کد خبر : 1268407 | 28 شهریور 1394 ساعت 16:22 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

علیپور:

سخنان اعضای کمیته‌اخلاق پیگیری می‌شود

رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ گفت: اظهارات اعضای مستعفی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال علیه کی‌روش قابل پیگیری قضایی است.

سخنان اعضای کمیته‌اخلاق پیگیری می‌شود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس حجت‌الاسلام علیرضا علیپور، در مورد حضور حنیف عمران‌زاده در سازمان لیگ و دیدار با او گفت: او برای پیگیری برخی از مطالباتش و همچنین مشکلات مالیاتی به سازمان لیگ مراجعه کرده و چون اتاق ما هم مقابل امور مالی است سری هم به من زد و مشکل خاصی نبود.

وی در مورد استعفای اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: همان زمان که به عنوان دبیر کمیته اخلاق فعالیت داشتم خدمت دوستان گفتم که آیین‌نامه کنونی کمیته اخلاق پاسخگوی مطالبات و انتظارات از این کمیته نخواهد بود و باید این آیین‌نامه اصلاح شود. این مسئله را هم به کفاشیان و هم به دبیرکل فدراسیون اعلام کردم و می‌دانستم این آیین‌نامه نمی‌تواند جوابگوی انتظارات باشد.

علیپور تصریح کرد: همان زمان گفتم باید کدهای‌ اخلاقی فیفا بازتعریف شود و همچنین ضوابط فرهنگی و فرهنگ بومی و محلی کشور ما نیز تحت یک فصل جدید در این آیین‌نامه دیده شود بدون آنکه این مسائل تضادی با آیین‌نامه‌ها و اساسنامه فیفا و فدراسیون فوتبال داشته باشد اما برخی از دوستان از هول حلیم در دیگ افتادند و در کمیته اخلاق فعالیتشان را آغاز کردند.

دبیر سابق کمیته منشور اخلاقی با اشاره به تشکیلات منشور اخلاقی عنوان کرد: ما در کمیته منشور اخلاقی سه، چهار نفر از اعضای هیات رئیسه را به طور دائم در جلسات داشتیم. همچنین رکن قضایی فدراسیون فوتبال هم عضو این کمیته بود. رئیس حراست فدراسیون و همچنین نماینده سایر دستگاه‌ها نیز در این کمیته حضور داشتند و مسائل به طور کاملا قانونی بررسی می‌شد و به آنها رسیدگی می‌کردیم. تمامی این تشکیلات به یکباره در کمیته‌ای به نام کمیته اخلاق با 6 عضو خلاصه شد.

وی افزود: تمایم این اعضا از سوی رئیس کمیته اخلاق انتخاب شدند که به جز حسین آبانگاه سایر اعضای کمیته اخلاق تجربه‌ای در ورزش و فوتبال نداشتند. من معتقد بودم باید در آیین‌نامه کمیته اخلاق مسائل بومی و فرهنگی و محلی اضافه شود. آیین‌نامه هم بازخوانی شود و برخی از دستگاه‌های ذیربط مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی و ... هم عضو کمیته اخلاق شوند.

علیپور در مورد اینکه یکی از اعضای کمیته اخلاق اعلام کرده می‌توانستند رئیس فدراسیون فوتبال را هم برکنار کنند گفت: کمیته اخلاقی که می‌تواند با رئیس فدراسیون فوتبال برخورد کند این کمیته نیست. کمیته اخلاقی می‌تواند با ریاست فدراسیون فوتبال برخورد کند که منتخب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال باشد نه آنکه کمیته‌ای که با حکم رئیس فدراسیون انتخاب می‌شود. همان زمان هم من به طور رسمی به کفاشیان گفتم که کمیته اخلاق باید سه بخش داشته باشد. بخش دبیرخانه، دیوان تحقیقات و دیوان حکمیت.

وی ادامه داد: بخش دبیرخانه در کمیته کاملا تعطیل شد. در بخش دیوان حکمیت نیز باید از قاضی‌هایی استفاده می‌شد که هیچ ارتباطی با قاضی‌های دیوان تحقیقات نداشته باشند. در کل مشکلاتی که برای اعضای کمیته اخلاق پیش آمد مربوط به عملکرد خودشان بود.

علیپور افزود: اعضای مستعفی کمیته اخلاق که این روزها مصاحبه‌های زیادی می کنند باید بگویند چرا زمانی که مسئولیت داشتند با مسائلی که مطرح می‌کنند برخورد نکردند. این رفتار آنها خیلی اخلاقی به نظر نمی‌رسد آنها صحبت‌هایی علیه کی‌روش مطرح می‌کنند که می‌تواند پیگرد قضایی داشته باشد. آنها اگر مستنداتی دارند می‌توانند به حراست وزارت ورزش و بخش‌های مربوطه ارائه دهند. با توجه به شخصیتی که کی‌روش دارد و یک چهره بین‌المللی است صحبت‌هایی که علیه او مطرح می‌کنند می‌تواند تبعات فرامنطقه‌ای داشته باشد.

رئیس کمیته نظارت و بازرسی سازمان لیگ در مورد اختلاف بین فدراسیون و سازمان لیگ گفت: من که در داخل این مجموعه حضور دارم می‌بینم که اختلاف شدیدی وجود ندارد. شاید اختلاف نظر باشد اما سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال همواره در راستای هم حرکت می‌کنند. فدراسیون فوتبال به عنوان سیاست‌گذار و هدایت‌کننده و نظارت‌گر عمل می‌کند و سازمان لیگ هم به عنوان یک دپارتمان که تمامی آیین‌نامه‌هایش مراحل قانونی را طی کرده فعالیت خود را انجام می‌دهد.

دیدگاه‌ها