. نمی خواهم بگویم کادر فنی اصلا مقصر نبود بلکه ایرادهایی وجود داشت، به عنوان مثال برخی از همکاران من به هیچ عنوان مسوولیت های خود را به درستی انجام ندادند و فقط حضور فیزیکی در کنار تیم ملی داشتند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی خاطر نشان کرد: البته در کنار این مساله اشتباهات کشتی گیران نیز در کسب این نتیجه تاثیر گذار بود و در برخی از این شکست ها کاری از دست کادر فنی برنمی آمد . وقتی قهرمانی مانند حمید سوریان دیسکالیفه می شود، حبیب الله اخلاقی در ثانیه های آخر مقابل رستم آساکالوف ازبکستانی ضربه فنی می شود ، افشین بیابانگرد در حالی که از آرمن واردانیان اوکراینی پیش است اما کشتی را واگذار می کند و سعید عبدولی نیز کشتی را با اخطار به مارک مادسن دانمارکی واگذار می کند، دیگر چه کاری از دست کادر فنی برمی آید.

وی خاطرنشان کرد : کادر فنی نیاز به ترمیم دارد و من تابع تصمیم شورای فنی هستم و برای سرمربیگری تیم ملی کیسه ندوخته ام . هر کسی سرمربی تیم ملی شود کار بسیار سختی را پیش رو دارد اما در کشورهای دیگر روی کشتی پایه بسیار تاکید دارند ولی در کشور ما برای کشتی پایه کار اصولی انجام نشده است.

پازاج یادآور شد: از سال 1378 تا به امروز کشتی فرنگی در رقابت های قهرمانی جهان فقط 3 بار روی سکو رفته و این تیم در پیکارهای کشتی قهرمانی سال 2014 در تاشکند ازبکستان برای اولین مرتبه قهرمان شد و یک عنوان دومی و یک مقام سومی نیز در کارنامه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابت های قهرمانی جهان وجود دارد . کشتی فرنگی ایران همواره در سطح جهان با فراز و نشیب هایی روبرو بوده است ،حال چگونه انتظار داریم که این موفقیت ها ادامه داشته باشد .

هر چند اگر سوریان می توانست مدال طلا بگیرد مدالهای سال 2014 تکرار می شد و عنوان تیمی ایران تا رده دوم صعود می کرد.وی در مورد تفاوت کشتی فرنگی ایران با سایر کشورهای مدعی همچون روسیه نیز گفت: من نمی خواهم در مورد حقوق و مزایایی که برای کشتی گیران و کادر فنی در کشورهای مدعی در نظر می گیرند صحبت کنم ولی باید گفت مهمترین مشکل ما نداشتن کشتی پایه قوی است. کشوری مانند روسیه هر زمانی اراده می کند می تواند در کشتی فرنگی دنیا اول شود چرا که تیم های پایه قوی دارد.

پازاج ادامه داد: تیم ملی کشتی فرنگی ایران امسال در آمریکا از نظر فنی نباخت .اگر در کنار این تیم کشتی گیرانی مانند امیر علی اکبر (قهرمان سال 2011 جهان)، طالب نعمت پور (قهرمان سال 2013 جهان) و امید نوروزی (دارنده مدال طلای جهان و المپیک) حضور داشتند اکنون چه نتایجی کسب می شد و اگر سوریان، بیابانگرد و اخلاقی با بدشانسی مواجه نمی شدند ما امروز تیم قهرمان دنیا بودیم.وی گفت : علاقه مندان به کشتی بدون دلیل از کادر فنی انتقاد نکنند و من می دانم این انتقادها برای چه مساله ای مطرح می شود و این را هم می دانم که به دلیل وجود چه رابطه هایی این مسایل را مطرح می کنند که مهمترین دلیل این است که من بروم و دوستانشان برگردند. ولی من با رابطه نیامده ام که بخواهم با رابطه برکنار شوم ، در گذشته این همه فرصت داشتند و من هم سه سال فرصت می خواهم.

وی یادآور شد: در این سالها کدام مربی بوده که توانسته است در رقابت های بین المللی از چنین ترکیب جوانی استفاده کند چرا که هدف من تنها سرمایه گذاری روی تک اسم ها نیست.وی ادامه داد: متاسفانه اکنون از کشتی آزاد و رسول خادم نیز انتقاد می شود در حالی که در سه سال گذشته تیم کشتی آزاد بهترین نتایج را کسب کرده است .

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی سال 2015 جهان و کسب سهمیه المپیک 2016 ریو در 15 تا 19 شهریور در ورزشگاه آرلینس آرنا شهر لاس وگاس آمریکا برگزار شد.روسیه با یک طلا، 4 برنز و 45 امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و جمهوری آذربایجان با یک مدال طلا، یک نقره، یک برنز و 39 امتیاز و اوکراین هم با یک مدال طلا، یک نقره، 2 برنز و 35 امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.تیم ایران هم با مدال نقره قاسم رضایی (98 کیلوگرم) و دو مدال برنز یوسف قادریان (80 کیلوگرم) و حبیب الله اخلاقی (85 کیلوگرم) و مقام پنجمی سعید عبدولی (75 کیلوگرم) با 31 امتیاز چهارم شد.

دیدگاه‌ها