کد خبر : 1271133 | 07 مهر 1394 ساعت 12:55 | 18.9K بازدید | 1 دیدگاه

نجفی:

خطر کسر 6 امتیاز پرسپولیس را تهدید نمی‌کند

مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که در پرونده شکایت هافبک برزیلی و پیشین این تیم کسر امتیاز سرخپوشان را تهدید نمی‌کند.

خطر کسر 6 امتیاز پرسپولیس را تهدید نمی‌کند
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، آرش نجفی در مورد خطر کسر 6 امتیاز از پرسپولیس به خاطر شکایت فرناندو گابریل گفت: فکر می‌کنم با توجه به اینکه در فوتبال ایران موارد متعدد پرونده‌های حقوقی بین‌المللی وجود داشته است، دیگر معمولی‌ترین هواداران فوتبال هم بدانند که از شروع یک ادعای حقوقی توسط بازیکن، مربی یا باشگاه تا مرحله صدور حکم اولیه چه زمان و پروسه‌ای نیاز است. همچنین دیگر همه باید بدانند که تازه پس از صدور حکم اولیه تا مرحله کسر امتیاز مراحل گوناگونی وجود دارد. با این اوصاف حیرت‌آور است در شرایطی که بازیکن برزیلی فصل گذشته ما تازه در فیفا طرح موضوع کرده است و فیفا هم در مرحله تحقیقات به سر می‌برد، اصولاً حرف از کسر امتیاز به میان ‌آید.

وی ادامه داد: گابریل به تازگی طرح دعوا کرده‌ و فیفا هم موضوع را به ما اطلاع داده است. ما هم لایحه دفاعیه خود را روز گذشته برای کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا ارسال کردیم. با این لایحه فیفا تازه در مرحله اول باید صلاحیت خود را بررسی کند و اگر خود را مرجع صالح دانست، تازه پرونده بررسی می‌شود. حالا در شرایطی که پرونده‌ای مثل پرونده مانوئل ژوزه که چند سال قبل مطرح شده، هنوز به مرحله صدور حکم اولیه نرسیده است، چطور ممکن است کار پرونده گابریل به مرحله کسر امتیاز نزدیک شده باشد؟

مدیر حقوقی باشگاه پرسپولیس افزود: در قرارداد بین باشگاه پرسپولیس و گابریل فرناندو بندی وجود دارد که در آن کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران مرجع رسیدگی به اختلافات بین دو طرف تعیین شده است. در دفاعیه خود با اشاره به این مسئله و بند 2 از ماده 22 آئین نامه تعیین وضعیت و نقل و انتقالات بازیکنان فیفا، ادعا کردیم چون مرجعی در فدراسیون فوتبال ایران از سوی بازیکن به عنوان داور به رسمیت شناخته شده است، در مرحله اول باید طرح دعوا در این کمیته صورت می‌گرفت و اگر رسیدگی نمی‌شد، در فیفا مطرح و طرح دعوا می‌شد. با این اوصاف فیفا ابتدا بررسی می‌کند که آیا می‌تواند به این دعوا رسیدگی کند یا اینکه باید آن را ارجاع دهد؟

نجفی درباره اینکه بین سرپرست باشگاه پرسپولیس و مدیر برنامه‌های گابریل فرناندو در ایران مذاکراتی برای تقسیط مطالبات وی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در این باره مطالبی را شنیدم و به هر حال اقدام حقوقی ما نافی این مسئله نیست چون باید در زمان مقرر اقدام لازم را انجام می‌دادیم اما در این بین هر توافقی هم می‌تواند صورت بگیرد که با ارجاع از سوی مدیریت باشگاه، مراحل حقوقی آن انجام خواهد شد.

مهدی فراهانی مدیر برنامه‌های گابریل در ایران نیز به سایت باشگاه پرسپولیس گفت: فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد. گابریل پرسپولیس را دوست دارد. من هم چندی پیش بعد از رسیدن نامه فیفا جلسه‌ای با طاهری داشتم که در جریان آن برای پرداخت مطالبات گابریل در 6 قسط توافق اولیه انجام شد که موضوع را به بازیکن منتقل کردیم و فکر می‌کنم این مسئله به زودی حل شود.

دیدگاه‌ها