کد خبر : 1270472 | 05 مهر 1394 ساعت 08:08 | 167.3K بازدید | 51 دیدگاه

گفت و گو با ستاره جام ملت‌های آسیا

فرشته‌کریمی: همه ما مسی و رونالدو هستیم

ستاره تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران کار بزرگ هم‎تیمی هایش را بعد از قهرمانی آسیا ستایش می‌ کند.

فرشته‌کریمی: همه ما مسی و رونالدو هستیم
به گزارش "ورزش سه"، فرشته کریمی زننده گل قهرمانی ایران در جام‌ملت‌های آسیا با 26 سال سن در تیم دانشگاه آزاد عضویت دارد.

او که عنوان ارزشمندترین و برترین بازیکن این تورنمنت را کسب کرد، در گفت‌وگو با "ورزش سه" درباره عنوان قهرمانی ایران گفت: بازی سختی بود اما همه ما یکدل بودیم تا باخت در فینال گذشته برابر ژاپن را جبران کنیم. دوست نداشتیم دوم شویم و به تنها چیزی که فکر می‌کردیم قهرمانی و پیروزی بر ژاپنی ها بود.

وی در مورد فشار ژاپنی ها روی دروازه ایران خصوصا در نیمه دوم گفت: به هر حال ما خیلی زود به گل رسیدیم و این مساله باعث شد آنها برای جبران فشار زیادی روی دروازه ما ایجاد کنند اما ما با تمرکز بالا جلوی آنها مقاومت کردیم.

فرشته کریمی درباره گلزنی اش در این دیدار گفت: موقعیت های خوبی داشتم و من روی اوت ها و کرنر وظیفه شوت زنی دارم که موقعیت هایم در این بازی بیشتر توسط دروازه‌بان حریف دفع شد. اما خوشحالم با گلزنی در این بازی عنوان قهرمانی را نصیب کشورم کردم. همه ما برای قهرمانی می‌ جنگیدیم و فقط به این اتفاق فکر می‌ کردیم. روی صحنه گل هم سارا شیربیگی پرس خوبی داشت و بعد از گرفتن توپ حریف به من پاس داد و من نیز کف کشیدم و با پای راست گل زدم که خیلی چسبید.

1041498

برترین بازیکن این تورنمنت درباره از دست دادن عنوان خانم گلی اش نیز گفت: به هیچ عنوان به هیچ کدام از عناوین انفرادی فکر نمی‌ کردیم و همه ما هدفمان قهرمانی ایران و افتخار جمعی بود. این قهرمانی را به تمام بانوان عزیز کشورم تقدیم می‌ کنیم.

کریمی درباره جشن قهرمانی نیز گفت: درست مثل همان چیزهایی بود که بعد از قهرمانی های تیم های دیگر دیده بودیم و خیلی خوشحالیم که این اتفاق برای ما هم افتاد. همیشه حسرت جشن هایی که برای مردها گرفته می‌ شد را می‌ خوردیم و از این نگاه ویژه که امروز اتفاق افتاد خوشحالیم و احساس غرور می‌ کنیم. آسیا نگاه ویژه ای به بانوان دارد و امیدواریم اتفاق هم در ایران بیافتد. پیش از حضور در این تورنمنت فکر می‌ کردیم این عنوان لایق ماست و برای آن می‌ جنگیدیم و با این جنگ تا ثانیه های آخر، آن را به دست آوردیم.

وی ادامه داد: مبارزه بعدی ما در مسابقات جام‌جهانی گواتمالا است؛ جایی که البته نمی‌ دانیم فدراسیون چه برنامه ای دارد اما خودمان را کاملا آماده آن خواهیم کرد. چند روز دیگر مسابقات لیگ آغاز می‌ شود و بچه ها با آمادگی کامل در آن شرکت می‌ کنند و امیدواریم تک تک مان بار دیگر به موفقیت برسیم.

کریمی در مورد شرایط خودش نیز گفت: من عضو تیم دانشگاه آزاد هستم اما دانشجوی این دانشگاه نیستم و فقط برای آنها بازی می‌ کنم. متاسفانه نه قرارداد من بلکه قرارداد تمام بانوان فوتسالیست مبلغ کمی است که حتی کفاف زندگی مان را نمی‌ دهد. تمام وقت و تمرکزمان را باید روی این رشته بگذاریم و شغل دیگری نداریم اما واقعا درآمد خیلی خیلی خیلی کم است و امیدواریم قراردادها در این رشته نیز بالاتر برود.

فرشته کریمی که سال گذشته پیشنهادات اروپایی اش را رد کرده بود، در این باره توضیح داد: من از یکی از باشگاه های روسی پیشنهاد داشتم که به خاطر حجابم نتوانستم بروم. به آنها گفته بودم هرکجای دنیا که بخواهم بازی کنم باید با حجاب اسلامی ام بازی کنم. پیشنهادی نیز از لهستان داشتم که آن را هم به همین دلیل رد کردم.

وی ادامه داد: به هر حال این عنوان قهرمانی را به تمام بانوان سرزمینم تقدیم می‌ کنم که با تمام مشکلات و کمبود امکانات به دنبال افتخارآفرینی برای کشور هستند. شرایط و امکانات سختی را داشتیم و امکانات ما اصلا قابل قیاس با تیمی مثل ژاپن نبود.

1041483

فرشته کریمی درباره کلیپ ویژه ای که از تیم‌ملی فوتسال ایران منتشر شده و در آنها با پاسکاری های عجیب در نهایت گلی زیبا به ثمر می‌ رسانند گفت: آن گل یکی از فوق العاده ترین گل های دنیای فوتبال است. به هر حال این کاری بود که از دست ما برمی آمد و تازه این یک چشمه از توانایی های ما بود! تک تک ما برای خودمان رونالدو و مسی هستیم. (باخنده)

کریمی در پایان جای نیلوفر اردلان و شهرزاد مظفر را خالی دانست و گفت: من مطمئنم اگر نیلوفر اکنون در کنارمان بود، عنوان برترین بازیکن به او اختصاص داشت. جای او واقعا خالی بود و به رفیق صمیمی ام که راهنمایی زیادی به من داشت، صمیمانه تبریک می‌ گویم و جایشان را خالی می‌ دانم.

دیدگاه‌ها