کد خبر : 1275279 | 24 مهر 1394 ساعت 14:45 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

سایپا 0 - ذوب آهن 1؛ شکست تکراری از اصفهانی‌ها

حرکت خزنده یحیی به سمت صدر

مسعود حسن‌زاده مهاجم تیزچنگ ذوب آهن که دوباره به ترکیب ذوبی‌ها بازگشته است، گل اول بازی را در دقیقه 16 به ثمر رساند.

حرکت خزنده یحیی به سمت صدر
به گزارش "ورزش سه"، پیش از این مسابقه سایپا در رده چهارم جدول و ذوب آهن در رده ششم جدول قرار دارند که این مساله حساسیت این بازی را بالاتر می برد.


ساعت 15:45 هفته هشتم لیگ برتر، ورزشگاه شهیددستگردی، تماشاچی: کمتر از 100 نفر

داور: سعید بخشی‌زاده کمک ها: تورج عیوض‌محمدی و هادی طوسی
اخطار: 15 سجاد مشکل پور - 40 محمد حسین علی نژاد- ۵۴ روزبه شاه علیدوست (سایپا) - هادی محمدی(دقیقه 70) ذوب آهن

سایپا: حامد فلاح زاده، ابراهیم شکوری، حامد شیری، سجاد مشکل‌پور، روزبه شاه‌علیدوست، ابراهیم صادقی، جواد نکونام، علی زینالی، حسین علی نژاد(۵۱ مهدی ترابی)، مجتبی رمضانی(59 رضا نوروزی)، غلامرضا رضایی
سرمربی: مجید جلالی

ذوب آهن: رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، ولید اسماعیلی، هادی محمدی، علی حمام، اکبر صادقی، قاسم حدادی‌فر، سیدمحمدرضا حسینی(61 احسان پهلوان)، مرتضی تبریزی، مسعود حسن زاده(62 کاوه رضایی)، مهدی رجب زاده (80 مهدی مهدی پور)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

شرح بازی:

ذوب آهن و سایپا با یک شیوه مشترک یعنی استفاده از کناره‌های زمین بازی خود را آغاز کرده‌اند. استفاده از توان هافبک بازیساز برای ارسال به دو گوش زمین و استفاده از برتری در کناره‌ها. اما از ابتدای بازی ذوب آهن نشان داد که در این امر تواناتر است گلی که ذوب آهنی‌ها زدند و 2 فرصت خوبی که در نیمه اول از دست دادند، نشانگر این واقعیت بود. برتری مشهود ذوب آهن از تصاحب توپ در خط میانی آغاز می شد، جایی که قاسم حدادی‌فر در یکی از نمایش‌های خوب خود به تنهایی برخط میانی تیمی غلبه کرد که بین کار ابراهیم صادقی و جواد نکونام در این منطقه تداخل عمل وجود داشت و این تداخل کارایی آنها را کاهش می داد. در نیمه دوم ذوب آهن و سایپا با انجام تعویض‌ها قصد حفظ یا تغییر نتیجه را داشتند اما حضور مهدی ترابی کفه ترازو را در این نیمه به سود سایپا سنگین کرد. سایپا در این نیمه بیشتر صاحب توپ و میدان بود اما کماکان فرصت‌های بهتر نصیب ذوب آهن می شد که در نیمه دوم و طی حملات خطرناک خود حتی یک بار تیر دروازه سایپا را لرزاند. سایپا در حالی که عصبی و کم روحیه می‌نمود، به ذوب آهن باخت و ذوب آهن به ادامه قدرت‌نمایی در لیگ پرداخت.

شرح گل:

1-0(ذوب آهن): حدادی فر با پاسی دیدنی وارسال به روی کمان هجده قدم مهدی رجب زاده را در موقعیتی ویژه قرار داد. رجب زاده توپ ارسالی را به زیبایی از بین 2 مدافع میانی سایپا با ضربه سر عبور داد تا مهاجم ذوب آهن ،حسن زاده با درکی عالی وضربه ای زمینی گل اول ذوب آهن را به ثمر برساند.

دقایق حساس :

 دقیقه 9 : زمانی که جواد نکونام توسط بازیکن حریف به زمین خورد ایراهیم صادقی ورجب زاده به سمت داور رفتند وحضور کاپیتان های مسن 2 تیم در کنار نکونام دیدنی بود.
 دقیقه 11 : بازی هجوم مهدی رجب زاده از راست تا داخل محوطه جریمه سایپا ادامه دار بود ودر حالی که همه فکر می کردند او کار را تمام میکند اما ضربه اش روی پای راست نچرخید وبه جای گلزنی کاپیتان اصفهانی ها در وضعیت نا متعادل زمین خورد تا فرصت یک گل قطعی از ذوب اهن گرفته شود.
دقیقه 25 : بی هیچ تردیدی علیرغم آن که درصد مالکیت توپ تا دقیقه 25 برابر بوده اما ذوبی ها کمتر توپ لو داده وحملاتشان هم دامنه دار تر است.سایپایی ها که در خانه حمله از 2 جناح وارسال را در دستور کار دارند به جز 2 توپ نصفه ونیمه که گلر تیم ذوب اهن به راحتی مهارشان کرد توفیق دیگری نداشته اند.
دقیقه 40: مرتضی تبریزی با کنترل خوب توپ وسرعتی بالا توپ را از چپ به پیش آورد وبه محمدرضا حسینی در منطقه مخالف داد که همراه با او فرار کرده بود اما بازیکن ذوب اهن ضربه بدی به توپ زد وفرصتی بسیار خوب را به باد داد.
دقیقه 66: ابراهیم صادقی در معدود لحظات مالکیت وموقعیت برای سایپا با شوتی خطرناک دروازه اصفهانی ها را تهدید کرد.
دقیقه ۷۰: مهدی ترابی در محوطه جریمه ذوب توسط هادی محمدی سرنگون شد وداور اعلام پنالتی نکرد
متعاقب در گیری بین این ۲ محمدی ترابی را با ضربه ای نقش زمین کرد و لی داور فقط یک کارت زرد به او داد.
دقیقه 85: مهدی مهدی پور یار تازه وارد ذوب آهن دیرک دروازه سایپا را روی پاسی از حدادی فر برخلاف جریان بازی لرزاند.
دقیقه 88: کاوه رضایی در صحنه تک به تک که با خوش شانسی از اشتباه دفاع وسط سایپا پیش آمد با بی دقتی مقهور فلاح زاده شد.

1070170

بهترین بازیکن:

 قاسم حدادی فر با بازگشت به موقع به ترکیب ذوب آهن عصای دست یحیی گل محمدی است. حدادی فر روی صحنه گل تاثیر خود را گذاشت تا ذوب آهن 15 امتیازی بشود و به سپاهان و استقلال خوزستان بچسبد.

اتفاق ویژه:

تیم سایپا یکبار دیگر مقابل یک تیم اصفهانی شکست را پذیرفت. آنها در مرتبه قبلی با 2 گل مغلوب سپاهان شده بودند.

در حاشیه:

*تنها 150 نفر از این بازی دیدن میکنند که از این میان 5 نفر خبرنگارند و28 نفر در جایگاه ویژه حضور دارند!
*در بین مردانی که روی 2 نیمکت با هم خوش وبش کردند روبوسی یحیی گل محمدی سرمربی ذوب آهن با حمید مطهری دستیار سایپا که زمانی در پرسپولیس همبازی وزمانی مطهری دستیار یحیی در تیم هایش بود هم طولانی تر بود وهم دیدنی تر.
*ذوب آهنی ها بنر وسایپایی ها تابلویی را در هنگام کردن و عکس گرفتن داخل زمین آوردند که در تجلیل ویاد هادی نوروزی بود.
*قبل از آغاز بازی 2 تیم با یک دقیقه سکوت یاد هادی نوروزی را گرامی داشتند.
*در حالی که روی خط لبه زمین از تیم سایپا فقط فرهاد پور غلامی ایستاده است در تیم ذوب آهن جای یحیی از دقیقه 20 با مجتبی حسینی دستیارش عوض شده است.
*در گیری نکونام و رجب زاده قبل از تعویض کاپیتان ذوب آهن از صحنه های تلخ بازی بود.
* در دقیقه 65 جواد نکونام و مهدی رجب‌زاده بازیکنان دو تیم درگیری لفظی داشتند. این اتفاق بر اثر خطایی بود که صورت گرفت.
* در دقیقه 69 روی صحنه‌ای در محوطه جریمه بازیکنان سایپا به داور اعتراض کردند و معتقدند بودند او باید برای این تیم ضربه پنالتی اعلام می‌کرد و این اعترض‌ها به درگیری فیزیکی دو بازیکن هم منجر شد به شکلی که هادی محمدی با سر به‌صورت مهدی ترابی ضربه زد که این اتفاق با کارت زرد داور روبرو شد. این موضوع با اعتراض سایپایی‌ها همراه بود و آنها به داور اعتراض داشتند که باید کارت قرمز به بازیکن حریف نشان دهد.
* گل‌محمدی هنگام ورود به زمین به سرعت به سمت مجید جلالی رفت و برای نشستن بر روی صندلی مربیگری خود از وی اجازه گرفت.

* هواداران اصفهانی که در ورزشگاه حضور داشتند رجب زاده را بیشتر از سایر بازیکنان تشویق کرده و از او می خواستند صدمین گل خود را در این دیدار به ثمر برساند.

دیدگاه‌ها