کد خبر : 1274348 | 20 مهر 1394 ساعت 12:43 | 87K بازدید | 5 دیدگاه

اولین تیم فوتبال ایران! (عکس)

فوتبال برای اولین بار در بوشهر بازی شد یا نفت مسجد سلیمان؟

به گزارش "ورزش سه"، بوشهری ها مدعی هستند اولین چاه نفت تو ایران در شهر دالکی بوشهر حفاری شده و چون نتیجه خوبی به همراه نداشته شهر مسجد سلیمان برای حفاری انتخاب شد. صنعت نفت در سال 1301 در کشورمان شکل گرفت و در سال 1329 توسط دکتر مصدق ملی شد.

با این حال بوشهری ها می گویند فوتبال پیش از پیدایش صنعت نفت در ایران و شهر مسجد سلیمان وارد ایران شده و برای اولین بار کشتی های باری پرتغالی و انگلیسی که وارد بوشهر شدند فوتبال را به ایران آوردند و تاریخ ورود فوتبال به ایران را به سال 1285 برآورد می کنند.

 1305 اولین تیم بوشهر به طور رسمی با نام نادری تشکیل شد که برای محله امامزاده بوشهر بود. یکی از قدیمی های بوشهر روایت می کند در همان زمان تیمی از انگلیس به نام منچستر به بوشهر می آید و بعد از سفر تهران و بازی با تیم شاهین در بازگشت به بوشهر مسابقه ای با تیم نادری انجام می دهد و نتیجه را یک بر صفر واگذار می کند. به گفته بوشهری ها نادری اولین باشگاه رسمی در فوتبال ایران بوده که تا همین چند سال پیش در لیگ سه حضور داشت. بعد از این تیم شاهد تشکیل تیم هایی چون خلیج، شاهین و ایرانجوان بودیم که از تاریخ تاسیس این تیم ها هم بیش از هفت دهه می گذرد.

1069751

ورود دوربین عکاسی به ایران به سال 1290 برمی گردد. عکسی که الان نگاه می کنید متعلق به سال 1314 است. دوازده بازیکنی که در عکس مشاهده می کنید همه در محله امامزاده بوشهر دفن شده اند. جالب اینکه همه اشان در مدرسه سالاریه جزء شاگردان ممتاز بوده اند. البته باید به این نکته اشاره کرد که تیم نادری بوشهر در سال 1319 ثبت رسمی شد و این به خاطر این بود که پیشتر امکان انجام این کار به طور رسمی وجود نداشت.

بوشهر در فوتبال اولین است یا مسجد سلیمان؟ این خیلی مهم نیست. مهم این است ایرانجوان و نفت مسجد سلیمان امروز در حالی با هم بازی می کنند که اصلا شرایط مالی خوبی ندارند. نفت مسجد سلیمان که با خون و دل های بهروز مکوندی به لیگ برتر صعود کرد فصل گذشته به خاطر مشکلات مالی نتوانست در لیگ برتر بماند و ایرانجوان هم همواره در سال های اخیر چشم به کمک های دولتی داشته است و اکنون هم با انبوهی از بدهی مواجه است.

این در حالی است که هم شهر بوشهر و هم شهر مسجد سلیمان جزء مناطق نفت خیر و پردرآمد کشور هستند اما این دو تیم پول ندارند!

دیدگاه‌ها