کد خبر : 1269383 | 31 شهریور 1394 ساعت 21:26 | 8.6K بازدید | 0 دیدگاه

تاج: فساد در فوتبال باید شناسایی شود

رئیس سازمان لیگ برتر گفت: اگر در فوتبال مثل بقیه بخش‌های کشور فساد وجود دارد باید شناسایی‌شده و متخلفان تحویل مراجع قضایی شوند.

تاج: فساد در فوتبال باید شناسایی شود
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، مهدی تاج شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اشاره به جایگاه بالای فوتبال خوزستان عنوان کرد: سهم استان خوزستان در تیم های ملی فوتبال به ویژه نونهالان، نوجوانان و امید زیاد است. این استان هم اکنون سه تیم در لیگ برتر، دو تیم در دسته اول و حدود هشت تیم در لیگ دو دارد.

وی افزود: استاندار خوزستان خیلی فوتبالی تر آن چیزی است که فکرش را می‌کردم. سطح مدیریتی کلان استان در سطح کشور استثنا برای توسعه ورزش است که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

تاج با اشاره به راه‌اندازی شورای عالی ورزش استان در خوزستان تصریح کرد: در واقع مسئولان مربوطه هر ۶ ماه یک بار برای پارلمان ورزشی دور هم جمع شده و چنین تجمعاتی باعث می‌شود که سهم خوزستان در فوتبال کشور اول است.

رئیس سازمان لیگ برتر با اشاره به رقابت‌های جام حذفی بیان کرد: امروز مصوب شد که هر سال یک سهمیه حضور در جام حذفی را بدون مسابقه به خرمشهر بدهیم تا تقدیری از رشادت‌های مردم این شهر در طول هشت سال دفاع مقدس باشد.

رئیس سازمان لیگ برتر با اشاره به اینکه فینال جام حذفی را امسال قطعاً ۳۱ اردیبهشت، سوم و یا ۹ خرداد برگزار می‌کنیم، اگر تیم های شرکت‌کننده جزو سهمیه آسیایی نباشند آن وقت این بازی سوم خرداد برگزار می‌شود در غیر این صورت زمانش تغییر می‌کند ولی به بعد همواره مسابقه جام حذفی را در خرمشهر برگزار خواهیم کرد.

تاج با اشاره به افزایش کیفیت لیگ برتر به دلیل ورود بازیکنان جوان تر به تیم ها تصریح کرد: در حال حاضر دوندگی در لیگ برتر به دلیل جوان‌گرایی افزایش پیدا کرده و به ۹ و ۶ دهم کیلومتر ارتقا پیدا کرده است. کیفیت لیگ هم به لحاظ این دوندگی‌ها ارتقا پیدا کرده است چرا که امسال خوشبختانه تیم ها جوان شده‌اند.

وی افزود: وقتی سه میلیون پیامک به برنامه ورزشی ۹۰ ارسال می‌شود این امر نشان می‌دهد که لیگ برتر، بیننده‌های خودش را دارد. اگر حال استقلال و پیروزی خوب باشد، نشاط در فوتبال هم بیشتر خواهد شد.

تاج با اشاره به جایگاه خوب خوزستان در فوتبال کشور گفت: خوزستان هرگز افت در فوتبال نداشته و اکنون سه سهمیه در لیگ برتر این استان نشان‌دهنده این است که خوزستان در حوزه فوتبال سرپاست، هرچند که انتظار بیشتری از خوزستان می رود.

وی ادامه داد: همه تیم های خوزستان در تیم های پایه قهرمان شده‌اند ولی هنوز یکی از مربیان آنها در تیم های ملی حضور پیدا نکرده‌اند. البته برای این مسئله مربیان، رئیس هیئت فوتبال خوزستان در حال پیگیری است.

رئیس سازمان لیگ برتر در خصوص فساد در فوتبال کشور اظهار کرد: اگر در فوتبال مثل بقیه بخش‌های کشور فساد وجود دارد باید شناسایی‌شده و متخلفان تحویل مراجع قضایی شوند ولی کل فوتبال دارای فساد نیست. سازمان لیگ به تعهدات خود عمل کرده ولی بقیه دستگاه نسبت به تعهدات خود به ورزش عمل نکرده‌اند.

تاج همچنین در خصوص مالیات بازیکنان فوتبال نیز عنوان کرد: متأسفانه اداره دارایی از دستگاه‌هایی که وضعیت مالی آنها شفاف و در دسترس است، فقط مالیات دریافت می‌کند، در صورتی که از سایران که غیر شفاف هستند، مالیاتی دریافت نمی‌کند.

وی در پاسخ به سئول خبرنگار مهر مبنی بر اینکه علت سفر نکردن کی روش به خوزستان برای بررسی بازیکنان این استان چیست، گفت: عملکرد کی روش را مثبت می‌دانم و باید بدانید که به‌کارگیری مربیان خوب و بزرگ در این کشور باعث افتخار است. این‌چنین مربیانی می‌توانند تأثیرگذار باشند. حتما به کی روش توصیه خواهم کرد تا به خوزستان سفر کرده و بازی بازیکنان تیم های استان را بررسی کند.

ادامه داد: فکر نمی‌کنم که آمدن به خوزستان کار سختی باشد ولی مطمئنم کی روش خوزستان را خوب می‌شناسد چرا که به قولی این استان خودش چند تیم ملی دارد.

وی در پاسخ به دیگر سؤال خبرنگار مهر مبنی بر وقفه‌های ایجادشده بین بازی‌های لیگ برتر و از بین رفتن آمادگی بازیکنان هر تیم گفت: الزامات برگزاری بازی‌های لیگ بسیار سخت است. به عنوان نمونه من از اکنون اعلام می‌کنم که اگر چهار تیم به یک شانزدهم آمده آن وقت بازی جام حذفی را ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌کنیم ولی اگر دو تا از این تیم ها راه پیدا نکردند، آن وقت بازی را سوم و یا ۹ خرداد برگزار می‌کنیم.

رئیس سازمان لیگ برتر ادامه داد: در گذشته شاید حتی برخی بازی‌ها را به صورت ترجیحی برگزار می‌کردیم ولی امروزه اگر یک ربع ساعت هم در برگزاری بازی تغییراتی ایجاد شود، آن وقت اعتراضات بسیاری به سمت ما آمده و انتقادات بسیاری شروع خواهد شد. ضمن اینکه مجبور هستیم که برخی مواقع به دلیل الزاماتی مانند بازی‌های تیم امید، ملی و مقدماتی، برگزاری بازی‌های مسابقات لیگ را تعطیل کنیم.

دیدگاه‌ها