کد خبر : 1269025 | 30 شهریور 1394 ساعت 16:50 | 98.9K بازدید | 10 دیدگاه

گسترش فولاد 0 - ذوب آهن 1 / مرحله یک هشتم جام حذفی

ذوب‌آهن حریف پرسپولیس در جام حذفی شد

ذوب آهنی ها امروز توانستند از حداقل موقعیت خود استفاده کنند و از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کنند.

ذوب‌آهن حریف پرسپولیس در جام حذفی شد
به گزارش "ورزش سه"، بازی این دو تیم در حالی انجام شد که برنده آن باید در مرحله یک چهارم نهایی با سرخ پوشان پایتخت روبرو می شدند و این ذوبی ها بودند که توانستند با حداکثر استفاده از موقعیت محدود خود در این بازی، با حرفه ای گری خود را به سلامت از این مرحله گذر دهند و در یک چهارم نهایی پذیرای پرسپولیسی ها در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان باشند.
مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز ، ساعت 16
داور: سعید بخشی زاده کمک ها: هادی طوسی، حمیدرضا کنعانی
اخطار: دقیقه 42 - مسعود حسن زاده ذوب‌آهن - دقیقه 65 - شجاعیان گسترش فولاد

گسترش فولاد: داوود نوشی صوفیانی - امید نظامی پور ، محسن حسینی ، مرتضی اسدی ، مصطفی اکرامی - مگنو باتیستا(81 مقداد قباخلو)، مهدی کیانی - داریوش شجاعیان ، محمد ابراهیمی ، امیر کریمی(69 ایوب کلانتری)، سعید دقیقی(74 علیرضا لطیفی)
سرمربی: فراز کمالوند

ذوب آهن: رشید مظاهری، هادی محمدی ، محمد نژآد مهدی ، علی حمام ، مهرداد قنبری(74 ولید اسماعیل)، اکبرصادقی ، مهدی مهدی پور، احسان پهلوان ، دانیال اسماعیلی فر(87 قاسم حدادی فر) ، مهدی رجب زاده ، مسعود حسن زاده(77 تبریزی)
سرمربی: یحیی گل محمدی

شرح بازی:

یاران گل محمدی در حالی خود را به تیم پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی رساندند که نهایت استفاده را از معدود حملات خود در این بازی بردند.
گسترشی ها که می خواستند از امتیاز میزبانی در این بازی بهره کامل را ببرند ار ابتدای بازی شروع به حمله و تحت فشار قرار دادن ذوبی ها کردند، آنها با تکیه بر نفوذهای مصطفی اکرامی و تحرکات ابراهیمی و دقیقی در خط حمله و البته بازی شجاعیان قصد داشتند در همان نیمه اول کار را تمام کنند و می توان گفت توپ و میدان را به طور کامل در اختیار داشتند اما در عین بدشانسی نتوانستند دروازه ذوبی ها را باز کنند تا بدون گل راهی رختکن شوند.
در نیمه دوم نیز شرایط تقریبا به همین منوال ادامه یافت، آنها حملات زیادی را روی دروازه حریف اصفهانی شان تدارک دیدند اما ذوب آهن که بلد بود در این بازی به خوبی دفاع کند در مقابل آنها ایستادگی کرد تا در نهایت روی حرفه ای گری خود به گل برسند. یک ضربه ایستگاهی که می توان گفت تنها موقعیت جدی ذوبی ها در این بازی بود توسط بازیکن باتجربه آنها یک گل برای شان داشت و در نهایت نیز با همان شیوه قبل از گل خود دفاع کردند تا حداکثر استفاده را از حداقل موقعیت خود در این بازی ببرند و راهی مرحله بعدی این بازی ها شوند.
حال ذوب آهنی ها باید در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در اصفهان و در ورزشگاه فولادشهر با پرسپولیسی دیدار کنند که دیروز توانست از سد ملوان عبور کند.

شرح گل:

0 – 1 (ذوب آهن، مهدی رجب زاده، دقیقه 66) اولین حمله ذوبی ها در این بازی برای آنها گل به همراه داشت. یک ضربه ایستگاهی از روی نفوذ پهلوان و خطای شجاعیان روی وی نصیب اصفهانی ها شد و مهدی رجب زاده پشت این توپ ایستاد و با ضربه ای زیبا دروازه گسترشی ها را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه 14 – محمد ابراهیمی پا به توپ وارد محوطه جریمه ذوبی ها شد و در حالی که می توانست دروازه این تیم را با شوتی به موقع بازکند تصمیم به جاگذاشتن آخرین مدافع گرفت و در همین لحظه مدافع ذوبی ها این موقع خوب را از او و گسترش گرفت.
دقیقه 21 – نفوذ ابراهیمی از بین مدافعان ذوب به داخل محوطه جریمه این تیم با پاس او به دقیقی همراه بود ولی این مهاجم نتوانست در حالی که موقعیت خوبی داشت دروازه اصفهانی ها را باز کند.
دقیقه 26 – سانتر شجاعیان را ابراهیمی با ضربه سری زیبا به سمت دروازه ذوب آهن شلیک کرد اما مدافع ذوبی ها این توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 28 – شوت سرکش و زیبای شجاعیان از فاصله 25 متری با واکنش دیدنی مظاهری روبرو شد و این دروازه بان با دفع این توپ مانع از باز شدن دروازه تیمش شد.
دقیقه 39 – سعید دقیقی در محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و در حالی که می توانست دروازه ذوبی ها را تهدید کند پاس رو به عقبی را برای هم تیمی هایش فرستاد اما این توپ به بیرون رفت.
دقیقه 41 – امیر کریمی با فراری به موقع وارد محوطه اصفهانی ها شد و در این لحظه پاس خود را برای دقیقی ارسال کرد اما باز هم این بازیکن نتوانست دروازه مظاهری را باز کند.
دقیقه 48 – فرار اکرامی و نفوذ او به محوطه جریمه حریف با شوت وی از زاویه بسته همراه شد اما دروازه بان این توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 53 – سانتر اکرامی روی دروازه ذوبی ها با ضربه سر دقیقی همراه شد اما این توپ را مظاهری با شیرجه ای به موقع مهار کرد.
دقیقه 54 – شوت سرکش ابراهیمی از فاصله ای در حدود 30 متر با اختلاف کمی از بالای دروازه ذوبی ها به بیرون رفت.
دقیقه 75 – شوت دیگری از سوی گسترشی ها و این بار کیانی نواخته شد که این توپ نیز با دفع مظاهری به کرنر رفت.
دقیقه 76 – اکرامی در حالی که قصذ ارسال توپ را داشت سانتری را روانه دروازه ذوب کرد اما این توپ کات کشید و به طرز خطرناکی از کنار دروازه این تیم به بیرون رفت.
دقیقه 84 – سانتر اکرامی با ضربه سر قباخلو روبرو شد که این توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.
دقیقه 87 – شوت محکم حدادی فر از پشت محوطه جریمه، کرنری را برای ذوبی ها به همراه داشت.

بهترین بازیکن:

در این بازی شاید به عنوان بهترین بازیکن زمین از تیم برنده بتوان به سراغ دروازه بان این تیم یعنی محمدرشید مظاهری رفت که موقعیت های زیادی را از تیم گسترش فولاد گرفت تا آنها نتوانستند به گلی برسند. البته باید در ذوبی ها از مهدی رجب زاده با تجربه نیز نام برد که توانست از تنها موعیت این تیم یک گل بسازد. در میان گسترشی ها نیز بدون شک باید از مصطفی اکرامی نام برد که بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت و نفوذها و سانترها و در مجموع حرکات او ذوبی ها را در بازی امروز بسیار اذیت کرد.

اتفاق ویژه:

شاید ویژه ترین اتفاق این بازی را در حرفه ای گری ذوبی ها دید، در حالی توپ و میدان در این بازی در اختیار گسترشی ها بود و آنها حملات زیادی را روی دروازه حریف خود تدارک دیده بودند در نهایت این ذوب آهنی ها بودند که توانستند علیرغم مقاومت در این حملات، از یک موقعیت نیم بند یک ضربه ایستگاهی بسازند و از آن یک گل و در نهایت خود به عنوان پیروز میدان اعلام کنند.

حاشیه:

*در دقیقه 42 و زمانی حسن زاده پاس روبه عقب کیانی را ربود تا دروازه گسترشی ها را باز کند در برخوردی با حسینی به زمین افتاد و داور این بازی به دلیل شبیه سازی به وی اخطار داد. این اتفاق مورد اعتراض ذوبی ها قرار گرفت.
*داور مسابقه در انتهای این مسابقه نه تنها وقت اضافه ای در نظر نگرفت بلکه در شرایطی که ساعت اسکوربرد ورزشگاه هنوز پنج ثانیه مانده به پایان بازی را نشان می داد وی سوت پایان نیمه اول را به صدا درآورد.

دیدگاه‌ها