کد خبر : 1268308 | 28 شهریور 1394 ساعت 09:37 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

گودرزی: رحیمی و کریمی ستاره‌ بودند

دارنده مدال نقره جهان و المپیک گفت: رحیمی و کریمی ستاره‌های کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی لاس‌وگاس بودند.

گودرزی: رحیمی و کریمی ستاره‌ بودند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، صادق گودرزی در خصوص مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان و نتایج تیم ایران در این مسابقات اظهار داشت: به هر حال داشته‌های ما همین بچه‌هایی بودند که از دل فرایند انتخابی تیم ملی بیرون آمدند و در نهایت دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی را بر تن کردند.

وی افزود: به نظر من نتیجه کسب شده با این جوان‌ها قبل از المپیک قابل قبول است و جا دارد به همه کشتی‌گیران و کادر فنی تیم ملی تبریک گفت که با وجود در اختیار داشتن تیمی جوان عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست آوردند.

دارنده مدال نقره المپیک لندن خاطرنشان کرد: در مسابقات امسال در وزن ٥٧کیلوگرم حسن رحیمی عالی کشتی گرفت. وی با توجه به قرعه سختی که با آن مواجه بود، هنر زیرگیری خودش را به جهانیان نشان داد. هرچند که طی یک اتفاق باخت در حالی که من فکر می‌کنم حسن رحیمی ١٥ ثانیه قبل از پایان کشتی احساس کرده بود که همه چیز تمام شده و او باز هم قهرمان جهان شده اما متاسفانه او غافلگیر شد با این حال، امیدوارم در المپیک دیگر این اشتباه را تکرار نکند و تا پایان سوت داور بجنگد.

گودرزی گفت: در ٦١ کیلوگرم بهنام احسان‌پور شوکه و غافلگیر شد و همین عامل دلیل اصلی باخت او در نخستین حضورش در مسابقات جهانی بود. در ٦٥ کیلوگرم سید احمد محمدی واقعاً جنگنده و پرنفس بود ولی باید روی زیرگیری‌هایش در کلاس‌های مختلف مخصوصا کلاس چند مرحله‌ای کار کند. در وزن ٧٠ کیلوگرم حسن یزدانی در حالی‌ که بسیار جوان بود و در وزن غیرالمپیکی که می‌توان گفت به مراتب راحت‌تر است، خوب نتیجه گرفت ولی توجه به این موضوع باید فراموش نشود که موفقیت این کشتی‌گیر جوان را بسیار بزرگ نکنیم تا از قالب خود و جنگندگیش خارج شود و نا‌خواسته به آینده همشهری خود با یک تک مدال قانع شده و به حاشیه کشیده شود.

دارنده مدال نقره جهان در وزن 74 کیلوگرم عنوان کرد: در وزن ٧٤ کیلوگرم علیرضا قاسمی نوع گارد و دست‌هایش و رو به جلو حرکت کردنش خوب بود ولی این را باید بپذیرد که مدال جهانی زمانی به ما ایرانی‌ها می‌رسد که خوب زیرگیری کنیم. قاسمی قرعه سختی داشت ولی باز هم خوب بود.

وی با اشاره به کشتی‌های کریمی و کسب مدال برنز این کشتی‌گیر جوان در مسابقات جهانی تصریح کرد: علیرضا کریمی خیلی خوب زیر گرفت. او در کنار حسن رحیمی ستاره کشتی ما در لاس‌وگاس بودند و مطمئن باشید در آینده خیلی موفق‌تر خواهد بود و اگر گوش به فرمان سرمربی تیم ملی باشد و از کلاس‌ها مختلف زیرگیری که دارد در ثانیه‌های مختلف کشتی استفاده کند، می‌تواند بر حریف روس خود چیره شود.

گودرزی ادامه داد: در وزن ٩٧کیلوگرم عباس طحان اگر روان خود را بر این باور گذاشته بود که می‌تواند قهرمان جهان شود، می‌توانست مدال بگیرد و حتی باید گفت که در این وزن گرفتن مدال طلا راحت‌تر از هر وزن دیگری می‌توانست نصیب تیم ما شود. در وزن ١٢٥ کیلوگرم پرویز هادی قبل از اعزام آسیب دیده بود و با بدترین شانس ممکن مواجه شد، هر چند او با بلال ماخوف روسی کاری کرد که خودش هم دستش از مدال خالی ماند اما هادی باید روی کار با دست بیشتر کار کند.

قهرمان بازی‌های آسیایی اظهار داشت: در کل شانس تیم جوان کشتی آزاد ایران در دو وزن برای کسب مدال طلا در المپیک برزیل بسیار زیاد خواهد بود و تیم کشتی آزاد ایران می‌تواند پس از چندین سال حسرت مدال طلا در المپیک در برزیل روی سکوی قهرمانی بایستد.
ش

دیدگاه‌ها