کد خبر : 1270008 | 03 مهر 1394 ساعت 17:24 | 145.9K بازدید | 0 دیدگاه

شکست طلسم تبریز بعد از 14 سال

تراکتور 0 – پرسپولیس 1؛ پیروزی بزرگ

تیم فوتبال پرسپولیس با کسب یک پیروزی مهم در تبریز تا رده ی یازدهم جدول بالا آمد و همسایه تراکتورسازی شد.

تراکتور 0 – پرسپولیس 1؛ پیروزی بزرگ
به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیسی ها که آخرین پیروزی شان در تبریز برابر تراکتورسازی به لیگ اول برتر مربوط می شد موفق شدند در لیگ پانزدهم طلسم شکنی کنند و با گل بنگستون این تیم را شکست دهند.

استادیوم: یادگار امام (ره) تماشاگر: 18600 نفر
داور: محسن ترکی کمک داوران: رضا سخندان و سعید علی نژادیان

کارت زرد:
 

سینا عشوری (10)، محمد ایران پوریان(14) تراکتورسازی؛
جری بنگستون(36)  فرشاد احمد زاده(65) پرسپولیس
 
تراکتورسازی:
 محمدرضا اخباری، محمد ایران پوریان، شجاع خلیل زاده، الکساندر کارلوس، سینا عشوری( سروش رفیعی - 76)، شاهین ثاقبی( سامان نریمان جهان - 75)، فرید کریمی، بختیار رحمانی، آیان رمزی، آگوستو سزار و مهرداد بایرامی (حمزه یونس - 63)
سرمربی: تونی اولیویرا

پرسپولیس:
سوشا مکانی، محسن بنگر، محمد انصاری، رامین رضاییان، علیرضا نورمحمدی، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، امید عالیشاه(رضا خالقی فر - 85)، جری بنگستون( علی علیپور - 73)، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

شرح بازی:

پرسپولیس مزد برتری خود در نیمه دوم را گرفت و هجوم های پیاپی این تیم نتیجه داد و توانستند به هدف خود برسند. برانکو ایوانکوویچ که دوست نداشت تیمش با شکست به تعطیلات برود نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و فرصت های خوبی نیز توسط طارمی، بنگستون و کامیابی نیا به دست آورد اما در نهایت این مهدی طارمی بود که به داد این تیم رسید و روی حمله اش با خطای مدافع حریف سرنگون شد و یک ضربه پنالتی برای پرسپولیس گرفت. این ضربه را بنگستون با حرفه ای گری تمام به جایی زد که اخباری تصور آن را نیز نمی کرد و در نهایت پرسپولیس طلسم 14 سال پیروز نشدن در تبریز را شکست و برانکو نیز دومین پیروزی خود در خارج از خانه این فصل را در برابر مربی خارجی جشن گرفت.

شرح گل:

تراکتورسازی 0 پرسپولیس یک: (دقیقه 71، جری بنگستون): مهاجم هندوراسی پرسپولیس ضربه پنالتی گرفته شده برای تیمش را در خلاف جهت حرکت اخباری به گل اول تیمش تبدیل کرد.

1041279

دقایق حساس:

*دقیقه 3: مهدی طارمی در ضد حمله صاحب فرصت شد و بعد از عبور پا به توپ نصف زمین در حالی که عالیشاه و بنگستون را در کنار خود داشت ترجیح داد پاس ندهد و این موقعیت از پرسپولیسی ها گرفته شد.

*دقیقه 12: جری بنگستون بعد از توپ ربایی فرشاد احمدزاده ارسال خوبی درون محوطه جریمه برای طارمی داشت که توپ با فاصله کمی از روی سر مهاجم پرسپولیس عبور کرد تا این فرصت از دست برود.

*دقیقه 13: روی تعلل مدافعان تراکتورسازی فرشاد احمدزاده درون محوطه جریمه صاحب توپ شد آن را برای عالیشاه مهیا کرد که چرخش این بازیکن با موفقیت همراه نبود و مدافعان تراکتورسازی آن را از آن خود کردند و در ادامه نیز ضد حمله ای برای تراکتورسازی شکل گرفت.

*دقیقه 14: اعتراض محمد ایران پوریان و در ادامه کارت زردی که ترکی به کاپیتان سرخپوشان نشان داد واکنش تبریزی را در پی داشت تا شعارهای شدیدی همراه با فحاشی علیه داور بازی شکل بگیرد.

*دقیقه 20: یک و دوی طارمی با احمدزاده و فرار پا به توپ مهاجم پرسپولیس به درون محوطه جریمه تراکتورسازی با ضربه ای خوب همراه نبود تا این فرصت توسط اخباری دفع شود.

*دقیقه 32: خطا روی احمدزاده فرصت خوبی از گوشه محوطه جریمه نصیب پرسپولیس کرد که ارسال احمدزاده برای این تیم سودی به همراه نداشت.

*دقیقه 36: ارسال ضربه ایستگاهی توسط رامین رضاییان نیز بدون اینکه فرصتی برای پرسپولیس ایجاد کند راهی اوت شد.

*دقیقه 37: بار دیگر قطع بازی توسط محسن ترکی و اینبار کارت زرد به جری بنگستون به دلیل خطا روی شجاع خلیل زاده، بازی را به سمت حاشیه برد.

*دقیقه 40: مهرداد بایرامی در فرصتی فوق العاده می توانست دروازه سوشا مکانی را باز کند که ضربه برگردان او در شش قدم با فاصله اندکی به بیرون رفت.

*دقیقه 41: امید عالیشاه در اعتراض به داور کارت زرد دریافت کرد تا سومین کارت این بازی هم بعد از اعتراض به داور نشان داده شود.

*دقیقه 1+45: ارسال کرنر تراکتوری ها و ادامه در یک فعل و انفعال فرصت خوبی برای تراکتورسازی ایجاد کرد که دروازه پرسپولیس را با خطر مواجه کنند که توپ را مدافعان سفیدپوش برگشت دادند.

1041273

دقیقه 47: حرکت ناقص طارمی پشت محوطه جریمه تراکتورسازی با پیش روی کامیابی نیا به محوطه جریمه قرمزپوشان همراه بود که در ادامه ضربه این بازیکن در موقعیتی فوق العاده به بیرون رفت.

دقیقه 49: ارسال خوب سانتوس به درون شش قدم پرسپولیس با دفع توپ توسط مدافعان این تیم به کرنر تبدیل شد.

دقیقه 50: فرید کریمی در درون محوطه جریمه توپ را کنترل کرد و با ضربه ای زیبا دروازه پرسپولیس را نشانه رفت که توپش با اختلافی کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 51: ارسال بنگستون با دفع اشتباه اخباری این فرصت را برای عالیشاه ایجاد کرد تا از شش قدم ضربه اش را بزند اما ضربه بد این بازیکن فضای بالای دروازه را طی کرد و با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 52: مهدی طارمی درون محوطه جریمه فرصت شوتزنی به دست آورد اما ضربه آرام پای راستش به راحتی در اختیار اخباری قرار گرفت.

دقیقه 54: بهترین ضربه بنگستون در زمان حضورش در پرسپولیس با واکنش خوب اخباری فرصت گلزنی را از این بازیکن هندوراسی گرفت. ارسال مهدی طارمی با ضربه سر این مهاجم همراه شد که اخباری با پا توپ را برگشت داد.

دقیقه 62: حرکت احمدزاده پشت محوطه جریمه در ادامه شوت بی دقت این بازیکن راهی به دروازه اخباری نیافت تا بازی همچنان بدون گل ادامه یابد.

دقیقه 70: خطای سانتوس روی مهدی طارمی فرصت خوبی را برای پرسپولیس برای گلزنی برابر تراکتورسازی به وجود آورد.

دقیقه 75: شوت کمال کامیابی نیا پشت محوطه جریمه با دفع اشتباه این دروازه بان فرصت خوبی را برای علی علی پور به وجود آورد تا او در شش قدم دروازه این تیم را نشانه برود و البته توپش با اختلافی کم به بیرون رفت.

دقیقه 81: ضربه سر حمزه یونس در شش قدم با جاگیری مکانی فرصت را از تراکتورسازی گرفت.

دقیقه 83: فرار طارمی به درون محوطه جریمه با یک ضربه اضافه در دویدن از سوی او همراه بود تا این توپ خوب از دست برود و اخباری زودتر از مهاجم پرسپولیس صاحب توپ شود.

دقیقه 84: محسن بنگر و سوشا مکانی با همکاری هم فرصت خوبی را از مهاجم تراکتورسازی گرفتند و در ادامه مصدومیت دروازه بان پرسپولیس بازی را با وقفه مواجه کرد.
دقیقه 87: در حالی که برانکو از بازیکنان ذخیره اش خواسته بود روی نیمکت حاضر شوند، فرصت خوبی برای تراکتورسازی به وجود آمد که ضربه رمزی به تیرک دروازه سوشا برخورد کرد و به زمین بازی برگشت.

1041280

برترین بازیکن زمین:

اگرچه مهدی طارمی باز هم با گرفتن یک پنالتی قفل دروازه حریف را شکست اما باید از نمایش خوب سایر بازیکنان پرسپولیس مثل محسن بنگر، رامین رضائیان، محمد انصاری و فرشاد احمدزاده نیز نام برد. در بین تراکتوری ها هم بدون شک محمدرضا اخباری بهترین چهره میدان بود.

اتفاق ویژه:

فحاشی تماشاگران تراکتورسازی علیه محسن ترکی را می توان نقطه تاریک این بازی دانست. جایی که هر سوت این داور با واکنش شدید تراکتوری ها همراه می شد و شاهد رکیک ترین شعارها روی سکوها بود. محسن ترکی برخلاف همیشه در این بازی قضاوت متعادلی از خود به نمایش گذاشت و روی پنالتی نیز تصمیم درستی گرفت.

حاشیه بازی:

بازیکن سابق تراکتورسازی که در استراحت چندروزه به دیار خود بازگشته امروز برای تشویق تیمش به یادگار امام (ره)رفته،احمد کامدار ،بازیکن حال حاضر سیاه جامگان روی سکوها حضور دارد.

دیدگاه‌ها