کد خبر : 1274497 | 21 مهر 1394 ساعت 00:48 | 305.8K بازدید | 25 دیدگاه

افشاگری مربی سابق تیم ملی علیه ملی پوشان

در نود ویژه مدافعین میانی چه گذشت؟

بهترین مدافع وسط تیم ملی پس از انقلاب، در برنامه 90 توسط مخاطبان این برنامه انتخاب شد.

در نود ویژه مدافعین میانی چه گذشت؟
به گزارش "ورزش سه"، 10 گزینه برنامه نود برای انتخاب بهترین مدافع بعد از انقلاب شامل سهراب بختیاری زاده، افشین پیروانی، مهدی پاشازاده، محمد خاکپور، محمد پنجعلی، نادر محمدخانی، رحمان رضایی، پژمان منتظری، سیدجلال حسینی و یحیی گل محمدی هستند که در برنامه این هفته رای خود را خواهند گرفت.



بعد از اعلام مسابقه پیامکی برنامه نود عادل فردوسی پور خلاصه ای از برنامه نود را برای بینندگان پخش کرد که شاید یکی از جالب ترین قسمت های آن پخش صحنه هایی از قهرمانی استقلال در آسیا باشد.

گزارش مردمی از عمان

قسمت بعدی برنامه نود به بازی ایران و عمان اختصاص داشت.

گزارشگر برنامه نود با حضور در مراکز ایرانی شهر مسقط با ایرانی های مقیم عمان گفت و گویی ویژه ای انجام داد و از آنجا دوربین خود را به ورزشگاه برد و گزارش کاملی از مسابقه با عمان تهیه کرد. مسابقه ای که با تساوی یک ـ یک خاتمه یافت. در پایان بازی سیدجلال حسینی مدافع گلزن تیم ملی اعلام کرد با توجه به شرایط آب و هوایی نتیجه خیلی هم بد نبود و آندرانیک تیموریان هم اعلام کرد که خوب است ایران در روز بدش به عمان نباخته است. این در حالی است کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی نیز در پایان مسابقه در گفت و گو با برنامه نود به گلایه از شرایطی پرداخت که در ایران برایش ایجاد شده است. نکته خبری این گزارش اعلام علاقه ایرانی های ساکن در سایر کشورها به شرکت در نظرسنجی های پیامکی برنامه نود و آغاز به کار سامانه پیامکی خاص برای آنان بود.


آنالیز گل های خورده تیم ملی در برنامه نود

گل خورده تیم ملی در بازی عمان بهانه ای شد تا تشابه برخی گل دریافتی مقابل حریفان مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. ایران در بازی عمان گلی شبیه به گل های اول و دوم عراق در جام ملت های آسیا دریافت کرده بود و پخش مجدد تصاویر این تشابه را نشان داد. گل هایی که ناشی از عدم پوشش لازم در تیر دورتر است.



کی روش: مثل همیشه خوب بازی می کنیم!

ژاپنی ها در ایتالیا، آلمان و انگلیس؛ بازیکنانم در اصفهان و مشهد

سرمربی تیم ملی وقتی با این انتقاد روبه رو شد که تیم ملی در بازی مقابل عمان نمایش خوبی نداشته است جواب داد: ما در بازی آرژانتین در جام جهانی فوق العاده بازی کردیم ولی باختیم. همین طور در بازی مقابل عراق در جام ملت ها نمایش خوبی داشتیم و شکست خوردیم. این فوتبال است و ممکن است اتفاقات مختلفی درآن بیافتد.

کی روش در پاسخ به انتقادات درباره اردوی دوبی گفت: به هیچ عنوان موفق نیستم. ما همیشه طبق تقویم فیفا حرکت میکنیم. دو بازی در این مقطع در نطر گرفته شده و با توجه به اینکه ما هدف بزرگی داریم باید تیم را بسازیم. بازیکنان جوانی در ترکیب داریم که برای ساختن آنها معتقدم باید یکماه لیگ را نعطیل می کردیم. در این گونه اردوها فرصت را به بازیکنان جوان تیم می دهیم تا پیشرفت کنیم. همیشه انتقادات وجود دارد و نباید فراموش کنیم ما بدون آمادگی کامل به جام جهانی رفتیم و این مساله در جام ملت ها هم وجود داشت. برای چه باید به این حرف ها توجه کنم و واقعیت این است که اصلا برایم اهمیت ندارد اینگونه انتقادات.

کی روش در واکنش به این سوال که به نظر می رسد از نطر روحی شرایط خوبی ندارید گفت:وقتی بازی مهمی مثل ژاپن در پیش داریم باید تمام ذهن مان به این بازی متمرکز باشد.

کی روش درباره گل های سریالی تیم ملی در بازی های اخیر گفت:فوتبال بازی اشتباهات است. وقتی می بریم همه با هم می بریم و وقتی نتیجه خوب نداریم همه می بازیم و عملکرد خوبی نداریم. این یک اشتباه تیمی است. مطمئنا بعضی اشتباهات پررنگ تر است و نظرم این است که اشتباهات ما زمانی است که توپ را از دست می دهیم و باید ان را مورد آنالیز قرار دهیم و برطرف کنیم. افتخار می کنم به بازیکنانم و وقتی که در رطوبت بالا بازی می کردند و خوشحالم از بازی جنگجویانه و شخصیت قوی نشان دادند و نتیجه را به دست آوردند و به خانه برگشتند. 12 امتیاز باقی مانده که 3 بازی در خانه است و مسیر صعود در دست خودمان است.



سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که با توجه به جوانگرایی صورت گرفته تیم ملی در بازی های آینده بهتر خواهد شد یا خیر گفت: دقیقا اینطور است و البته باید نگران باشیم. چون شاهد این هستیم که می بینم کسی نگران نیست. باید سرمایه گذاری لازم درباره جوانگرایی صورت گیرد. اکثر بازیکنان ژاپنی در لیگ های مطرح ایتالیا، آلمان و انگلیس و ... بازی می کنند و اکثر بازیکنان ما در اصفهان و... بازی می کنند. اگر بدون حمایت در مسیر توسعه فوتبال ایران ادامه دهیم باید نگران آینده باشیم.

وی ادامه داد: ما هنوز نتوانستیم مشکلات بازیکنان سرباز را برطرف کنیم و منتظر بازیکنانی مثل ماهینی، پولادی، عبدالله زاده و رفیعی و... هستیم و اینکه کسی نگران نیست آزارمان می دهد.

کارلوس کی روش در ادامه انتقاداتش نگاه ها را به سمت محل تمرین و زمین ان برد و از کیفیت زمین تمرینی تیم ملی انتقاد کرد: به هیچ وجه نمیتوانیم در این زمین تمرین کارهای تاکتیکی مورد نظر را انجام دهیم، سرعت پاس و... اصلا نمی توان در این زمین تمرین برای بازیکنان مهیا باشد و ترجیح می دهیم در هتل بمانیم و در روز بازی از بازی لذت ببریم.

در بخشی دیگر از این گفتگو تفاوت بین لژیونرهای دو تیم ایران و ژاپن مورد نقد قرار گرفت و کی روش نگاهش درباره این موضوع را اینطور تشریح کرد: اگر با این مقایسه تلاش است که نخوابیم باید بگویم کاملا اماده این بازی بزرگ هستیم تا تعادل مورد نظر برای بالا بردن کیفیت بازیکنان جوان مان استفاده لازم را ببریم.

کی روش در پایان از تماشاگران خواست تا فردا در آزادی حاضر شوند: فرصت خوبی است که بازی خوبی را مشاهده کنند و همه هواداران فردا از این بازی بهره و لذت لازم را خواهند برد و با کمال احترام به حریف ما انگیزه بزرگ و روحیه جنگجویانه و بالایی بازی خواهیم کرد و تلاش می کنیم تعادل لازم بین تجربه ژاپنی ها برابر جوانان ما به وجود بیاوریم و مطمئنا فردا همه از نوع بازی ما مثل همیشه لذت خواهند برد.

کی روش حاضر نشد درباره مشکلاتی و حاشیه هایی که این روزها حول کمیته انضباطی و تولیدی البسه تیم ملی و ... حول سرمربی تیم ملی گفته می شود پاسخ دهد و گفت فعلا زمان لذت بردن از این بازی زیباست و همه فوتبالدوستان را به این بازی دعوت می کنم.


یک نکته نودی!

عادل فردوسی پور در لابه لای گفت و گوی با کارلوس کی روش جدولی از بازیکنان لژیونر ایران را در مقایسه با ستاره های ژاپن به نمایش گذاشت. بنابر این جدول عموم بازیکنان لژیونر ایران در هیچ تیم خوبی بازی نمی کنند یا اگر در تیمی هستند در آن به میدان نمی روند اما بازیکنان ژاپنی در تیم های معتبر اروپایی مثل اینتر، هامبورگ، میلان و ... بازی می کنند.


فردوسی پور سپس گفت زمانی ما علی دایی و ... را در لیگ های خارجی داشتیم اما حالا هیچ بازیکنی در لیگ های خوب اروپایی نداریم و ما باید کاری کنیم که این اتفاق دوباره بیافتد. اما نکته مهم این است که این اتفاق؛ انتقال بازیکنان مستعد ایرانی به اروپا نه با خواسته ما که با شرایط کیفی بازیکنان فعلی فوتبال در ایران رخ می دهد و خواست ما برای انتقال یک بازیکن به یک تیم معتبر اروپایی کافی نیست.


تیموریان غایب بزرگ ایران برابر ژاپن

کارلوس کی روش ترکیب تیم ملی برابر ژاپن را در حالی اعلام کرد که نام آندرانیک تیموریان در آن دیده نمی شود.

 نکته عجیب ترکیب ایران برای بازی با ژاپن غیبت آندرانیک تیموریان و سپس مهدی طارمی است.

کارلوس کی روش ترکیب تیم ملی برای بازی با ژاپن به این ترتیب به میدان خواهد فرستاد و علیرضا حقیقی همچنان شماره یک مورد اعتماد او خواهد بود.

در خط دفاعی وریا غفوری، سیدجلال حسینی، پژمان منتظری و احسان حاج صفی تشکیل می دهند.

در خط میانی در غیاب آندرانیک تیموریان، سعید عزت اللهی، امید ابراهیمی، رامین رضاییان، وحید امیری و اشکان دژاگه حاضر خواهند بود و سردار آزمون تک مهاجم ایران خواهد بود.

رامین رضاییان در این ترکیب جانشین مهدی طارمی شده و در پست وینگر راست و عزت اللهی به جای شماره 14 و کاپیتان ایران در دیدارهای اخیر به میدان می رود.

دلجویی از شاهین بیانی

بخش مهمی از برنامه دوربین تقویم تاریخی امشب برنامه نود به گفت و گو با شاهین بیانی اختصاص داشت.

بیانی که نامش در بین نامزدهای کسب عنوان بهترین دفاع راست های بعد از انقلاب قرار نگرفته بود. این هفته مقابل دوربین تقویم تاریخ به سوالات این برنامه پاسخ داد.

بیانی که دهه شصتی های فوتبال ایران از وی خاطرات بسیاری دارند، سال ها در دفاع راست استقلال به میدان رفت و دوران پایانی خود را به عنوان یک دفاع وسط فوق العاده به فوتبال ادامه داد. شاهین بیانی در این مصاحبه از حسرت بزرگش، عدم کسب سومین قهرمانی آسیایی استقلال گفت.


چیزی که او اعلام کرد، شکست این تیم در فینال مسابقات باشگاه های آسیا در سال 1991 مقابل الهلال بود. بیانی گفت: احمدرضا عابدزاده در دفاعات قبل در ضربات پنالتی همه پنالتی ها را دفع کرده بود و این بار امیدوار بودیم با او قهرمان آسیا بشویم اما الهلالی ها همه پنالتی های خود را به ثمر رساندند تا امروز پیراهن استقلال سومین ستاره را نداشته باشد.


آلمانی حرف زدن علی دایی

در برنامه نود این هفته همچنین اشاره شد که این هفته سالگرد مسابقه ایران و آلمان در ورزشگاه آزادی است. مسابقه ای که با حضور خبرنگاران پرتعداد آلمانی در ایران برگزار شد. خبرنگارانی که علی دایی سرمربی فعلی صبا را که در آن روزها ستاره تیم ملی بود به مصاحبه دعوت کرده و از او درباره این بازی نظر خواسته بودند. دایی به زبان آلمانی به آنها پاسخ داد ما تیم خوبی داریم و مقابل تماشاگر خودمان شانس زیادی برد برای برد خواهیم داشت. آلمانی حرف زدن علی دایی برای بینندگان برنامه نود بسیار جالب بود.

افشاگری سرمربی سابق تیم ملی

حاشیه های 50 سال پیش فوتبال ایران!

محمود بیاتی سرمربی تیم فوتبال ایران در دهه 60 و اوایل دهه 70 میلادی امشب میهمان غافلگیرکننده برنامه بود.

بیاتی که در آمریکا سکونت دارد در منزل شخصی اش میزبان دوربین برنامه نود بود و از خاطرات قدیمی خود از فوتبال ایران گفت. بیاتی که اولین مربی قهرمان آسیا ایران محسوب می شود، در این مصاحبه به نکاتی اشاره کرد که بعد از گذشت 50 سال هنوز درد فوتبال ایران هستند.


از نکاتی که بیاتی به آن اشاره کرد نبود زمین تمرین در بازی های آسیایی 1951 بود که بازیکنان مجبور شدند در زمین بسکتبال با فوتبال 5 به 5 خود را آماده این مسابقات کنند. او همچنین از چالش های دوره سرمربیگری اش در تیم ملی گفت و اینکه در بازی های مونیخ 1972 از ناصر حجازی و علی جباری استفاده چندانی نکرده است. بیاتی گفت: شادروان حجازی به اردو نیامد و علی جباری هم وقتی پست او را به علی پروین دادم در زمین راه رفت و به همین دلیل دیگر از او استفاده نکردم.

او همچنین از شب زنده داری بازیکنان در مسابقات بازی های آسیایی 1958 توکیو گفت و اینکه کسی در تیم ملی نبوده تا جلوی بازیکنان را بگیرد و بنابراین آنها مسابقه فینال را باخته اند ... این همه نکاتی هستند که کاملا مشابه شرایط روز فوتبال ایران به نظر می آیند!

ویدئوی این بخش را میتوانید اینجا مشاهده نمایید

نمایش خاطره انگیز دایی و مجیدی مقابل ژاپن

پخش بازی دوستانه ایران مقابل ژاپن در توکیو یکی از قسمت های جالب امشب برنامه نود بود. مسابقه ای در همان زمان از تلویزیون پخش نشد.

در این بازی که با گل علی دایی با تساوی یک ـ یک اتمام رسید بازیکنانی مثل داریوش یزدانی، هادی طباطبایی، فرهاد مجیدی، حمید استیلی و ... در ترکیب تیم ملی ایران حضور داشتند. این تیم که تعداد زیادی از بازیکنان نسل طلایی را در خود داشت نمایش درخشانی مقابل ژاپن ارائه کرد و بارها دروازه این تیم را با خطر مواجه کرد و در نهایت با ضربه محکم کاشته علی دایی مساوی کرد.


فرهاد مجیدی که کمتر فرصت بازی های ملی به او رسیده در این بازی کنار علی دایی بسیار خوب کار کرده بود، نکته ای که در نود به آن اشاره نشد جنجال بعد از این بازی و خداحافظی وحید هاشمیان از تیم ملی به دلیل عدم استفاده در این مسابقه بود، چیزی که هاشمیان را به خشم آورد و باعث دوری چند ساله او از جمع ملی پوشان شد.

این مسابقه در سال 1999 برگزار شد و بدنه تیم ملی را همچنان نسل طلایی تشکیل می دادند. با کیفیت هایی که سطحشان فعلا از فوتبالیست های امروز کاملا بالاتر به نظر می رسد.

ویدئوی این بخش را میتوانید اینجا مشاهده نمایید

رضا شکاری میهمان حضوری برنامه نود

بازیکن تیم ملی فوتبال جوانان میهمان حضوری برنامه نود بود.

وی که متولد سال 1377 است، در ابتدای صحبت های خود درگذشت هادی نوروزی را به جامعه فوتبال و ورزش کشور تسلیت گفت و سپس از تیم های باشگاهی خود از رده نونهالان نام برد.


شکاری در مورد تجربه حضورش در تیم های ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: از رده نونهالان عضو تیم ملی بودم و اکنون نیز در تیم ملی جوانان بازی می کنم.


خاکپور: از بازیکنانم رضایت دارم

در ادامه برنامه ارتباط زنده تصویری با قطر برگزار شد و محمد خاکپور سرمربی تیم ملی فوتبال امید در خصوص وضعیت این تیم به نکاتی اشاره کرد.

وی افزود: تیم ملی متعلق به مردم است و همگی حق دارند بدانند در این تیم چه می گذرد.

خاکپور در بخشی از صحبت های خود گفت: خیلی خوشحالم که بازیکنان خوبی داریم و از آنها رضایت دارم.

وی گفت: هدفمان از شرکت در این تورنمنت شبیه بازی دیدارهای دی ماه بود و تلاش می کنیم بهترین نتایج را گرفته و به المپیک راه پیدا کنیم.



ویدئوی این بخش را میتوانید اینجا مشاهده نمایید

گزارشی از وضعیت نامناسب دروازه بان اسبق مس کرمان و بیماری وی به همراه صحبت های نزدیکان و اعضای خانواده وی پخش شد.

مناظره نصیرزاده و براتی

هوشنگ نصیرزاده رییس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال و احمد رضا براتی کارشناس حقوقی فوتبال میهمانان حضوری برنامه نود بودند که به مناظره نشستند.

براتی از ابتدای صحبت های خود تأکید داشت: رییس کمیته مقررات باید تحصیلات حقوقی داشته باشد.

مناظره نصیرزاده و براتی همانند دوره های گذشته به جنجال کشیده شد و براتی بارها صحبت نصیرزاده را قطع کرد.

براتی در بخشی از صحبت های خود در مورد کمیته داوری و دپارتمان داوری خاطرنشان کرد: مگر می شود کمیته و دپارتمان یکی باشند؟! این 2 با هم تفاوت دارند و یکی نیستند.


گزارشی از دیدار تیم های نفت تهران و دیانای باقرشهر در جام حذفی به همراه صحبت های بازیکنان و مربیان تیم ها پخش شد.

ویدئوی این بخش را میتوانید اینجا مشاهده نمایید

محمد پنجعلی، بهترین مدافع میانی تیم ملی پس از انقلاب اسلامی

در پایان برنامه، محمد پنجعلی با 22 درصد، بیشترین آرای مردم را به خود اختصاص داد، با این حساب محمد پنجعلی به عنوان بهترین دفاع میانی تیم ملی فوتبال پس از انقلاب اسلامی انتخاب شد.

برنامه نود این هفته ساعت 1:52 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

دیدگاه‌ها