کد خبر : 1269931 | 03 مهر 1394 ساعت 11:18 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

اسبقی: به طلای ارتش‌های جهان احتیاج دارم

بهنام اسبقی می‌گوید که بعد از هفت ماه دوری از شیاپ چانگ تکواندو، می‌خواهد با مدال طلای ارتش‌های جهان به مبارزات برگردد.

اسبقی: به طلای ارتش‌های جهان احتیاج دارم
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، ملی‌پوش تکواندو در خصوص عدم حضورش در ر‌قا‌بت‌های گرند پری ترکیه اظها‌ر کرد: در این رقابت‌ها می‌توانستم مبارزه کنم اما به دلیل این که این کار کمی ریسک داشت و ممکن بود مصدومیتم ادامه پیدا کند، به صلاحدید کادرفنی و پزشک تیم در گرند پری شرکت نکردم. البته من به همراه تیم به ترکیه رفتم تا برای آمادگی ذهنی و برگشتن به جمع مسابقات و آشنایی بیشتر با رقبا در سالن حضور داشته باشم.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: در حال‌ حاضر به 100 درصد آمادگی نرسیده‌ام زیرا به مدت بیست روز تمرینات خود را از سر گرفته‌ام و نسبت به ملی‌پوشان دیگر، کمتر تمرین می‌کنم. در ترکیه هم تمرینات خود را پیگیری کردم تا به آمادگی لازم برسم. هفته‌ آینده به همراه سجاد مردانی و ابوالفضل یعقوبی در بازی‌های ارتش‌های جهان شرکت خواهم کرد. آن مسابقات گرید دو دارد و برای این که هفت ماه از مسابقات دور بوده‌ام، امتیازی کسب نکرده‌ام و امتیاز ارتش‌های جهان هم برایم مهم است. حریفانم در این ر‌قا‌بت‌ها را می‌شناسم و مطمئنا مسابقات در سطح خوبی برگزار می‌شود. من هم بعد از مدت‌ها دوری از مبارزه، می‌خواهم در المپیک ارتش‌های جهان به مدال طلا برسم و از طرفی برای مرحله سوم گرند پری آمادگی لازم را کسب کنم و اگر بتوانم در منچستر هم طلا بگیرم، رنکینگم افزایش پیدا می‌کند و شانس کسب سهمیه بالا می‌رود.

قهرمان جهان در سال 2013، در خصوص حضور دو تن از ملی‌پوشان ایرانی در وزن دوم المپیک در ر‌قا‌بت‌های گرند پری ترکیه و روسیه نیز گفت: در وزنی که مبارزه می‌کنم، ابوالفضل یعقوبی و علیرضا نصر‌آزادانی، در دو مرحله اول گرند پری شرکت کرده‌اند. این سیاست خوبی بود که کادرفنی در نظر گرفت زیرا یعقوبی توانست به مدال هر دو مرحله دست یابد و رنکینگ خود را ارتقا بخشید. از طرفی یعقوبی با شکست رقبای من، توانست عامل بازدارنده آنها در کسب امتیاز باشد و این رقبا نتوانند رنکینگ خود را افزایش دهند. در این وزن دیگر نماینده ایرانی نصرآزادانی نیز مبارزات خوبی کرد که در یک چهارم نهایی حذف شد.

وی همچنین گفت: اعزام دو تکواندوکار در هر وزن المپیکی کار بسیار خوبی است زیرا در ابتدای کار هدف کسب چهار سهمیه المپیک است و فرقی نمی‌کند که کدام فرد بتواند سهمیه بگیرد. مهم این است که ما در المپیک چهار نماینده داشته باشیم تا شانس کسب مدال نیز در ریودوژانیرو بیشتر شود.

اسبقی در پایان گفت: از شنبه آینده تمرینات تیم ‌ملی از سر گرفته می‌شود. البته من در تمام این مدت تمرینات شخصی خود را ادامه دادم. فرصت زیادی تا فینال گرند پری نداریم و برای کسب سهمیه باید 40 امتیاز ر‌قا‌بت‌های گرند پری انگلیس را کسب کنم. هدف نهایی من مدال المپیک است که امیدوارم این آرزویم محقق شود.

دیدگاه‌ها